legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

[MODEL] Fisa postului pentru sef departament marfuri alimentare/ nealimentare

Carmen Dolores Gosa
Carmen Dolores Gosa
19 Martie 2025
19 Martie 2025
Carmen Dolores Gosa
Carmen Dolores Gosa
Fisa postului pentru sef departament marfuri alimentare/ nealimentare
[MODEL] Fisa postului pentru sef departament marfuri alimentare/ nealimentare
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cuprins

Incepem prin a va preciza ca, un sef departament marfuri alimentare/ nealimentare are rolul de a asigura functionarea optima a punctului de lucru. Mentionam si ca, in fisa postului este mentionat faptul ca aceste are relatii functionale cu sefii departamentelor financiar-contabil, marketing, juridic si aprovizionare.

In cele ce urmeaza va redam fisa de post, realizata de expertii de la PortalCodulMuncii:

[MODEL] Fisa postului pentru sef departament marfuri alimentare/ nealimentare

 I. Identificarea postului
 
    1. Numele si prenumele titularului: ………….
 
    2. Denumirea postului: Sef departament marfuri alimentare/ nealimentare
 
[In COR exista doar denumirea de Manager Zona, pe care am trecut-o intre paranteze ca fiind cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]
 
    3. Pozitia in COR / Cod: 142007
[Codul COR este pentru pozitia de Manager Zona.]
 
    4. Departamentul / locatia: Management
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
 
    5.  Nivelul postului: Management
 
    6. Relatii ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
 
Se subordoneaza directorului firmei
Are relatii functionale cu sefii departamentelor financiar-contabil, marketing, juridic si aprovizionare
 
 [Pentru punctele 4, 5 si 6 se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
 
 
    II. Descrierea postului
 
    1. Scopul general al postului
 
Titularul postului are rolul de a asigura functionarea optima a punctului de lucru.
 
 [In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
 
    2. Competente personale:
 
    • sa aiba insusiri de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarare, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de orientare in spatiu, capacitate de comunicare etc.); 
    • sa nu aiba antecedente penale
    • sa fie apt din punct de vedere medical
 
    3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
 
Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din norma de baza corespunzatoare unei parti de 100% din salariul de baza.
    • este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa 
    • este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune; 
 
Atributii
 
    • sa foloseasca timpul de munca exclusiv pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu, in acest sens, nu se ocupa in timpul de munca de activitati care nu sunt cuprinse in atributiile si indatoririle sale ori nu sunt dispuse de sefi ierarhic
    • sa respecte legislatia privind gestionarea datelor cu caracter personal
    • sa respecte regulamentul privind protectia sanitara
    • sa analizeze tendintele pietei si sa propuna actionarilor politica de preturi, obiective de vanzari si profit  
    • sa elaboreze, implementeze si gestioneze planul de actiune al punctului de lucru
    • sa comunice cu firmele de promovare, presa de profil, alte canale de distribuire a informatiilor privind activitatile, ofertele si evenimentele punctului de lucru 
    • sa elaboreze si implementeze programul de fidelizare a clientilor (promotii, vouchere etc.)
    • sa asigure managementul portofoliului de distribuitori pentru procurarea marfii la timp
    • sa se asigure ca stabileste normele de buna practica in relatia cu clientii si distribuitorii de marfa si verifica respectarea lor
    • sa se asigure ca lucratorii desfasoara corect activitatea de vanzare cu amanuntul si inregistreaza corect vanzarea marfurilor
    • sa se asigure ca instruieste personalul asupra utilizarii si intretinerii tuturor dotarilor, verifica respectarea normelor de igiena
    • sa se asigure ca utilizeaza sistemele software de gestiune pentru urmarirea incasarilor, stocurilor, costurilor in vederea optimizarii activitatii
 
GHID 250 de modele de fise de post, EDITABILE, toate continand criterii de evaluare a performantelor va ajuta acum sa organizati, gestionati si evaluati mai usor munca angajatului dvs., comanda ACUM >>>
 
    • sa se asigure ca intocmeste rapoarte saptamanale de activitate
    • sa se asigure ca gestioneaza relatia cu furnizorii si prestatorii
    • sa se asigure ca mentine valabilitatea tuturor avizelor necesare functionarii punctului de lucru, conform legilor si reglementarilor in vigoare
    • sa se asigure ca propune si implementeaza masuri de optimizare a costurilor
    • sa coordoneze intreaga activitate a punctului de lucru si echipa din subordine
    • sa asigure  monitorizarea cheltuielilor si respectarea bugetului alocat;
    • sa asigure supravegherea activitatii 
    • sa asigure  managementul resurselor umane existente;
    • sa urmareasca solutionarea eficienta a solicitarilor clientilor
    • sa  stabileasca relatii optime cu clientii si angajatii, pentru rezolvarea in timp util si in bune conditii a tuturor problemelor ocazionale
    • sa raspunda pentru desfasurarea si finalizarea cu succes a activitatii punctului de lucru 
    • sa verifice listele de parcurs si facturile semnate si stampilate de client
    • sa verifice, prin sondaj, documentele operate: bonurile de consum, procesele-verbale, avizele etc.
    • sa coordoneze activitatea subordonatilor din punctul de lucru si asigura functionarea optima a acestuia
    • sa aiba capacitatea de organizare a locului de munca
    • sa participe activ la rezolvarea sarcinilor echipei
    • sa respecte si sa verifice respectarea Regulamentului privind gestionarea datelor cu caracter personal
    • sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact; 
    • sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
    • sa acorde ajutor, atat cat este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;
    • sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora; 
    • sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alti angajati; 
    • sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale; 
    • sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti colegi
    • sa informeze de indata administratorul despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;
    • sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu apreciate de persoanele care au acest drept. 
 
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, sarcinile/ atributiile/ activitatile, responsabilitatile postului pot diferi. 
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]
 
4. Obligatii si Restrictii: 
 
        â—¦ nu executa nici o sarcina suplimentara legata de activitatea sa decat daca ea vine de la persoanele autorizate si daca vine pe cale ierarhica si se incadreaza in prevederile legale; 
        â—¦ sa asigure pastrarea secretului profesional privind activitatile ce se desfasoara in cadrul spatiului de lucru;
        â—¦ este strict interzisa consumarea de bauturi alcoolice inainte de intrarea in serviciu sau pe timpul serviciului; 
 
5.Conditiile de lucru ale postului
 
    a. Desfasurarea activitatii – in incinta punctului de lucru
Cazurile speciale sunt stabilite cu atentie in cadrul echipei de lucru;
 
Va fi raspunzator pentru: Baze de date
 
    b. Conditii de formare profesionala
 
 Participa la sesiuni de formare si perfectionare.
 
 [Conditiile de la punctele a si b se decid la nivelul fiecarei firme, in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
 
    c. Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
 
    • Doar in situatii de urgenta
 
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]
 
 
    III. Specificatiile postului
 
    1. Nivelul de studii – nedefinit
 
Pregatire profesionala in domeniu.
 
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
 
2. Aptitudini personale
 
    • incredere in sine;
    • gandire laterala
    • atentie;
    • ascultare activa
    • indemanare;
    • concentrare;
    • punctualitate;
    • capacitatea de a invata;
    • aptitudini tehnice;
    • limba straina;
    • dispus/a intotdeauna sa-si imbogateasca bagajul de cunostinte
 
 [In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]
 
3. Program de lucru
 
Pentru un program normal de lucru, 8 ore/ zi.
 
Program: L-V: ............................, cu pauza de masa, 
                 S-D: ..................................................
 
    • Data 
 
 
Numele si semnatura titularului postului,  Numele si semnatura superiorului ierarhic,
 
A P R O B A T
         Director General
NOUTATI din Legislatia muncii

Retineti, Regulamentul intern chiar va ajuta!


Este actul prin care puteti spune clar ce vreti de la angajatii dvs., avand si garantia ca acestia vor respecta dorintele dvs. (ii obliga art. 39, alin. (2), lit. c) din Codul muncii)! Prin Regulamentul intern stabiliti:

  •   drepturile si obligatiile dvs. si ale salariatilor
  •   criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor
  •   procedurile de solutionare a cererilor si reclamatiilor salariatilor
  •   regulile privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii, etc.
Grabiti-va sa intrati in posesia exemplarului dumneavoastra >>


     

     
    Atentie!
    Descarcati raportul GRATUIT
    TOP 9 teste HR: Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor

    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

    Descarcati raportul GRATUIT
    “Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca”

    exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


     
    Atentie la NOUTATILE
    din HR!
    Descarcati raportul
    "TOP 9 teste HR: Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor"
    Adauga mai jos adresa ta de email
    si primesti Raportul Gratuit
    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
    [x]