Mese oferite salariatilor in diverse situatii - ce sunt cheltuielile de protocol?

cheltuielile de protocolmasa de afacericheltuieli deductibile
Mese oferite salariatilor in diverse situatii - ce sunt cheltuielile de protocol?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Va rog sa-mi oferiti un raspuns punctual la urmatoarele intrebari: 1.Sunt mesele de afaceri cu colegi din alte tari sau de la corporate considerate cheltuieli de protocol? 2. Mesele de afaceri intre salariatii aceleiasi companii, desfasurate in cadrul sedintelor, seminariilor sau a altor evenimente similare, sunt considerate cheltuieli de protocol? 3. Costurile pentru cazare si masa generate de sedinta regionala in care au fost prezentate rezultatele companiei sunt considerate cheltuieli de protocol?"
 
Raspunsul specialistilor: 
 
Nici Codul fiscal nici normele de aplicare nu contin o definitie a cheltuielilor de protocol. In trecut normele de aplicare a Codului fiscal defineau aceste cheltuieli in normele privind regulile de deductibilitate a cheltuielilor din activitati independente ca fiind cheltuielile ocazionate de acordarea unor cadouri, tratatii si mese partenerilor de afaceri, efectuate in scopul afacerii, insa odata cu noul cod fiscal aceasta definitie nu a mai fost preluata.
 
Ghid complet privind contributiile aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024! O lucrare unica pe piata lucrarilor dedicate domeniului salarizarii, detalii AICI >>>
 
Chiar daca in prezent nu este reglementata fiscal o definitie a cheltuielilor de protocol consider ca nu se pot incadra in aceasta categorie cheltuielile cu mesele salariatilor in niciuna dintre cele 3 situatii intrucat masa si cazarea sunt acordate salariatilor.
 
Astfel, conform art. 76 din Codul fiscal:
 
(1) Sunt considerate venituri din salarii toate veniturile in bani si/sau in natura obtinute de o persoana fizica rezidenta ori nerezidenta ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca, a unui raport de serviciu, act de detasare sau a unui statut special prevazut de lege, indiferent de perioada la care se refera, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acorda, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca acordate persoanelor care obtin venituri din salarii si asimilate salariilor.
 
Pentru a deroga de la aceasta regula este necesar sa existe o exceptie reglementata de Codul fiscal. Or, nu exista excpetii pentru situatia expusa daca nu vorbim de o delegare a salariatilor situatie in care masa este neimpozabila in limita prevazuta de Codul fiscal pentru indemnizatia de delegare, iar cazarea conform documentelor jsutificative.
 
Un raspuns oferit in martie 2024, de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cheltuielile de protocolmasa de afacericheltuieli deductibile

Data aparitiei: 20 Martie 2024
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Mese oferite salariatilor in diverse situatii - ce sunt cheltuielile de protocol? Nota: 2.25 din 5 - 6 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]