Parinte coasigurat. Documente necesare.

Legea 95/2006coasiguratasigurari de sanatatecontract de asigurare
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Intrebare: Un angajat doreste sa isi treaca un parinte ca si coasigurat. I-am cerut adeverinta de la finante cum ca nu are venit parintele, copie dupa buletinul acestuia.
Intrebarile mele sunt:
1) Sunt deajuns aceste documente?
2) Eu ca si angajator trebuie sa instiintez Casa de Asigurari de Sanatate a judetului din care provine (ex. Arges)?
3) In afara de declaratia 112 mai declar pe undeva acest fapt?

Raspuns: Art. 213 alin. (1) lit. b) teza a doua din Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii stabileste ca beneficiaza de asigurare, fara plata contributiei sotul, sotia si parintii fara venituri proprii, aflati in intretinerea unei persoane asigurate.

Astfel, pentru a beneficia de asigurare fara plata contributiei in calitate de coasigurat, parintii salariatului trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- sa nu aiba venituri proprii;
- sa se afle in intretinerea salariatului.

Documentele necesare sunt stabilite la art. 20 alin. (1) lit. d) din Norma metodologica privind stabilirea documentelor justificative pentru dobandirea calitatii de asigurat, respectiv de asigurat fara plata contributiei, precum si pentru aplicarea masurilor de executare silita pentru incasarea sumelor datorate Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate (FNUASS) aprobata prin OCNAS 617/2007, dupa cum urmeaza:
- documente care sa ateste relatia de rudenie;
- declaratie pe propria raspundere a sotiei din care sa rezulte ca nu realizeaza venituri proprii;
- declaratie pe propria raspundere a salariatului prin care acesta declara ca are in intretinere persoana respectiva;

In baza art. 211 alin. (1) din Legea 95/2006 , sunt asigurati, potrivit acestei legi, toti cetatenii romani cu domiciliul in tara, precum si cetatenii straini si apatrizii care au solicitat si obtinut prelungirea dreptului de sedere temporara sau au domiciliul in Romania si fac dovada platii contributiei la fond, in conditiile prezentei legi. In aceasta calitate, persoana in cauza incheie un contract de asigurare cu casele de asigurari de sanatate, direct sau prin angajator, al carui model se stabileste prin ordin al presedintelui CNAS cu avizul consiliului de administratie.

Modelul contractului de asigurari sociale de sanatate a fost aprobat prin OCNAS 345/2006.
In Anexa 1 a contractului sunt prevazuti salariatii, iar in Anexa 2 coasiguratii acestora. Daca angajatorul a incheiat contract de asigurare de sanatate cu casa judeteana de asigurari de sanatate se va completa anexa 1 a contractului cu noul asigurat al casei si, dupa caz, daca acesta are coasigurati, se completeaza si anexa 2. Intrucat modalitatea de completare a anexelor cu noi asigurati nu este reglementata legal, trebuie sa solicitati casei judetene de sanatate informatii cu privire la completarea acestor anexe respectiv daca acestea se completeaza automat in baza raportarii in declaratia 112 de catre angajator sau este necesara indeplinirea altor formalitati.

In cazul in care, nu a incheiat contract de asigurare cu casa de sanatate aleasa de salariat, angajatorul va trebui sa incheie un astfel de contract. Anexa 1 a contractului va cuprinde salariatii pentru care se incheie contractul, respectiv salariatii care au optat sa fie asigurati ai casei de sanatate cu care se incheie contractul, iar in anexa 2 vor fi mentionati coasiguratii acestora.

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Legea 95/2006coasiguratasigurari de sanatatecontract de asigurare

Data aparitiei: 26 Martie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Parinte coasigurat. Documente necesare. Nota: 4.06 din 5 - 8 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]