Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Cumul de functii in institutiile publice. Cum se repartizeaza programul de lucru?

cumul functiiprogram de lucruinstitutii publice
Asa cum stiti, legislatia in vigoare prevede dreptul unui angajat de a incheia mai multe contracte individuale de munca, cu acelasi angajator sau cu angajatori diferiti. Astfel, potrivit art. 35 din Codul Muncii, salariatul are dreptul de a avea doua sau mai multe contracte de munca si de a beneficia de salariile aferente.


Insa, ce spune legea in privinta personalului din sectorul bugetar?

In Codul Muncii, se precizeaza faptul ca fac exceptie de la prevederile art. 35 situatiile in care legea prevede incompatabilitati privind cumulul de functii. O astfel de situatie vizeaza functiile publice.

In ceea ce priveste personalul contractual, cumulul de functii este posibil in urmatoarele conditii:

a) posturile vacante sau temporar vacante vizeaza urmatoarele functii:

- functii didactice de predare
- functiile de specialitate medico-sanitara si asitenta sociala
- functiile de specialitate artistica

b) numai in cazuri exceptionale

c) pot fi ocupate de persoane din aceeasi unitate, numai daca nu au putut fi ocupate prin concurs, iar programul functiei cumulate nu se suprapune programului aferent functiei de baza.

Asadar, Legea-cadru a salarizarii nr.284/2010 reglementeaza exceptiile in care este posibil cumulul de functii in institutiile publice.

In ceea ce priveste repartizarea programului de lucru, specialistii Portalinstitutiipublice.ro atrag atentia asupra faptului ca, desi legislatia nu impune conditia ca totalul orelor prestate in temeiul mai multor contracte individuale de munca sa nu depaseasca durata maxima a timpului de munca, unele inspectorate teritoriale de munca, considera o incalcare a art. 115 alin. (2) din Codul muncii.

In conditiile in care un program de 12 ore zilnic trebuie urmat de un repaus de 24 de ore, programul zilnic nu poate depasi 11 ore la acelasi angajator.

Mai mult, Revisal nu permite inregistrarea a doua contracte cu norma intreaga, tocmai pentru ca un angajat sa nu poate munci mai mult de 12 ore pe zi.

Asadar, specialistii Portalinstitutiipublice.ro recomanda ca, in cazul cumulului de functii la acelasi angajator, al doilea contract de munca sa fie incheiat cu norma partial de maxim 3 ore pe zi, pentru a nu depasi durata legala de 12 ore zilnice.

Atentie, insa, la faptul ca institutiile publice nu au, in general, programe de lucru flexibile. Programul functiei indeplinite prin cumul nu poate sa se suprapuna programului in care isi desfasoara activitatea de baza, in cadrul unitatii respective. In acest caz, este necesara reglementarea unui interval orar diferit.

Raspuns oferit de specialistii Portalinstitutii.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cumul functiiprogram de lucruinstitutii publice

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 18 Iulie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Cumul de functii in institutiile publice. Cum se repartizeaza programul de lucru? Nota: 3.54 din 5 - 14 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Acte Dupa Demisie Neprimite De La Locul De MuncaIntrebare: Am lucrat la o firma timp de trei luni de zile, dupa care mi-am dat demisia, neputand face fata concomitent cu Facultatea.( aceasta fiind de comun acord cu patronul). Au trecut mai bine de doua luni de cand mi-am dat demisia si nu am primit urmatoarele acte; -decizia de Óncetare a raporturilor de muncă (a CIM); -nota de lichidare (din care să reiasă dacă părţile au datorii neachitate una faţă de alta); -adeverinţa de concedii medicale pentru ultime
 

Raspuns: Faceti o cerere SCRISA in care solicitati actele, si o depuneti la Registratura ( veti primi nr. de... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!

Modele de Fise de Post actualizate in 2018
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"
7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!
Modele de Fise de Post actualizate in 2018

Descarcati gratuit Raportul Special

"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]