Cumul de functii in institutiile publice. Cum se repartizeaza programul de lucru?

cumul functiiprogram de lucruinstitutii publice
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Asa cum stiti, legislatia in vigoare prevede dreptul unui angajat de a incheia mai multe contracte individuale de munca, cu acelasi angajator sau cu angajatori diferiti. Astfel, potrivit art. 35 din Codul Muncii, salariatul are dreptul de a avea doua sau mai multe contracte de munca si de a beneficia de salariile aferente.

Insa, ce spune legea in privinta personalului din sectorul bugetar?

In Codul Muncii, se precizeaza faptul ca fac exceptie de la prevederile art. 35 situatiile in care legea prevede incompatabilitati privind cumulul de functii. O astfel de situatie vizeaza functiile publice.

In ceea ce priveste personalul contractual, cumulul de functii este posibil in urmatoarele conditii:

a) posturile vacante sau temporar vacante vizeaza urmatoarele functii:

- functii didactice de predare
- functiile de specialitate medico-sanitara si asitenta sociala
- functiile de specialitate artistica

b) numai in cazuri exceptionale

c) pot fi ocupate de persoane din aceeasi unitate, numai daca nu au putut fi ocupate prin concurs, iar programul functiei cumulate nu se suprapune programului aferent functiei de baza.

Asadar, Legea-cadru a salarizarii nr.284/2010 reglementeaza exceptiile in care este posibil cumulul de functii in institutiile publice.

In ceea ce priveste repartizarea programului de lucru, specialistii Portalinstitutiipublice.ro atrag atentia asupra faptului ca, desi legislatia nu impune conditia ca totalul orelor prestate in temeiul mai multor contracte individuale de munca sa nu depaseasca durata maxima a timpului de munca, unele inspectorate teritoriale de munca, considera o incalcare a art. 115 alin. (2) din Codul muncii.

In conditiile in care un program de 12 ore zilnic trebuie urmat de un repaus de 24 de ore, programul zilnic nu poate depasi 11 ore la acelasi angajator.

Mai mult, Revisal nu permite inregistrarea a doua contracte cu norma intreaga, tocmai pentru ca un angajat sa nu poate munci mai mult de 12 ore pe zi.

Asadar, specialistii Portalinstitutiipublice.ro recomanda ca, in cazul cumulului de functii la acelasi angajator, al doilea contract de munca sa fie incheiat cu norma partial de maxim 3 ore pe zi, pentru a nu depasi durata legala de 12 ore zilnice.

Atentie, insa, la faptul ca institutiile publice nu au, in general, programe de lucru flexibile. Programul functiei indeplinite prin cumul nu poate sa se suprapuna programului in care isi desfasoara activitatea de baza, in cadrul unitatii respective. In acest caz, este necesara reglementarea unui interval orar diferit.

Raspuns oferit de specialistii Portalinstitutii.ro

NOUTATI din Legislatie muncii

Atentie: La 1 septembrie 2024 intra in vigoare NOUA LEGE A PENSIILOR!


Descopera lucrarea Noua Lege a Pensiilor. Ghid practic - trateaza intr-o maniera completa
si 100% profesionista absolut toate aspectele pensionarii!

Afla:

- ce tipuri de pensie exista
- care sunt modalitatile si conditiile de pensionare
- ce acte trebuie sa contina dosarul de pensionare
- cum se calculeaza cuantumul pensiei
- cum inceteaza contractul individual de munca
- posibilitati de continuare a raporturilor de munca
- modalitati de cumulare a pensiei cu alte venituri etc.


...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cumul functiiprogram de lucruinstitutii publice

Data aparitiei: 18 Iulie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Cumul de functii in institutiile publice. Cum se repartizeaza programul de lucru? Nota: 3.54 din 5 - 14 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]