Angajarea personalului cu atributii de paza se face pe baza atestatului profesional?

Fise de postangajareatributii pazaatestat profesionalfisa postuluiLegea 333/2003paza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In cele ce urmeaza, stabilim in ce conditii se poate face angajarea personalului de paza. Mentionam ca actul normativ care reglementeaza activitatea de paza este Legea 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor, cu modificarile si completarile ulterioare.

Potrivit art. 12 din Legea 333/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, paza proprie se realizeaza cu personal calificat, angajat al unitatii beneficiare, conform legii.

Conform art. 13 alin. (1) din lege, personalul de paza proprie se compune din paznici, portari, controlori de acces sau alte persoane stabilite de conducerea unitatii, din persoanele desemnate sa asigure instruirea, controlul si coordonarea activitatii de paza. Se asimileaza personalului de paza si persoanele care cumuleaza atributiile de paza cu alte atributii de serviciu.

In cadrul categoriei de personal cu atributii de paza fac parte si persoanele care asigura instruirea, controlul si coordonarea activitatii de paza, in conformitate cu art. 38 din Legea 333/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 39 din lege stabileste conditiile pe care urmeaza sa le indeplineasca persoana cu atributii de paza sau protectie, si anume:

a) sa fie cetatean roman sau cetatean al unuia dintre statele membre ale Uniunii Europene ori ale Spatiului Economic European si sa aiba varsta de cel putin 18 ani;
b) sa fie apt medical pentru exercitarea functiei;
c) sa nu aiba antecedente penale pentru infractiuni savarsite cu intentie;
d) sa fie atestat profesional, potrivit prevederilor prezentei legi.

Totodata, potrivit art. 40 alin. (1) din lege, angajarea personalului cu atributii de paza sau garda de corp se face pe baza atestatului eliberat in conditiile prevazute la art. 41 si a certificatului de cazier judiciar.

Conducatorii unitatilor prevazute la art. 2 alin. (1), care detin secrete de stat sau care desfasoara activitati de interes strategic, sunt obligati sa solicite si avizul Serviciului Roman de Informatii, pentru personalul angajat in vederea executarii serviciului de paza.

Conducatorii unitatilor prevazute la art. 2 alin. (1) pot angaja pe durata determinata persoanele care indeplinesc conditiile prevazute la art. 39 lit. a)-c), dar nu mai mult de 3 luni si doar la prima angajare, cu scopul de a asigura perioada necesara pentru finalizarea procedurilor de angajare si de obtinere a atestatului profesional.

Conform art. 41 din lege, atestarea personalului pentru executarea activitatilor de paza a obiectivelor, bunurilor, valorilor si de garda de corp se face de catre Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti sau, dupa caz, de inspectoratul de politie judetean in raza caruia persoana isi are domiciliul sau resedinta, dupa absolvirea cursurilor de calificare profesionala de baza si promovarea examenului, pe baza documentelor care atesta indeplinirea conditiilor prevazute la art. 39 lit. a)-c).

Atestatul eliberat acorda dreptul persoanei detinatoare de a practica ocupatia de baza in domeniul reglementat de Legea 333/2003. Sunt exceptate de la obligatia obtinerii certificatului de absolvire a cursului de calificare profesionala persoanele care detin un certificat de competente profesionale, dobandit potrivit legii, si care fac dovada ca au avut calitatea de politist sau cadru militar ori au avut, pentru o perioada de cel putin un an, calitatea de soldat sau gradat voluntar.

In continuare, art. 41 indice 1 din lege prevede ca formarea profesionala a personalului pentru executarea activitatilor de paza a obiectivelor, bunurilor, valorilor si de garda de corp se realizeaza prin furnizori de formare profesionala din sectorul public sau privat, autorizati in conditiile legii.

Din dispozitiile art. 38 din Legea 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor rezulta ca personalul cu atributii de paza se compune din: agenti de paza, portari, controlori de acces, supraveghetori, insotitori de valori sau alte persoane stabilite de conducerea unitatii ori desemnate sa asigure instruirea, controlul si coordonarea activitatii de paza.

Prin urmare, conform acestor dispozitii legale portarul este incadrat, alaturi de agentii de paza, in categoria personalului de paza, avand atributii de paza.

In speta in opinia mea evidenta accesului in depozit reprezinta o activitate specifica de paza, asa incat din aceasta perspectiva si tinand cont de dispozitiile legale anterior mentionate, se poate considera ca portarul este asimilat agentului de paza.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcodulmuncii.ro

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Fise de postangajareatributii pazaatestat profesionalfisa postuluiLegea 333/2003paza

Data aparitiei: 18 Decembrie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Angajarea personalului cu atributii de paza se face pe baza atestatului profesional? Nota: 3.75 din 5 - 4 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Zile libere platite pentru evenimente deosebiteIntrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


ARTICOLE SIMILARE

Model Fisa postului pentru specialistul in relatii de muncaModele de FISE DE POST, actualizate conform GDPR. Asa deveniti experti!De ce sunt utile fisele de postFisa de post. Stii ce trebuie sa includem obligatoriu in aceasta fisa?GDPR: Daca in RI exista prevederi referitoare la datele cu caracter personal, acestea mai trebuie introduse in CIM sau fisa postului?

ULTIMELE ARTICOLE

Afacere in HORECA - totul despre regulamentul intern, fisele de post si contabilitateFisa de post pentru un tehnician proiectantReorganizarea functiilor interne - stabilirea functiilor si a codurilor CORFisa postului pentru consilier economist in gestiune economicaFisa postului pentru Director Comercial
Mai multe articole despre fise de post
Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]