Intrebare:
Ce conditii trebuie sa asigure angajatorul, dpdv SSMSU (mediu de lucru, instruire, echipamente de munca, EIP, etc) pentru angajatii care lucreaza la domiciliul? Cum se documenteaza acest aspect in documentele interne? Activitatea prestata la domiciliu este asimilata cu activitatea de birou (utilizare PC).
Raspuns:
Prevederile din Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca se aplica angajatorilor, lucratorilor şi reprezentantilor lucratorilor din toate sectoarele de activitate, atat publice, cat şi private.
Conform art. 4 din Legea 319/2006, singura exceptie de la aceste prevederi o reprezinta "cazurile in care particularitatile inerente ale anumitor activitati specifice din serviciile publice, cum ar fi fortele armate sau politia, precum şi cazurile de dezastre, inundatii şi pentru realizarea masurilor de protectie civila, vin in contradictie cu prezenta lege".
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Portal Codul Muncii
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
De asemenea, definitia pentru lucrator data de aceeasi lege a securitatii si sanatatii in munca este urmatoarea:
Lucrator - persoana angajata de catre un angajator, potrivit legii, inclusiv studentii, elevii in perioada efectuarii stagiului de practica, precum şi ucenicii şi alti participanti la procesul de munca, cu exceptia persoanelor care presteaza activitati casnice.
Prin urmare, angajatii care lucreaza la domiciliu vor avea toate drepturile si obligatiile lucratorilor prevazute de Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca.
La randul sau, angajatorul are obligatia de a asigura securitatea şi sanatatea acestor angajati in toate aspectele legate de munca, incluzand evaluarea riscurilor, instruirea si informarea, dotarea cu echipamente de munca si echipamente individuale de protectie, supravegherea sanatatii etc.
Documentarea acestor activitati se va face conform legii, ca in cazul oricarui lucrator, prin fisa postului, fisa de instruire, fisa de aptitudine, evaluarea riscurilor, plan de prevenire si protectie, tematici de instruire, instructiuni proprii etc.