Care sunt certificarile pe care trebuie sa le aiba un cadru tehnic PSI? Ce cursuri trebuie sa urmeze?

Isabela Alexe
Isabela Alexe
05 Decembrie 2016
05 Decembrie 2016
Isabela Alexe
Isabela Alexe
cadru tehnic psipsi si ssmpsi companii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Angajatorii stiu ca organizarea si desfasurarea activitatii de aparare impotriva incendiilor este impusa prin Ordinul nr.163/2007 pentru aprobarea Normelor generale de aparare impotriva incendiilor.

 
 
Asadar, prin acest act normativ se prevede infiintarea unui compartiment de aparare impotriva incendiilor sau numirea unui cadru tehnic, exclusiv, pentru aceasta activitate, in cadrul autoritatilor administratiei publice centrale si al celorlalte organe centrale de specialitate, al Consiliului General al Municipiului Bucuresti, etc.


 
 
Ce se petrece in cazul companiilor? Ce fel de studii trebuie sa aiba un cadru tehnic PSI?

 
 
"Cadrul tehnic PSI care face situatii de urgenta in cadrul unei companii trebuie sa aibe si cursuri de protectie civila?", intrebare extrasa din cadrul PortalSSM.ro


 
Vom specifica inca de la inceput ca formarea, evaluarea si certificarea competentei profesionale a cadrelor tehnice sau personalului cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor se realizeaza in centre de formare si evaluare abilitate prin lege.


 
 
Asadar, orice angajator trebuie sa stie ca organizarea protecţiei civile la nivelul unitaţilor administrativ-teritoriale, al instituţiilor publice, al operatorilor economici şi al organizaţiilor neguvernamentale se realizeaza in conformitate cu Legea nr.481/2004, in ceea ce priveste protectia sociala.

 
 
La nivelul municipiilor, al oraşelor, al comunelor, al instituţiilor publice şi al operatorilor economici, se incadreaza personal de specialitate cu atribuţii in domeniul protecţiei civile.


 
Personalul de specialitate poate fi incadrat in munca sau in serviciu numai dupa obţinerea unui certificat de competenţe profesionale, emis de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţa.

 
 
Cand este obligatorie acestea activitate?

 
 
Organizarea acestor activitati este OBLIGATORIE la nivelul companiilor care trebuie sa incadreze personal competent pentru fiecare activitate in parte.



 
In ceea ce priveste intrebarea de mai sus, trebuie mentionat ca personalul de specialitate in domeniul protectiei civile poate indeplini, prin cumul, şi atribuţiile cadrului tehnic in domeniul apararii impotriva incendiilor (PSI).


 
 
Desigur, in aceasta situatie sunt necesare ambele certificari.

 
 
 
Sursa: PortalSSM


 
 


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]