Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Cum sa iti protejezi afacerea in perioada pandemiei: 5 solutii utile



Raspandirea rapida a virusului Covid-19 are un impact semnificativ asupra mediului de afaceri si a modului in care antreprenorii isi organizeaza activitatile. Astfel, protejarea afacerilor in aceasta perioada este unul dintre principalele aspecte pe care orice antreprenor ar trebui sa le aiba in vedere.

 

Iata ce masuri de precautie ar trebui sa iei si ce poti face pentru a creste siguranta angajatilor si pentru a-ti proteja afacerea:
 

Stabileste o politica de lucru de acasa


In cazul in care tipul activitatii iti permite sa iti lasi salariatii sa lucreze de acasa, atunci ar trebui sa optezi pentru aceasta solutie. In acest fel angajatii se vor simti in siguranta, scazi riscul de raspandire a infectiilor, iar afacerea poate functiona in continuare.

 

In plus, ai la dispozitie numeroase solutii pentru a urmari in continuare progresul angajatilor si de a comunica zilnic cu acestia. Poti stabili un plan de comunicare care sa includa videoconferinte zilnice cu toata echipa pentru a discuta despre ce urmeaza sa faceti si care sunt obiectivele firmei pe perioada de criza.

 

Ia in calcul oportunitati legislative


Este bine sa ai in vedere faptul ca poti apela la diferite reglementari legislative pentru a-ti proteja afacerea. De exemplu, firmele care intampina dificultati financiare pot opta pentru somaj tehnic.

 

Astfel, exista solutii pentru orice situatie pe care o intampini, iar daca nu stii cum sa gestionezi situatia de criza, poti apela la servicii de consultanta legislativa. Asa ai siguranta ca alegi solutia cea mai potrivita pentru nevoile afacerii tale si, in plus, beneficiezi de suport pentru a implementa masurile necesare.

 

Creeaza un plan personalizat


Orice afacere ar trebui sa regandeasca in aceasta perioada strategiile de comunicare atat cu clientii, cat si cu partenerii de afaceri. In acelasi timp, este bine sa pui la punct si un plan preventiv de urgenta in cazul in care situatia de criza iti afecteaza in mod semnifiativ afacerea.

 

Acest plan ar trebui sa includa ce pasi trebuie urmati pentru protectia angajatilor, ce trebuie facut in cazul in care infectia se raspandeste in cadrul companiei si cum te pot contacta angajatii in cazul unei urgente.

 

Dezinfecteaza spatiul de lucru


In cazul in care nu poti opta pentru politica de lucru de acasa, atunci ar trebui sa iei in serios modul in care dezinfectezi spatiul de lucru pentru a preveni aparitia infectiilor. E recomandat sa faci acest lucru zilnic si sa pui la dispozitia angajatilor masti de protectie si dezinfectant pentru maini. In acest fel, angajatii se vor simti in siguranta si vor aprecia efortul tau de a le oferi in mediu de lucru sigur.

 

In plus, angajatii care nu se simt bine ar trebui sa isi ia concediu medical. Pune-le in vedere faptul ca pot beneficia de concediu si de indemnizatie pentru carantina cu scopul de a preveni alte imbolnaviri si pentru a se putea recupera.

 

Tine-ti la curent angajatii


Pentru starea de bine a angajatilor, ar trebui sa ii tii la curent cu orice schimbare care urmeaza sa aiba loc si orice alte informatii legate de epidemia cu coronavirus. Aspectele care trebuie discutate ar trebui sa includa modul de lucru, carantina si izolarea la domiciliu, telemunca, reguli de igiena si masuri de preventie.

 

De asemenea, ai putea sa le pui la dispozitie diferite resurse de informare, precum site-ul Organizatiei Mondiale a Sanatatii. Comunicarea constanta nu doar ca ajuta la educarea angajatilor in legatura cu bunele practici la locul de munca in aceasta perioada, ci este benefica pentru a clarifica diferite zvonuri care pot influenta starea de spirit a acestora.

 

Asadar, este important ca angajatorii sa ia in considerare regandirea strategiei pe perioada de criza si sa vina cu solutii pentru a-si proteja afacerea si a creste siguranta salariatilor.
 

de LegislatiaMuncii.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 22 Aprilie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Cum sa iti protejezi afacerea in perioada pandemiei: 5 solutii utile Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Decizie suspendare CIM pentru somaj tehnicIntrebare: Sunt o societate cu aproape 200 de salariati in somaj tehnic, la intrarea in somaj tehnic am facut decizie de suspendare in baza art. 52 alin. (1) lit. c) incepand cu data de 19.03.2020 iar modelul de decizie generat din program nu specifica si pana la ce data, intrebarea mea este - pentru fiecare modificare in Revisal ar trebui sa am o decizie sau poate fi folosita doar decizia in care este specificata doar data de inceput, sau in baza deciziei initiale se poate face o decizie colectiva de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Concediere individuala. Model preavizIntrebare: Dat fiind contextual actual, societatea intampina problemesi este nevoita sa-si reduca foarte mult activitatea, din lipsa comenzilor de la client. Datorita faptului ca nu se stie durata acestei situatii, angajatorul s-a gandit la concedierea individuala, prin reducerea numarului de posturi. Mentionez ca avem un nr de 80 de salariati activi. Puteti sa-mi spuneti care este procedura legala in acest context? De asemenea as avea rugamintea de a ne trimite un model de preaviz, stiu ca este nevoie de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]