6 disfunctionalitati in actualul sistem de salarizare a personalului platit din fonduri publice

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
21 Ianuarie 2016
21 Ianuarie 2016
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
salarizarea personalului platit din fonduri publicesalarizareclase de salarizarenivel de salarizare
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In intervalul 2010 - 2015, salarizarea personalului platit din fonduri publice s-a facut conform prevederilor Legii nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice si ale Legii cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fnduri publice, care a preluat prevederile Legii - cadru nr. 330/2009.

Insa din cauza constrangerilor bugetare, prevederile Legii- cadru nr. 284/2010 nu au fost aplicate in totalitate.

Care sunt cele 6 disfunctionalitati ale actualului sistem de salarizare, conform Gov.ro:


•    Sistemul actual are la baza 110 clase de salarizare, din care 24 de clase sunt deja suprapuse ca nivel de salarizare, datorita, in primul rand, cresterii salariului de baza minim brut pe tara;

•    Exista niveluri diferite de salarizare pentru aceeasi functie, atat in cadrul aceleiasi institutii, cat si in institutii diferite;

•    Salariile de baza ale unor persoane care au vechime in munca sunt egale cu cele ale persoanelor nou-angajate, fara vechime in munca, datorita majorarilor succesive ale salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata de la 600 lei cat era in anul 2010 la 1.250 lei cat va fi in anul 2016;

•    Salariile de baza ale unor persoane angajate cu studii superioare se situeaza la acelasi nivel cu salariile de baza ale persoanelor angajate pe studii medii, datorita majorarii salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata;

•    Avansarea personalului in gradatie se face o data la 5 ani, in functie de vechimea in munca;

•    Lipsa unor criterii de performanta ce pot fi avute in vedere la promovarea personalului bugetar si la stabilirea premiilor individuale pentru rezultate deosebite in activitatea profesionala, din fondul de premiere constituit.


Pentru eliminarea disfunctionalitatilor aparute in aplicarea Legii-cadru nr. 284/2010, se cere elaborarea unui nou proiect de lege de salarizare a personalului platit din fonduri publice.

In mod concret, in cadrul unui memorandum publicat recent pe site-ul Guvernului, se solicita aprobarea constituirii unui grup de lucru in vederea elaborarii unui nou proiect de lege de salarizare a personalului platit din fonduri publice.

Sursa si memorandum in format integral: Gov.ro



NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]