Conform art. 119 din Codul muncii angajatorul are obligatia de a tine la locul de munca definit la art. 16 indice 1 evidenta orelor de munca prestata zilnic de fircare salariat, cu evidentierea orelor de incepere si de sfarsit ale programului de lucru, si de a supune controlului inspectorilor de munca aceasta evidenta, ori de cate ori se solicita acest lucru.
"Pentru angajatii unui magazin pentru care se doreste lucru in cate 2 ture, cate 11 ore pe zi (+1 ora pauza de masa care nu este inclusa in cele 11 ore), dar nu in fiecare zi (exemplu de repartizare, referinta luna martie 2022: 1 -2 martie liber, 3 martie 11h, 4 martie 11h, 5-6 martie liber, 7 martie 11h, 8 martie 11h, 9-10 martie liber, 11 martie 11h, 12 martie 11h, 13-14 liber, 15 martie 11h, 16 martie 11h, 17-18 martie liber, 19 martie 11h, 20 martie 11h, 21-22 martie liber, 23 martie 11h, 24 martie 11h, 25-26 martie liber, 27 martie 11h, 28 martie 11h, 29 - 30 martie liber, 31 martie 11h, este in regula formularea din CIM: Durata muncii: O norma intreaga, durata timpului de lucru fiind de 11 ore/zi, 40 ore/saptamana. Repartizarea programului de lucru se face dupa cum urmeaza: 08:00 - 20:00 sau 10:00 - 22:00 (ore zi,inegal), (pauza de masa de 60 minute inclusa in programul repartizat)."
Raspunsul specialistilor:
Pentru salariatii mobili, salariatii are desfasoara munca la domiciliu si salariatii microintreprinderilor definite la art. 4 alin. (1) lit a) din Legea nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, angajatorul tine evidenta orelor de munca prestate zilnic de fiecare salariat in conditiile stabilite cu salariatii prin acordul scris, in functie de activitatea specifica desfasurata de catre acestia.
In concluzie, in pontajul salariatilor fie va fi inregistrata ora de incepere si de sfarsit a programul de lucru cu evidentierea pauzei de masa de o ora, fie angajatorul tine evidenta orelor de munca prestate zilnic de fiecare salariat in conditiile stabilite cu salariatii prin acordul scris, dupa caz.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Angajare persoane cu dizabilitati pe posturile vacanteIntrebare: Suntem o companie din industria horeca cu aprox. 120 angajati. Dorim sa ne clarificati cu privire la angajarea de persoane cu dizabilitati/handicap. Este o obilgatie legala? Ce se intampla daca nu angajam? Am inteles ca legislatia s-a schimbat cu 1 ian 2025. Mentionam ca nu avem angajati de acest fel in companie. Lunar din fondul de handicap folosim jumatate din suma pentru achizitia de diverse produse de la unitati protejate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Munca in zi de sarbatoare legala. Obligatiile angajatoruluiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu un raspuns in urmatoarea speta: Suntem o societate care aplica prevederile art. 141 din Codul muncii, activitatea nu poate fi intrerupta datorita specificului activitatii (supermarket) astfel ca in data de 1 Mai - sarbatoare libera legala, o parte din colegi au lucrat. Un salariat care lucreaza 21 de zile in luna Mai, din care o zi a lucrat-o pe data de 1 Mai, a beneficiat de 10 libere in luna, trebuie sa-i mai acordam inca o zi libera, in termen de 30 zile, pentru ca a...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<