Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Angajarea personalului cu atributii de paza se face pe baza atestatului profesional?

Fise de postangajareatributii pazaatestat profesionalfisa postuluiLegea 333/2003paza

In cele ce urmeaza, stabilim in ce conditii se poate face angajarea personalului de paza. Mentionam ca actul normativ care reglementeaza activitatea de paza este Legea 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor, cu modificarile si completarile ulterioare.

Potrivit art. 12 din Legea 333/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, paza proprie se realizeaza cu personal calificat, angajat al unitatii beneficiare, conform legii.

Conform art. 13 alin. (1) din lege, personalul de paza proprie se compune din paznici, portari, controlori de acces sau alte persoane stabilite de conducerea unitatii, din persoanele desemnate sa asigure instruirea, controlul si coordonarea activitatii de paza. Se asimileaza personalului de paza si persoanele care cumuleaza atributiile de paza cu alte atributii de serviciu.

In cadrul categoriei de personal cu atributii de paza fac parte si persoanele care asigura instruirea, controlul si coordonarea activitatii de paza, in conformitate cu art. 38 din Legea 333/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 39 din lege stabileste conditiile pe care urmeaza sa le indeplineasca persoana cu atributii de paza sau protectie, si anume:

a) sa fie cetatean roman sau cetatean al unuia dintre statele membre ale Uniunii Europene ori ale Spatiului Economic European si sa aiba varsta de cel putin 18 ani;
b) sa fie apt medical pentru exercitarea functiei;
c) sa nu aiba antecedente penale pentru infractiuni savarsite cu intentie;
d) sa fie atestat profesional, potrivit prevederilor prezentei legi.

Totodata, potrivit art. 40 alin. (1) din lege, angajarea personalului cu atributii de paza sau garda de corp se face pe baza atestatului eliberat in conditiile prevazute la art. 41 si a certificatului de cazier judiciar.

Conducatorii unitatilor prevazute la art. 2 alin. (1), care detin secrete de stat sau care desfasoara activitati de interes strategic, sunt obligati sa solicite si avizul Serviciului Roman de Informatii, pentru personalul angajat in vederea executarii serviciului de paza.

Conducatorii unitatilor prevazute la art. 2 alin. (1) pot angaja pe durata determinata persoanele care indeplinesc conditiile prevazute la art. 39 lit. a)-c), dar nu mai mult de 3 luni si doar la prima angajare, cu scopul de a asigura perioada necesara pentru finalizarea procedurilor de angajare si de obtinere a atestatului profesional.

Conform art. 41 din lege, atestarea personalului pentru executarea activitatilor de paza a obiectivelor, bunurilor, valorilor si de garda de corp se face de catre Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti sau, dupa caz, de inspectoratul de politie judetean in raza caruia persoana isi are domiciliul sau resedinta, dupa absolvirea cursurilor de calificare profesionala de baza si promovarea examenului, pe baza documentelor care atesta indeplinirea conditiilor prevazute la art. 39 lit. a)-c).

Atestatul eliberat acorda dreptul persoanei detinatoare de a practica ocupatia de baza in domeniul reglementat de Legea 333/2003. Sunt exceptate de la obligatia obtinerii certificatului de absolvire a cursului de calificare profesionala persoanele care detin un certificat de competente profesionale, dobandit potrivit legii, si care fac dovada ca au avut calitatea de politist sau cadru militar ori au avut, pentru o perioada de cel putin un an, calitatea de soldat sau gradat voluntar.

In continuare, art. 41 indice 1 din lege prevede ca formarea profesionala a personalului pentru executarea activitatilor de paza a obiectivelor, bunurilor, valorilor si de garda de corp se realizeaza prin furnizori de formare profesionala din sectorul public sau privat, autorizati in conditiile legii.

Din dispozitiile art. 38 din Legea 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor rezulta ca personalul cu atributii de paza se compune din: agenti de paza, portari, controlori de acces, supraveghetori, insotitori de valori sau alte persoane stabilite de conducerea unitatii ori desemnate sa asigure instruirea, controlul si coordonarea activitatii de paza.

Prin urmare, conform acestor dispozitii legale portarul este incadrat, alaturi de agentii de paza, in categoria personalului de paza, avand atributii de paza.

In speta in opinia mea evidenta accesului in depozit reprezinta o activitate specifica de paza, asa incat din aceasta perspectiva si tinand cont de dispozitiile legale anterior mentionate, se poate considera ca portarul este asimilat agentului de paza.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcodulmuncii.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Fise de postangajareatributii pazaatestat profesionalfisa postuluiLegea 333/2003paza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 18 Decembrie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Angajarea personalului cu atributii de paza se face pe baza atestatului profesional? Nota: 3.5 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cum Se Aplica Prevederile Oug 96/2018, Varsta De Pensionare Femei?Intrebare: Buna ziua! As dori un punct de vedere cu privire la modificarile aduse Codului Muncii prin OUG 96/2018. O salariata X, in baza art 56 alin 1 lit c) din Codul Muncii republicat, in interiorul celor 60 de zile calendaristice, inainteaza conducerii societatii o adresa prin care isi exprima optiunea, Ón scris, pentru continuarea executării contractului individual de muncă, pana la varsta de 65 de ani. In acest caz, salariata va cumula pensia cu salariul? Care sunt actele de personal pe
 

Raspuns: Contractul de munca ar inceta numai daca salariatul depune dosar de pensionare.Pentru cazul prezenta... citeste tot raspunsul aici


ARTICOLE SIMILARE

Fisa de post pentru analist cumparari/consultant furnizori202 de modele de FISE DE POST, gata redactateFisa de post director adjunct societate comercialaModificarea fisei POSTULUI. Care sunt conditiile?138 de programe de formare profesionala in martie 2019. In ce domenii se pot specializa romanii

ULTIMELE ARTICOLE

Avansarea in functie 2019. Procedura, etape si conditii necesareModele de FISE DE POST, actualizate conform GDPR. Asa deveniti experti!Fisa de post 2019. Ce trebuie sa contina in mod OBLIGATORIU?Fisele de POST sunt o adevarata pacoste! Cum poti scapa de acest stresFisa de post pentru analist servicii client
Mai multe articole despre fise de post
Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]