Decizie de suspendare a CIM pentru formare profesionala
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Angajator .............................................................................................
Adresa ..................................................................................................
Inregistrata la Registrul Comertului din ...... sub nr. J.../...../.....
C.U.I. ....................................................................................................
Telefon: ......................................./Fax: ..............................................
DECIZIE DE SUSPENDARE A CONTRACTULUI INDIVIDUAL DE MUNCA PENTRU FORMARE PROFESIONALA
DECIZIA Nr. ....................
Data ..........................
Administratorul SC ...................................................................................... dl/d-na..............................................................................;
Avand in vedere cererea inregistrata sub nr...................din data.................... prin care dl.........................................................avand functia de ............................. solicita concediu pentru formare profesionala din initiativa angajatului,
In baza prevederilor art. 51 alin. (1) lit. d) din Codul muncii;
In temeiul prevederilor Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale si a prerogativelor stabilite prin actul constitutiv al societatii,
DECIDE:
Art.1. Incepand cu data de ............................... se suspenda contractul individual de munca al d-lui/dnei .......................................................................... avand functia de ......................................... in cadrul societatii, conform art. 51 alin. (1) lit. d) din Codul muncii.
Art. 2. Suspendarea este dispusa pe o perioada de .....luni/ani/zile2 incepand cu data de .................... si pana la data de ................... .
Art. 3. – Prezenta decizie poate fi contestata in termen de 45 de zile, la Tribunalul …...3.
Art. 4. – (1) Compartimentul Resurse Umane si Contabilitate vor aduce la indeplinire prevederile prezentei decizii.
(2) Prezenta decizie isi produce efectele incepand cu data de .......................... .
REPREZENTANTI LEGALI ANGAJATOR4,
..................
L.S.
Note:
1 Reprezentantul legal al autoritatii contractante sau alta persoana competenta sa emita decizii.
2 Concediul pentru formare profesionala necesita cel mai adesea acordul angajatorului. Astfel, concediul pentru formare profesionala, reglementat de art. 156 si urmatoarele din Codul muncii, necesita incuviintarea expresa a angajatorului, ce trebuie informat in scris cu privire la domeniul, durata si institutia de formare profesionala.
Concediile pentru formare profesionala se pot acorda ca urmare a initiativei angajatului, sub forma concediilor cu plata sau fara plata.
Concediul pentru formare profesionala din initiativa angajatului poate viza evenimente scolare deosebite, reglementate expres de legi speciale (in cazul unitatilor bugetare) sau de contractul colectiv de munca la nivel national. In acest caz, refuzul angajatorului de a acorda concediu ar putea fi considerat abuziv.
Astfel, cererea salariatului privind acordarea concediului pentru studii cu ocazia sustinerii examenelor de absolvire a unor forme de invatamant sau pentru sustinerea examenelor de promovare in anul urmator in cadrul institutiilor de invatamant superior nu ar putea fi refuzate de angajator.
3 Tribunalul in circumscriptia caruia domiciliaza salariatul/salariata. De exemplu, Tribunalul Municipiului Bucuresti – Sectia a VIII-a Litigii de munca si asigurari sociale pentru un salariat cu domiciliul in Bucuresti.
Recomandare:
Datorita faptului ca termenul de contestatie este reglementat de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii ca fiind de 30 de zile si de Legea dialogului social nr. 62/2011 ca fiind de 45 de zile, recomandam efectuarea contestatiei in cel mai scurt termen avand in vedere practica neunitara a instantelor de judecata.
Astfel, potrivit art. 268 alin. (1) din Codul muncii, republicat, cererile in vederea solutionarii unui conflict de munca pot fi formulate:
a) in termen de 30 de zile calendaristice de la data in care a fost comunicata decizia unilaterala a angajatorului referitoare la incheierea, executarea, modificarea, suspendarea sau incetarea contractului individual de munca;
b) in termen de 30 de zile calendaristice de la data in care s-a comunicat decizia de sanctionare disciplinara;
c) in termen de 3 ani de la data nasterii dreptului la actiune, in situatia in care obiectul conflictului individual de munca consta in plata unor drepturi salariale neacordate sau a unor despagubiri catre salariat, precum si in cazul raspunderii patrimoniale a salariatilor fata de angajator;
d) pe toata durata existentei contractului, in cazul in care se solicita constatarea nulitatii unui contract individual sau colectiv de munca ori a unor clauze ale acestuia;
e) in termen de 6 luni de la data nasterii dreptului la actiune, in cazul neexecutarii contractului colectiv de munca ori a unor clauze ale acestuia.
Alin. (2) din acelasi articol mentioneaza ca in toate situatiile, altele decat cele prevazute la alin. (1), termenul este de 3 ani de la data nasterii dreptului.
Conform art. 211 din Legea nr. 62/2011 a dialogului social, erorile pot fi formulate de cei ale caror drepturi au fost incalcate dupa cum urmeaza:
a) masurile unilaterale de executare, modificare, suspendare sau incetare a contractului individual de munca, inclusiv angajamentele de plata a unor sume de bani, pot fi contestate in termen de 45 de zile calendaristice de la data la care cel interesat a luat cunostinta de masura dispusa;
b) constatarea nulitatii unui contract individual de munca poate fi ceruta de parti pe intreaga perioada in care contractul respectiv se aplica;
c) plata despagubirilor pentru pagubele cauzate si restituirea unor sume care au format obiectul unor plati nedatorate pot fi cerute in termen de 3 ani de la data producerii pagubei.
In ceea ce priveste aceste dispozitii legale in doctrina s-au formulat mai multe opinii juridice. De o importanta deosebita va fi practica judiciara care va crea jurisprudenta privind interpretarea si aplicarea acestor dispozitii legale.
Referitor la termenele de sesizare a instantelor judecatoresti, art. 268 lit. a) si b) stabileste un termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicarii deciziei unilaterale a angajatorului referitoare la incheierea, executarea, modificarea, suspendarea sau incetarea contractului individual de munca, iar art. 211 lit. a) prevede un termen de 45 de zile calendaristice de la data la care cel interesat a luat cunostinta de masura unilaterala dispusa privind executarea, modificarea, suspendarea sau incetarea contractului individual de munca. Asadar cele doua acte normative prevad termene diferite de contestare.
Exista opinia potrivit careia scopul urmarit de legiuitor prin Legea nr. 62/2011 este acela de a prelungi in favoarea salariatilor termenele de sesizare a instantei.
In privinta acestor termene, prof. univ. dr. Alexandru Ticlea mentioneaza in Codul muncii comentat, editia a II-a revizuita si adaugita, Editura Ujmag, 2011, in sensul ca termenul de contestare este diferit, in functie de situatia concreta, aplicandu-se fie dispozitiile Codului muncii, fie cele ale Legii nr. 62/2011 aratand ca, de pilda, in cazul contestarii sanctiunilor disciplinare este aplicabil termenul de 30 de zile statornicit de art. 268 alin. (1) lit. b) din Codul muncii.
Cu privire la termenele de sesizare a instantelor judecatoresti, in Revista Romana de Dreptul Muncii nr. 5/2011 lectorul universitar doctor Monica Gheorghe concluzioneaza ca Legea nr. 62/2011 a reluat cu modificari unele texte din Codul muncii, fara sa opereze vreo abrogare.
De asemenea, s-a conturat parerea potrivit careia prevederile din Codul muncii au fost abrogate implicit de prevederile Legii dialogului social.
Intr-o interpretare gramaticala a dispozitiilor art. 268 alin. (1) lit. a) din Codul muncii, republicat, si cele ale art. 211 lit. a) din Legea nr. 62/2011 se poate retine si ipoteza existentei a doua termene: unul de 30 de zile care raportat de la data comunicarii deciziei, altul de 45 de zile de la data la care cel interesat a luat cunostinta de masura dispusa, in acest caz in lipsa unei decizii.
O situatie nou introdusa prin art. 211 lit. a) din Legea nr. 62/2011 este cea referitoare la cererile prin care se contesta angajamentul de plata a unor sume de bani, care se pot introduce in termen de 45 de zile calendaristice de la data la care cel interesat a luat cunostinta de masura dispusa. Prof. univ. dr. Alexandru Ticlea (Diferentieri si necorelari intre dispozitiile Codului muncii si cele ale Legii dialogului social nr. 62/2011 privind jurisdictia muncii - Revista Romana de Dreptul Muncii nr. 4/2011) arata ca probabil legiuitorul a avut in vedere nota de constatare si evaluare a pagubei; recuperarea acesteia prin acordul partilor statornicite de art. 254 alin. (3) din Codul muncii, sau instrumentul juridic de recuperare a prejudiciilor in cazul functionarilor publici (art. 85 din Legea nr. 188/1999).
Plata despagubirilor pentru pagubele cauzate si restituirea unor sume care au format obiectul unor plati nedatorate pot fi cerute in termen de 3 ani de la data producerii pagubei conform art. 211 lit. c) din Legea nr. 62/2011, in timp ce potrivit Codului muncii, termenul se calculeaza de la data nasterii dreptului la actiune. Opinia exprimata de doctrina este in sensul ca se vor aplica dispozitiile Legii nr. 62/2011, termenul calculandu-se prin urmare de la data producerii pagubei.
Referitor la nulitatea unui contract de munca, colectiv sau individual, apreciem ca termenul in care se poate solicita constatarea nulitatii este pe toata durata de existenta a contractului respectiv.
In toate celelalte situatii care nu sunt prevazute in mod expres de lege termenul este de 3 ani de la data nasterii dreptului.
4 Potrivit regulilor specifice angajatorului. De exemplu: Director General, Director Economic, precum si Sef Resurse Umane si aviz juridic.
NOUTATI din Legislatia muncii
Ce obligatii noi a adus pentru dvs. Legea nr. 367/2022?
- incheierea contractele colective de munca si clauzele minime ale acestora
- alegerea reprezentantilor salariatilor
- conditiile de infiintare a sindicatelor (...mai multe aici >>)
Explicatii pe larg gasiti in lucrarea Ghid practic. Contractul colectiv de munca. Legislatie explicata + modele de formulare!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
ARTICOLE SIMILARE
49 programe de FORMARE PROFESIONALA incep in ianuarie 2021, la nivel national77 de probleme generate de neclaritati referitoare la timpul de munca si programul de lucruLista completa: Ce trebuie sa contina dosarul personal al salariatuluiPROIECT DE LEGE nr. 109 din 10 februarie 2014 privind modificarea si completarea Legii nr. 53/2003 - Codul munciiSituatia angajarilor la nivel european afecteaza intreaga economie. Cum arata raportul ComisieiULTIMELE ARTICOLE
ANOFM - 86 programe de FORMARE PROFESIONALA vor incepe in august 2024, in RomaniaPeste 11.000 de participanti la programele de FORMARE PROFESIONALA organizate de statul romanAngajarea unui salariat minor pe perioada vacantei de vara - PROCEDURAMinisterul Muncii - Sprijinirea mediului de afaceri pentru dezvoltarea programelor de formare a competentelor este esentialaBNS: vom determina angajatorii sa formeze profesional salariatii. Obligatia de a oferi un concediu de studii PLATITARTICOLE SIMILARE
Reintegrarea unui salariat concediat disciplinar, ca urmare a unei hotarari judecatoresti. Ce documente sunt necesare?Eliminarea pensiilor speciale: proiect adoptat. Legea ar putea fi neconstitutionalaCum functioneaza Contestarea DECIZIEi de PensieCine face evaluarea competentelor profesionaleSe reduce programul saptamanal de lucru. Pontam cu CFS ziua redusa?ULTIMELE ARTICOLE
Obligatiile angajatorului la revenirea salariatei din CCCDistribuirea deciziilor de recalculare a PENSIILOR catre toti beneficiarii va incepe pe 16 augustNerespectarea perioadei de preaviz. Se poate demara cercetarea disciplinara?Concedierea salariatilor prin desfiintarea locurilor de munca - PROCEDURAStudiu - saptamana de lucru de 4 zile ar putea fi implementata in Romania, cadrul legislativ permiteARTICOLE SIMILARE
Salariatul a absentat nemotivat o zi. Vom suspenda CIM?Incetare SUSPENDARE CIM pentru somaj tehnic anterior datei de sfarsit suspendare. Cand operam in Revisal?Salariatul se afla in concediu medical. Ii putem majora salariul?Majorarea salariului pe durata somajului tehnic. Care e procedura?Revisal: Cand se raporteaza suspendarea si incetarea suspendarii CIM?ULTIMELE ARTICOLE
Prelungirea suspendarii CIM pentru CCC - procedura si inregistrare in REVISALSalariat arestat preventiv - procedura de suspendare a CIM, in acest cazSalariata in concediu de maternitate. In ce CONDITII i se poate acorda o prima? Care va fi tratamentul fiscal?Probleme subtile care apar la SUSPENDAREA contractului de munca! Greseli frecvente pe care le fac angajatoriiBONUS in perioada de suspendare a contractului individual de munca. Care va fi temeiul legal?
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special
» Detalii Click Aici « Atentie la Contractul Colectiv de Munca - AMENZILE ajung pana la 20.000 de lei!
» Detalii Click Aici « NOILE Fise de Post pentru 2024 - conform cu Codul Muncii la zi
» Detalii Click Aici « LEGEA PENSIILOR se schimba - de la 1 septembrie apar noile....
» Detalii Click Aici «
“Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”