Editorial, 09.07.2009 - Gabriela Chirazof
Concediul de odihna poate fi interupt, atat la cererea salariatului, cat si a angajatorului.
Salariatul isi poate intrerupe concediul pentru motive obiective. Observam ca legea nu stabileste in mod concret care sunt motivele obiective la care face referire art. 146 din Codul muncii. In aceasta situatie partenerii sociali pot include in cadrul contractului colectiv de munca situatiile care constituie motive obiective de intrerupere a concediului de odihna.
De asemenea, angajatorul poate rechema salariatul din concediul de odihna:
- in caz de forta majora;
- pentru interese urgente care impun prezenta salariatului la locul de munca.
In situatia rechemarii din concediu, angajatorul are obligatia de a suporta toate cheltuielile salariatului si ale familiei sale, necesare in vederea revenirii la locul de munca, precum si eventualele prejudicii suferite de acesta ca urmare a intreruperii concediului de odihna, de exemplu, contravaloarea biletelor de transport, a costului biletelor pe care angajatul le-a achizitionat intr-o statiune etc.
Noua lege a pensiilor Ghid practic
40 Modele de Regulament Intern
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Legea nu precizeaza ce se intampla dupa incetarea situatiilor care au determinat intreruperea concediului de odihna.
Evident, salariatii au dreptul la restul zilelor de concediu neefectuate. Problema care se pune insa este cand vor efectua aceste zile? Imediat dupa incetarea cauzei care a determinat intreruperea concediului sau la un alt moment, printr-o noua programare a concediului in cursul aceluiasi an calendaristic?
Se pot ivi situatii in care nu este posibila continuarea concediului dupa incetarea situatiei care a determinat intreruperea acestuia, ca atare, este recomandabil sa se precizeze in mod concret in contractul colectiv de munca cum se va proceda in cazul intreruperii concediului la solicitarea expresa a salariatului ori la cererea angajatorului.
___________________________________________________________________
Aveti acces rapid la informatii complete si profesionale despre legislatia muncii!
Cele 800 de pagini si 50 de capitole ale Consilierului – Codul muncii acopera toate aspectele relatiei angajat – angajator, pana in cele mai mici amanunte. Iar pentru cazurile atipice apelati gratuit la serviciul de consultanta de specialitate al Consilierului.
___________________________________________________________________