legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Preavizul acordat in cazul demisiei. Cand intocmim formularele obligatoriu cu preaviz?

08 August 2013
08 August 2013
Formulare si Adeverintepreaviz demisiecontractul colectivCodul munciidemisia
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Prin cele ce urmeaza, vom stabili daca in caz de demisie cu preaviz, se va intocmi formularul cu mentiunea "preaviz demisie" sau daca formularele cu preaviz se intocmesc numai in caz de concediere.

Solutia consultantului:

Demisia trebuie preavizata. Termenul de preaviz in caz de demisie a fost prelungit.

Potrivit art. 81 alin. (4), termenul de preaviz este cel conventi de partile contractului de munca sau, dupa caz cel prevazut in contractul colectiv de munca aplicabile si nu poate fi mai mare de:

- 20 de zile lucratoare pentru salariatii cu functii de executie;

- 45 de zile lucratoare pentru salariatii care ocupa functii de conducere.


Termenul de preaviz prevazut de lege in cazul demisiei este un termen maxim, ceea ce inseamna ca in contractele colective de munca se va putea prevedea un termen mai scurt, iar in contractul individual de munca, unul si mai scurt.

Pe durata preavizului, contractul de munca continua sa isi produca toate efectele (art. 81 alin. (5) din Codul muncii).

In situatia in care in perioada de preaviz contractul individual de munca este suspendat, termenul de preaviz va fi suspendat corespunzator. Cum legea nu face nici o distinctie intre diferitele motive de suspendare, rezulta ca preavizul se suspenda chiar daca suspendarea intervine din initiative salariatului.

Asadar, pe langa preavizul acordat la concediere exista si preavizul acordat la demisie in cazul demisiei cu preaviz.

NOUTATI din Legislatia muncii

Retineti, Regulamentul intern chiar va ajuta!


Este actul prin care puteti spune clar ce vreti de la angajatii dvs., avand si garantia ca acestia vor respecta dorintele dvs. (ii obliga art. 39, alin. (2), lit. c) din Codul muncii)! Prin Regulamentul intern stabiliti:

  •   drepturile si obligatiile dvs. si ale salariatilor
  •   criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor
  •   procedurile de solutionare a cererilor si reclamatiilor salariatilor
  •   regulile privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii, etc.
Grabiti-va sa intrati in posesia exemplarului dumneavoastra >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca"
Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]