Angajatii din instititutiile publice NU mai pot detine functii de conducere dupa pensionare

Isabela Alexe
Isabela Alexe
22 Iunie 2022
22 Iunie 2022
Isabela Alexe
Isabela Alexe
angajatii din instititutiile publiceart.56 codul munciiangajatii pensionare functii conducere
Angajatii din instititutiile publice NU mai pot detine functii de conducere dupa pensionare
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Vesti mai putin bune pentru angajatii care doreau sa ramana in functii de conducere chiar si dupa pensionare, in contextul in care o noua propunere legislativa ar putea schimba acest demers. Concret, vorbim despre un nou proiect de lege depus recent la Senat, realizat de catre o serie de senatori si deputati USR. 
 
Asadar, propunerea legislativa privind unele masuri pentru continuarea activitatii pe functii de executie de catre persoanele care indeplinesc conditiile de pensionare prevede, in expunerea de motive, ca:
 
"In acest context, prin reglementarea pozitiei pe care o persoana ce atinge varsta de pensinare poate detine in cadrul unei institutii, se asigura o piata a muncii echitabila, in care un salariat nu poate dispune de mai multe beneficii, in detrimentul altora. Interzicerea ocuparii unei functii de conducere odata atinsa varsta de pensionare reduce din aceste beneficii nelimitate, care se cumuleaza pentru aceasta categorie a cetatenilor. Conform acestui principiu de echitate, in majoritatea statelor europene se traseaza o distinctie clara intre statutul de persoana pensi?nata si angajata, in ideea restrangerii acestui dublu privilegiu. Masura vine astfel in consonanta cu politicile din alte state membre ale Uniunii Europene (eg. Franta, Belgia), in care chiar si posibilitatea cumulului intre pensie si salariu este strict Iimitata si reprezinta mai degraba o exceptie."
 
De asemenea "initiativa legislativa isi propune sa remedieze tocmai aceste inconsistente prezente in societatea romaneasca, inconsistente care afecteaza accesibilitatea Ia oportunitati in relatiile de munca a categoriei active pe piata, dar si sa asigure o echitate si sa elimine mecanismele utilizate in practica de anumite persoane, astfel incat sa isi extinda intr-un mod dezechilibrat in raport cu ceilalti, avantajele si beneficille provenite din statutul Ior ca angajati."
 
Initiativa legislativa isi propune sa remedieze tocmai aceste inconsistente prezente in societatea romaneasca, inconsistente care afecteaza accesibilitatea Ia oportunitati in relatiile de munca a categoriei active pe piata, dar si sa asigure o echitate si sa elimine mecanismele utilizate in practica de anumite persoane, astfel incat sa isi extinda intr-un mod dezechilibrat in raport cu ceilalti, avantajele si beneficille provenite din statutul Ior ca angajati.
 
Angajatii mai tineri reprezinta idei mai noi si abordari mai adecvate timpurilor noastre. Tinerele talente sunt tinute in somaj sau duc lipsa de oportunitati de promovare din lipsa de posturi disponibile, in mod nedrept, atunci cand angajatii cu experienta pastreaza locurile de munca si influenta in cadrul unor institutii publice. Schimbarea legislativa propusa prezinta o obligatie de a introduce o noua energie si inovatie.
 
Daca legea va intra in vigoare, art. 1 Legea nr. 53/2003 Codul muncii, republicata in Monitorul Oficial aI Romaniei, Partea I, nr. 345 din 18 Mai 2011,  cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
 
1. Art. 56, alin. (4) se modifica, avand urmatorul continut:
 
Pe baza unei cereri formulate cu 30 de zile inainte de data indeplinirii cumulative a conditillor de varsta standard si a stagiului minim de cotizare pentru pensionare si cu aprobarea angajatorului, salariatul poate fi mentinut in activitate pana la implinirea varstei de 70 de ani, cu posibilitatea prelungirii anuale a contractului individual de munca.
 
2. La Art. 56, dupa alin.(4) se introduce un aIineat nou, alineatul (41-) cu urmatorul continut:
 
Salariatul care opteaza pentru continuarea activitatii conform Art. 56, alin (4) si desfasoara activitati remunerate din fonduri publice in conditiile legii, nu pot detine functii de conducere.
 
...mai multe modificari propuse se pot vedea in forma initiatorului >>> 
 
 
Atentie! Momentan, aceasta lege nu este inca in vigoare, are nevoie de votul favorabil al Parlamentului pentru a merge mai departe, la promulgare.
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOUTATI privind CONCEDIILE aduse prin Legea 283


De ce trebuie sa acordati o atentie deosebita concediilor?

Pentru ca sunt nu mai putin de 17 tipuri de concedii prevazute in legislatie, fiecare cu propriile caracteristici, proceduri, capcane. Si, cand avem de-a face cu un domeniu atat de vast, este clar ca apar neclaritati si, implicit, greseli pe care inspectorii ITM de-abia le asteapta.

Vezi AICI cele 17 Tipuri de concedii. Regim juridic si fiscal >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]