Cum sa iti protejezi afacerea in perioada pandemiei: 5 solutii utile

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X



Raspandirea rapida a virusului Covid-19 are un impact semnificativ asupra mediului de afaceri si a modului in care antreprenorii isi organizeaza activitatile. Astfel, protejarea afacerilor in aceasta perioada este unul dintre principalele aspecte pe care orice antreprenor ar trebui sa le aiba in vedere.

 

Iata ce masuri de precautie ar trebui sa iei si ce poti face pentru a creste siguranta angajatilor si pentru a-ti proteja afacerea:
 

Stabileste o politica de lucru de acasa


In cazul in care tipul activitatii iti permite sa iti lasi salariatii sa lucreze de acasa, atunci ar trebui sa optezi pentru aceasta solutie. In acest fel angajatii se vor simti in siguranta, scazi riscul de raspandire a infectiilor, iar afacerea poate functiona in continuare.

 

In plus, ai la dispozitie numeroase solutii pentru a urmari in continuare progresul angajatilor si de a comunica zilnic cu acestia. Poti stabili un plan de comunicare care sa includa videoconferinte zilnice cu toata echipa pentru a discuta despre ce urmeaza sa faceti si care sunt obiectivele firmei pe perioada de criza.

 

Ia in calcul oportunitati legislative


Este bine sa ai in vedere faptul ca poti apela la diferite reglementari legislative pentru a-ti proteja afacerea. De exemplu, firmele care intampina dificultati financiare pot opta pentru somaj tehnic.

 

Astfel, exista solutii pentru orice situatie pe care o intampini, iar daca nu stii cum sa gestionezi situatia de criza, poti apela la servicii de consultanta legislativa. Asa ai siguranta ca alegi solutia cea mai potrivita pentru nevoile afacerii tale si, in plus, beneficiezi de suport pentru a implementa masurile necesare.

 

Creeaza un plan personalizat


Orice afacere ar trebui sa regandeasca in aceasta perioada strategiile de comunicare atat cu clientii, cat si cu partenerii de afaceri. In acelasi timp, este bine sa pui la punct si un plan preventiv de urgenta in cazul in care situatia de criza iti afecteaza in mod semnifiativ afacerea.

 

Acest plan ar trebui sa includa ce pasi trebuie urmati pentru protectia angajatilor, ce trebuie facut in cazul in care infectia se raspandeste in cadrul companiei si cum te pot contacta angajatii in cazul unei urgente.

 

Dezinfecteaza spatiul de lucru


In cazul in care nu poti opta pentru politica de lucru de acasa, atunci ar trebui sa iei in serios modul in care dezinfectezi spatiul de lucru pentru a preveni aparitia infectiilor. E recomandat sa faci acest lucru zilnic si sa pui la dispozitia angajatilor masti de protectie si dezinfectant pentru maini. In acest fel, angajatii se vor simti in siguranta si vor aprecia efortul tau de a le oferi in mediu de lucru sigur.

 

In plus, angajatii care nu se simt bine ar trebui sa isi ia concediu medical. Pune-le in vedere faptul ca pot beneficia de concediu si de indemnizatie pentru carantina cu scopul de a preveni alte imbolnaviri si pentru a se putea recupera.

 

Tine-ti la curent angajatii


Pentru starea de bine a angajatilor, ar trebui sa ii tii la curent cu orice schimbare care urmeaza sa aiba loc si orice alte informatii legate de epidemia cu coronavirus. Aspectele care trebuie discutate ar trebui sa includa modul de lucru, carantina si izolarea la domiciliu, telemunca, reguli de igiena si masuri de preventie.

 

De asemenea, ai putea sa le pui la dispozitie diferite resurse de informare, precum site-ul Organizatiei Mondiale a Sanatatii. Comunicarea constanta nu doar ca ajuta la educarea angajatilor in legatura cu bunele practici la locul de munca in aceasta perioada, ci este benefica pentru a clarifica diferite zvonuri care pot influenta starea de spirit a acestora.

 

Asadar, este important ca angajatorii sa ia in considerare regandirea strategiei pe perioada de criza si sa vina cu solutii pentru a-si proteja afacerea si a creste siguranta salariatilor.
 

NOUTATI din Legislatie muncii

Ce noutati au aparut in domeniul legislatiei muncii?


Parcurgeti Caietul Seminarului National de Legislatia Muncii!
Contine noutatile legislative din 2024, implicatii, controverse, solutii!


Iata mai jos cateva exemple:

1) Salariul minim
2) Concediul de crestere copil
3) Hartuirea la locul de munca
4) Telemunca pentru parinti
5) Suspendarea si incetarea CIM
6) Contractul cu fractiune de norma
7) Pauza de masa



...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii

Data aparitiei: 22 Aprilie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Cum sa iti protejezi afacerea in perioada pandemiei: 5 solutii utile Nota: 4.75 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Asistent Director GeneralIntrebare: Am nevoie de fisa postului pentru Responsabil Functiune (cod COR 243217), ma poate ajuta cineva?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Stabilire si retribuire posturi intr-o societateIntrebare: Va rog sa imi prezentati baza legala daca o firma cu activitate principala in fabricarea pieselor de autovehicule poate angaja mai multe persoane (5 Manageri financiari si 2 Contabili sefi) pentru aceeasi functie de conducere, avand aceeasi fisa de post, cu atributii similare dar cu salarii diferite.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]