De la 1 aprilie a.c. ar urma sa se depuna cererile pentru obtinerea indemnizatiei de
somaj tehnic, in conditiile in care actele necesare in vederea obtinerii fondurilor guvernamentale pentru somajul tehnic sunt pe ultima suta de metri, potrivit declaratiilor recente facute de ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru.
"Suntem pe ultima suta de metri cu punerea la punct a masurilor de organizare, astfel incat, de maine (miercuri - n. r.), sa puteti depune toate actele necesare in vederea obtinerii fondurilor alocate prin masurile guvernamentale puse la dispozitie de Guvernul Ludovic Orban", a precizat Violeta Alexandru in cadrul unor declaratii de presa, potrivit Agerpres.
ATENTIE! Detalii despre OUG 32/2020 privind SOMAJUL TEHNIC aici! Ministrul a precizat, conform aceleiasi surse, ca agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca din judetul in care angajatorul are sediul social vor primi prin mijloace electronice, incepand de miercuri, astfel incat sa se inchida luna martie, solicitarile pentru primirea fondurilor in vederea acoperirii cheltuielilor pentru angajatii cu contract individual de munca, pe care i-au inregistrat anterior in REVISAL ca intrand in somaj.
Angajatorii vor depune electronic cererea, declaratia pe proprie raspundere si lista angajatilor pentru care solicita fondurile guvernamentale, anterior inregistrandu-i in REVISAL ca intrand in somaj tehnic.
De asemenea, conform sursei amintite, la agentiile judetene pentru plati si inspectie sociala se depun cereri de catre persoanele care au alte forme de angajare decat contractul individual de munca, respectiv cei care lucreaza prin PFA, prin forme de lucru tip intreprindere individuala, prin contracte de munca pe drepturi de autor, dar si cluburile sportive care au angajati in alta forma de munca decat contractele individuale, precum contractele de activitate sportiva.
Astfel, toate aceste categorii vor depune electronic o cerere si o declaratie pe proprie raspundere. In cazul cluburilor sportive se va atasa si lista sportivilor pentru care solicita fonduri.
"Niciuna dintre aceste categorii nu va prezenta Certificat de Urgenta. Guvernul, avand in vedere evolutia lucrurilor in Romania, a inteles sa elimine orice bariera birocratica si sa rezume comunicarea cu cei care solicita fondurile la urmatoarele documente: o simpla cerere, o declaratie pe proprie raspundere si, acolo unde este cazul, la AJOFM cu precadere, lista angajatilor aflati in somaj tehnic, respectiv la AJOPIS cluburile sportive vor depune lista sportivilor pentru care au forme contractuale tip contracte de activitate sportiva", a precizat ministrul Muncii.
In ce priveste masurile ANOFM, ministrul muncii, Violeta Alexandru, a oferit mai multe clarificari, potrivit Mediafax:
- Suntem pregatiti sa procesam documentele si sa facem plata pentru somajul tehnic
-
- Documentele de vor primi in format electronic la adresa de email
-
- Suspendarea contractului de munca se face in conformitate cu Codul Muncii, articolul 52, litera c.
-
- Plata se va face in 15 zile sau mai devreme. Vom incerca sa platim mai repede de acest termen. Inca de maine toate agentiile judetene sunt pregatite sa primeasca solicitarile beneficiarilor si plata se va face in cel mai scurt timp.
-
- Conditiile pentru PFA si celelalte firme: trebuie sa declare pe proprie raspundere ca au intrerupt activitatea din cauza pandemiei.
-
- Persoanele fizice care lucreaza pe drepturi de autor, precum scriitori, fotografi, vor primi 75% din salariul mediu brut.
Sunt trei categorii de beneficiari, informeaza aceeasi sursa:
- Intrerinderi familiale, cabinete individuale de medicina dentara, psihologie. Modalitatea de plata va fi in contul bancar. Termenul de plata e de 10 zile. Depunerea tuturor solicitarilor se va face electronic. Aceste adrese sunt afisate pe site-urile agentiilor.
- Sportivi, antrenori, arbitrii. 75% din banii aferenti contra prestatii activitatii sportive. Declaratia se depune electronic. Plata de asemenea se face in contul bancar.
- Persoanele fizice care obtin venituri exclusiv din drepturile de autor
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Incadrarea deplasarii salariatului se stabileste in functie de motivul deplasariiIntrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fisa de post pentru Inginer de dezvoltare a produselor softwareIntrebare: Va rog sa-mi trimiteti un model fisa de post pentru codul COR 251207: Inginer de dezvoltare a produselor software.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<