Ne-am stabilit in PREUS doua obiective importante: de a orienta și consilia 275 de studenti (aplicând teste recunoscute international) si de a oferi, cu sprijinul organizatiilor partenere în proiect, stagii de practică in domeniul resurselor umane pentru 150 de studenti (in functie de abilitatile si interesele profesionale ale studentilor si de nevoile organizatiilor partenere).
Ideea PREUS a pornit ca o investitie pe termen lung in dezvoltarea capitalului uman de tip “Forward Looking Aproach”, incepand cu identificarea si dezvoltarea oportunitatilor de cariera a viitorilor absolventi, urmata de realizarea de parteneriate impreuna cu organizatii – jucatori cheie pe piata romaneasca, interesate de implicarea in programe pe termen lung pentru descoperirea si retinerea fortei de muncă valoroase, conform propriilor nevoi si standarde de calitate.
Inca de la lansarea proiectului, echipa PREUS a demarat in paralel cu activitatile de orientare, consiliere si suport in cariera a viitorilor absolventi, parteneriate cu organizatii din mediul de afaceri, concretizate prin stagii de practica efectuate de catre studentii ASE in cadrul companiilor partenere.
Dincolo de identificarea si utilizarea bunelor practici, au fost create si asigurate premisele asigurarii sustenabilitatii pe termen lung a activitatilor proiectului – de a dezvolta o sursa continua de performeri de calitate, a cultiva si promova valori, dezvoltand o strategie coerenta de cooperare a mediului academic cu mediul de afaceri, cu beneficii mutuale ale colaborarii directe intre mediul universitar si organizatii.
Unul din primele rezultate este o crestere constanta a cererii din partea companiilor pentru studenti sa efectueze de stagii de practica, PREUS oferind o baza solida de recrutare a tinerelor talente, viitorii angajati cu adevarat utili si viitorii specialisti in domeniul Resurselor Umane.
Diurna legala in Romania si in strainatate
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Un avantaj important al organizațiilor este de a selecta studentii identificati si implicati de PREUS, conform propriilor standarde calitate si rigorilor propriilor procese de recrutare.
Facilitarea din partea PREUS a implicarii partenerilor externi – organizatii de afaceri in identificarea si integrarea tinerelor talente, rezulta intr-o serie de beneficii, atat de imagine cat si de acces la personal bine pregatit si format conform valorilor fiecărei organizatii in parte.
Transformarea intr-un parteneriat sustenabil pe termen lung, poate fi considerata cu adevarat o solutie WIN – WIN pentru toate partile implicate, dezvoltand in acelasi timp o strategie eficienta de reducere a costurilor operationale in raport cu imbunatatirea fortei de munca recrutate.
Sistemul integrat implementat in PREUS, acela de sprijin in tranzitia de la scoala la viata activa pentru studentii care doresc sa urmeze o cariera in domeniul Resurselor Umane, va continua prin intermediul Masterului în Managementul Resurselor Umane, in care, prin reteaua de parteneri PREUS, specialistii in domeniu vor continua sa formeze noi generatii de absolventi, cat si sa identifice noi talente, viitorii specialisti in domeniul în continua expansiune de o importanta din ce in ce mai mare in organizatii si companii, acela al Resurselor Umane!
Manager proiect,
Conf. univ. dr. Cristian Virgil MARINAS
Coordonator Master Managementul Resurselor Umane
Academia de Studii Economice din Bucuresti
E-mail: cristian.marinas@man.ase.ro; Telefon: 0722355398