Stim ca n-ati mai vrea sa cititi nimic legat de GDPR. Dar noi va promitem sa va prezentam doar solutii practice si modele, nu vorbarie goala.
Deci, stimate manager HR, sunteti la curent cu toate documentele noi pe care trebuie sa le intocmiti?
Dar, mai ales, stiti care trebuie sa fie clauzele speciale obligatorii in contractele de munca, fisele de post, regulamentul intern?
Vi-l recomandam cu incredere, deoarece cuprinde:
1. Solutii practice (intrebari si raspunsuri) pentru probleme frecvent intalnite
2. Model CIM GDPR
3. Model act aditional cu clauza GDPR
5. Model regulament intern cu clauza GDPR
6. Model decizie numire DPO
8. Textul complet al Regulamentului 2016/679 (GDPR)
Atentie, protectia datelor personale a devenit un subiect care trebuie tratat cu toata seriozitatea!
De aceea este mai bine sa urmati
recomandarile specialistilor Rentrop&Straton in dreptul muncii .
Au sintetizat pentru dvs. cele mai frecvente probleme practice pe care le creeaza aplicarea GDPR si va ofera solutiile optime, cu pasi clari de urmat si temeiuri legale explicate impecabil - toate in lucrarea
Ghidul practic Protectia datelor personale la locul de munca.
Atentie!
Va prezentam top 3 situatii sensibile pe care trebuie sa le rezolvati urgent:
1. Trebuie sa intocmiti un act aditional la contractul de munca al fiecarui angajat care are acces la date cu caracter personal, cu clauza de confidentialitate in domeniul protectiei acestor date.
Cum trebuie sa sune aceasta clauza?
Ce obligatii concrete in acest sens va avea salariatul? (Sunt 6 obligatii clare.)
Ce sanctiuni risca in caz de abatere?
2. Trebuie sa schimbati modul in care redactati anunturile de recrutare
Ce informatii pot sa contina aceste anunturi?
E necesar sa solicitati consimtamantul candidatilor pentru stocarea CV-urilor?
Cat timp aveti voie sa pastrati aceste CV-uri?
3. Trebuie sa faceti anumite precizari specifice in Regulamentul intern al firmei
Ce date personale ale angajatilor va sunt intr-adevar necesare?
Cum pastrati aceste date, cat timp si in ce scop?
Ce masuri de monitorizare a activitatii angajatilor aplica firma?
Tineti cont ca informatiile pe care le detineti despre salariatii dvs. (nume, adresa, adresa de e-mail, telefon, CNP, date privind starea lor de sanatate sau convingerile politice etc.) sunt informatii confidentiale si nu pot circula liber.
Dvs., managerul HR, sunt cel care gestioneaza toate datele personale ale angajatilor si sunteti direct responsabil pentru protectia lor!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Posibilitate continuare activitate. Pensie limita de varstaIntrebare: Avem un angajat (nascut la data de 09.08.1962.), pentru care am primit de la Casa Teritoriala de Pensii o informare legata de decizia de admitere privind acordarea pensiei pentru limita de varsta, data emiterii deciziei de pensionare fiind 10.01.2025. Angajatul doreste sa lucreze in continuare. Intrebarea noastra este suntem obligati sa desfacem CIM? Daca da, cu ce data? Dupa desfacerea CIM putem sa reangajam fara ca dl. in cauza sa nu piarda pensia? Am avea nevoie urgent de un raspuns!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
CIM cu clauza de telemunca. Act aditional de modificare telemunca hibridIntrebare: Avem situatia urmatoare: - cim actual cu clauza de telemunca - Recent ni s-a impus lucrul de la birou 3 zile pe saptamana (conditiile impuse: WFO minim 3 zile/saptamana, Luni este munca de la birou, Fara zile consecutive de lucru de acasa) Care este cel mai corect mod de a implementa in contractul de munca acest nou regim hibrid? este obligatoriu sa facem act aditional sau este suficienta o decizie interna? Care este cea mai corecta formulare pentru noua clauza de regim hibrid in CIM?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<