Incheierea unui contract pentru servicii SSM. Ce clauze se vor adauga? Care sunt OBLIGATIILE prestatorului?

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
21 Decembrie 2021
21 Decembrie 2021
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
contract servicii ssmobligatii prestator servicii ssmsecuritatea si sanatatea in munca
Incheierea unui contract pentru servicii SSM. Ce clauze se vor adauga? Care sunt OBLIGATIILE prestatorului?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
"Intentionam sa incheiem un contract de prestari servicii cu o societate comerciala sau PFA in domeniul securitatii si sanatatii muncii. Va rugam sa ne sprijiniti la definirea OBIECTULUI CONTRACTULUI precum si cu enumerarea OBLIGATIILOR PRESTATORULUI".
 
 
 
Pentru Obiectul contractului, propunem urmatoarea formulare:
 
Realizarea de catre Prestator pentru Beneficiar a serviciilor de prevenire si protectie in domeniul securitate si sanatate in munca (SSM) in vederea apararii vietii, integritatii corporale si sanatatii angajatilor Beneficiarului si in vederea prevenirii accidentelor de munca si imbolnavirii profesionale, in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare.
 
Pentru obligatiile Prestatorului in domeniul SSM, propunem cateva elemente care pot fi avute in vedere, in functie de specificul activitatii:
 
- identificarea/analiza si evaluarea riscurilor SSM pentru fiecare componenta a sistemului de munca, mijloace de munca/echipamente de munca si mediu de munca pe locuri de munca/posturi de lucru;
- elaborarea si actualizarea planului de avertizare, a planului de prevenire si protectie bazat pe evaluarea factorilor de risc;
- realizarea/actualizarea planului de actiune in caz de pericol grav si iminent;
- intocmirea/actualizarea fiselor individuale privind securitatea si sanatatea in munca;
- instruirea, testarea si perfectionarea profesionala a salariatilor;
- identificarea echipamentelor individuale de protectie necesare pentru posturile de lucru si intocmirea necesarului de dotare a personalului cu echipament individual de protectie conform prevederilor HG nr. 1048/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru utilizarea de catre lucratori a echipamentelor individuale de protectie la locul de munca;
- stabilirea/actualizarea atributiilor in domeniul SSM ce revin lucratorilor, corespunzator posturilor de lucru, in vederea aprobarii acestora de conducerea Beneficiarului si introducerea in fisele posturilor;
- elaborarea de instructiuni proprii pentru completarea si/sau aplicarea reglementarilor de SSM, adaptate la specificul activitatii Beneficiarului;
- realizarea evidentei ocupatiilor/profesiilor/posturilor pentru care este necesara autorizarea exercitarii activitatii;
- realizarea evidentei posturilor care necesita exemen medical suplimentar;
- informarea Beneficiarului asupra deficientelor constatate;
- intocmirea/actualizarea deciziilor interne in domeniul SSM in vederea aprobarii acestora de Beneficiar;
- stabilirea zonelor care necesita semnalizare de securitate si/su sanatate conform HG nr. 971/2006;
- asigurarea constituirii Comitetului de securitate si sanatate in munca (CSSM), conducerea si coordonarea activitatii acestuia;
- intocmirea si depunerea la inspectoratul teritorial de munca a declaratiilor anuale privind starea securitatii muncii din unitate;
- intocmirea registrelor de evidenta SSM in conformitate cu legislatia in vigoare;
- executarea unor actiuni cu caracter urgent si obligatoriu in cazul producerii unor accidente de munca sau avarii tehnice;
- participarea la cercetarea evenimentelor;
- intocmirea documentatiei in cazul unui accident de munca.

Un raspuns valabil la data de 25.11.2021, oferit de specialistii de la PortalInstitutiiPublice >>>

 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOUTATI privind CONCEDIILE aduse prin Legea 283


De ce trebuie sa acordati o atentie deosebita concediilor?

Pentru ca sunt nu mai putin de 17 tipuri de concedii prevazute in legislatie, fiecare cu propriile caracteristici, proceduri, capcane. Si, cand avem de-a face cu un domeniu atat de vast, este clar ca apar neclaritati si, implicit, greseli pe care inspectorii ITM de-abia le asteapta.

Vezi AICI cele 17 Tipuri de concedii. Regim juridic si fiscal >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]