Conditii SSM in cazul angajatilor care lucreaza la domiciliu

07 Decembrie 2012
07 Decembrie 2012
SSMangajatidomiciliu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Intrebare:

Ce conditii trebuie sa asigure angajatorul, dpdv SSMSU (mediu de lucru, instruire, echipamente de munca, EIP, etc) pentru angajatii care lucreaza la domiciliul? Cum se documenteaza acest aspect in documentele interne? Activitatea prestata la domiciliu este asimilata cu activitatea de birou (utilizare PC).

Raspuns:

Prevederile din Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca se aplica angajatorilor, lucratorilor şi reprezentantilor lucratorilor din toate sectoarele de activitate, atat publice, cat şi private.

Conform art. 4 din Legea 319/2006, singura exceptie de la aceste prevederi o reprezinta "cazurile in care particularitatile inerente ale anumitor activitati specifice din serviciile publice, cum ar fi fortele armate sau politia, precum şi cazurile de dezastre, inundatii şi pentru realizarea masurilor de protectie civila, vin in contradictie cu prezenta lege".

De asemenea, definitia pentru lucrator data de aceeasi lege a securitatii si sanatatii in munca este urmatoarea:

Lucrator - persoana angajata de catre un angajator, potrivit legii, inclusiv studentii, elevii in perioada efectuarii stagiului de practica, precum şi ucenicii şi alti participanti la procesul de munca, cu exceptia persoanelor care presteaza activitati casnice.

Prin urmare, angajatii care lucreaza la domiciliu vor avea toate drepturile si obligatiile lucratorilor prevazute de Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca.

La randul sau, angajatorul are obligatia de a asigura securitatea şi sanatatea acestor angajati in toate aspectele legate de munca, incluzand evaluarea riscurilor, instruirea si informarea, dotarea cu echipamente de munca si echipamente individuale de protectie, supravegherea sanatatii etc.

Documentarea acestor activitati se va face conform legii, ca in cazul oricarui lucrator, prin fisa postului, fisa de instruire, fisa de aptitudine, evaluarea riscurilor, plan de prevenire si protectie, tematici de instruire, instructiuni proprii etc.


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]