Vom analiza mai jos cazul unei societati care in aprilie 2013 a avut un salariat care a fost timpde 3 zile in concediu medical. Indemnizatia, stabilita la 307 lei, se va achita din fondurile angajatorului.
Vom stabili astfel cum completam Declaratia 112 si unde vom depune exemplarul 2 al concediului medical si in ce termen.
Solutia consultantului:
Pentru salariatul care s-a aflat in concediu medical, in Formularul 112, in Anexa nr.1.2 "Anexa asigurat" se va completa sectiunea B.
Datele aferente concediului medical se vor completa in SECTIUNEA D - "Concedii medicale conform OUG 158/2005, cu modificarile si completarile ulterioare".
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Asiguratii au obligatia de a instiinta angajatorul in termen de 24 de ore de la obtinerea concediului medical cu urmatoarele elemente: datele de identificare, numele medicului, unitatea medicala etc., iar angajatorul trebuie sa transmita casei de sanatate in termen de maxim 6 zile de la data la care au fost instiintati de starea de incapacitate, lista persoanelor angajate aflate in concediu medical, precum si datele de identificare respectiv numele medicului. Aceasta obligatie este pentru cod boala 01.
Exemparul 2 (roz) al certificatelor de concediu medical se depune la casele de asigurari de sanatate numai in conditiile in care se solicita restituirea sumelor reprezentand indemnizatiile platite asiguratilor (salariatilor), care depasesc suma contributiilor datorate bugetului FNUASS, in conformitate cu art. 6 alin. (3^1) din OUG 158/2005, aprobata si modificata prin Legea 399/2006.
Potrivit art.38, alin.(2) din OUG 158/2005, sumele reprezentand indemnizatile platite de catre angajatori asiguratilor, care depasesc suma contributiilor datorate de acestea in luna respectiva, se recupereaza din bugetul FNUASS din creditele bugetare prevazute cu ceasta destinatie, in conditiile reglementate prin normele de aplicare a prezentei ordonante de urgenta. Aceste sume nu pot fi recuperate din sumele constituite reprezentand contributii sociale de sanatate.
Restituirea sumelor din bugetul FNUASS se face in conformitate cu art. 77 din Ordinul Comun MS/CNAS 60/32 2006.
Documentele necesare depunerii dosarului de recuperare sunt:
1.Cerere "tip" (2 ex.) depusa la registratura (pe care o puteti descarca gratuity de pe site-ul Casei de asigurari de sanatate, adresa web: http://www.casmb.ro/formulare.php?c=6
2.Copie dupa Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate (Declaratia 112 anexele A1 si A1.1), pentru luna pentru care se solicita restituirea + Centralizator privind certificatele de concediu medical aferent lunii. Centralizatorul il puteti descarca gratuit la adresa de web:
http://www.casbr.ro/fisiere/model_centralizator_cm.pdf
3.Concediile medicale (exemplarul 2 - roz) aferente pentru luna pentru care se solicita restituire;
In Bucuresti, pentru toate sectoarele dosarul se depune pentru CASMB la Sediul Titeica Str. Gheorghe Titeica, nr. 142, sector 2.