Desi EU-OSHA nu isi asuma responsabilitatea pentru continutul site-urilor internet externe catre care ofera link-uri, Agentia doreste sa garanteze ca ofera link-uri numai catre informatii privind bunele practici care sunt fiabile si respecta criteriile de prevenire identificate.
Ce reprezinta informatiile privind bunele practici?
Definitia „bunelor practici” variaza de la un stat membru la altul, din cauza diferentelor dintre legislatia si sistemele de securitate si sanatate la locul de munca, culturii, limbii si experientelor diferite. De asemenea, diverse grupuri cu diferite interese si niveluri de cunoastere au puncte de vedere diferite in legatura cu bunele practici la locul de munca.
Agentia pentru sanatate si securitate in munca a Regatului Unit (United Kingdom’s Health and Safety Executive) utilizeaza urmatoarea teza in publicatiile sale: „Prezentele orientari reprezinta ceea ce se considera a fi bune practici… Respectarea prezentelor orientari nu este obligatorie si puteti adopta alte masuri. Respectarea prezentelor orientari va fi insa, in mod normal, suficienta in vederea conformitatii cu legea. Inspectorii in domeniul sanatatii si securitatii urmaresc sa asigure respectarea legii si pot face referire la prezentele orientari ca ilustrare a bunelor practici”.
BKK Bundesverband (Germania) subliniaza, de asemenea, necesitatea respectarii dispozitiilor legale in introducerea la una dintre publicatiile sale privind bunele in legatura cu promovarea sanatatii la locul de munca.
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Proiectul olandez Solbase a utilizat termenul „solutii de succes in privinta riscurilor pentru sanatatea si securitatea in munca” in locul termenului „informatii privind bunele practici”. Aceasta este, poate, o definitie putin mai restransa. Proiectul Solbase a identificat doua tipuri de solutii – „orientare” si „solutie practica”. Aceste doua categorii generale acopera intreaga serie de informatii disponibile – atat informatii din surse sub forma de orientari si alte documente, cat si informatii care prezinta aplicarea efectiva a masurilor de control in intreprinderi. Alti doi termeni ar putea fi „recomandare” si „studii de caz”.
Sursa: Agentia Europeana pentru SSM