Principiile managementului situatiilor de urgenta sunt:
- previziunea si prevenirea;
- prioritatea protectiei si salvarii vietii oamenilor;
- respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului;
- asumarea responsabilitatii gestionarii situatiilor de urgenta de catre autoritatile administratiei publice;
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Medicina muncii un aliat al angajatorului
- cooperarea la nivel national, regional si international cu organisme si organizatii similare;
- transparenta activitatilor desfasurate pentru gestionarea situatiilor de urgenta, astfel incât acestea sa nu conduca la agravarea efectelor produse;
- continuitatea si gradualitatea activitatilor de gestionare a situatiilor de urgenta, de la nivelul autoritatilor administratiei publice locale pâna la nivelul autoritatilor administratiei publice centrale, in functie de amploarea si de intensitatea acestora;
- operativitatea, conlucrarea activa si subordonarea ierarhica a componentelor Sistemului National de Management al Situatiilor de Urgenta.
Definitie
Situatia de urgenta este evenimentul exceptional, cu caracter nonmilitar, care prin amploare si intensitate ameninta viata si sanatatea populatiei, mediul inconjurator, valorile materiale si culturale importante, iar pentru restabilirea starii de normalitate sunt necesare adoptarea de masuri si actiuni urgente, alocarea de resurse suplimentare si managementul unitar al fortelor si mijloacelor implicate.