In ceea ce priveste declaratiile fiscale, in temeiul prevederilor art. 81 din Codul de procedura fiscala, a fost reglementata Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1.221/2009.
Numai dupa parcurgerea etapelor de obtinere a derogarii de la obligatia de depunere a declaratiilor va fi suspendata obligatia de depunere a urmatoarelor:
Luati intotdeauna deciziile corecte referitoare la salarizare! Evitati neintelegerile cu angajatii in probleme de legislatia muncii! Totul in conformitate cu noile modificari ale Codului Fiscal! Detalii aici >>>
* formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", cod 14.13.01.99/bs;
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
* formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit", cod 14.13.01.04;
* formularul 102 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul asigurarilor sociale si fondurilor speciale", cod 14.13.01.40;
* formularul 103 "Declaratie privind accizele", cod 14.13.01.03/a;
* formularul 104 "Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor", cod 14.13.01.01/dv;
* formularul 120 "Decont privind accizele", cod 14.13.01.03;
* formularul 130 "Decont privind impozitul la titeiul din productia interna", cod 14.13.01.05;
* formularul 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata", cod 14.13.01.02.
Asadar, in situatia inregistrarii doar a inactivitatii temporare la Registrul comertului, toate celelalte declaratii, formulare si raportari vor continua sa fie depuse la organele fiscale ori la alte autoritati, astfel cum sunt prevazute de reglementarile in vigoare pentru cazurile de suspendare a contractului individual de munca pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, pana la implinirea varstei de 3 ani.
In consecinta, pentru a nu mai avea obligatia depunerii declaratiilor fiscale pentru impozitele, taxele si contributiile administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (enumerate mai sus), trebuie sa obtineti regimul special derogatoriu, conform procedurii privind regimul de declarare derogatoriu, aprobata prin Ordinul nr. 1.221/2009 privind Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu. Toate celelalte declaratii, formulare si raportari vor continua sa fie depuse, in conformitate cu reglementarile in vigoare.
In cazul salariatului aflat in concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, pana la implinirea varstei de 3 ani, in temeiul art. 51 alin. (1) lit. a) din Codul muncii, pe durata acestui concediu contractul individual de munca se suspenda din initiativa salariatului.
Suspendarea contractului individual de munca are ca efect suspendarea prestarii muncii de catre salariat si a platii drepturilor de natura salariala de catre angajator. In consecinta, pe durata concediului pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, angajatorul nu plateste salariu intrucat salariatul nu desfasoara activitate salariala.
Luati intotdeauna deciziile corecte referitoare la salarizare! Evitati neintelegerile cu angajatii in probleme de legislatia muncii! Totul in conformitate cu noile modificari ale Codului Fiscal! Detalii aici >>>
Indemnizatia cuvenita este calculata si platita de catre directiile teritoriale de munca, in temeiul art. 20 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2005.
In ceea ce priveste obligatiile privind depunerea statelor de salarii, angajatorii sunt obligati sa depuna, la inspectoratele teritoriale de munca de pe raza unde isi desfasoara activitatea, lunar, dovezile de calculare a drepturilor salariale, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se face plata acestora.
Pe perioada suspendarii contractului de munca, salariatii care beneficiaza de indemnizatie de cresterea copilului nu ar trebui cuprinsi in statele de salarii, insa unele inspectorate teritoriale de munca solicita depunerea statelor de salarii pentru aceste persoane cu suma 0 (zero), avand in vedere ca raporturile de munca exista, dar sunt supuse suspendarii, salariatul putand oricand, unilateral, sa renunte la beneficiul stabilit in favoarea sa.
Ordinul ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei nr. 405/2004 pentru aprobarea Procedurii privind declararea lunara de catre angajatori a evidentei nominale a asiguratilor si a obligatiilor de plata la bugetul asigurarilor pentru somaj, cu modificarile si completarile ulterioare, stabileste depunerea declaratiei lunare privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata la bugetul asigurarilor pentru somaj, in situatia suspendarii contractului de munca, declarand numarul de ore suspendate in luna.
Declaratia se completeaza cu numarul de ore din programul de lucru in care raporturile de munca sau de serviciu sunt suspendate, conform legii, cu exceptia suspendarii pentru incapacitate temporara de munca de cel mult 30 de zile.
Luati intotdeauna deciziile corecte referitoare la salarizare! Evitati neintelegerile cu angajatii in probleme de legislatia muncii! Totul in conformitate cu noile modificari ale Codului Fiscal! Detalii aici >>>
In ceea ce priveste depunerea Declaratiei privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre BASS, reglementarile in materie sunt cuprinse in Ordinul ministrului muncii si solidaritatii sociale nr. 340/2001.
Asigurarea evidentei nominale a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor sociale de stat se realizeaza pe baza Declaratiei privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor sociale de stat.
Regula generala prevede depunerea Declaratiei nominale lunar, la data stabilita de casa teritoriala de pensii in a carei raza isi are sediul angajatorul, dar nu mai tarziu de data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza contributia de asigurari sociale (anexa 1.2 si anexa 1.3).
Angajatorii au obligatia de a depune Declaratia nominala pe suport magnetic (program pentru angajatori), insotit de suport pe hartie, indiferent de numarul de asigurati.
Pentru persoanele aflate in concediu pentru cresterea copilului pana la implinirea varstei de 2 ani, respectiv 3 ani in cazul copilului cu handicap (cu activitate suspendata) si raportate de directiile de munca si protectie sociala judetene si a municipiului Bucuresti, potrivit anexei 1.4, campurile declaratiei 1.1 nu se completeaza.
Anexa nr. 1.3 la norme se completeaza, de catre directiile teritoriale de munca, solidaritate sociala si familie, pentru persoanele care beneficiaza de concediu si indemnizatie pentru cresterea copilului, conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, cu modificarile ulterioare, si de catre unitatile din sectorul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, platitoare ale acestei indemnizatii, pentru asiguratii sistemului public de pensii, in temeiul aceluiasi act normativ.
Anexa nr. 1.3 la norme se depune, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care s-au achitat indemnizatiile pentru cresterea copilului, la casa teritoriala de pensii in a carei raza isi are sediul institutia platitoare.
Persoanele juridice, in calitate de angajator, care, potrivit legii, au obligatia de plata catre fond, declara aceste obligatii la organele fiscale teritoriale la care sunt luate in evidenta ca platitori de impozite si taxe.
Listele nominale cu salariatii se depun lunar, pana la data de 25 a lunii curente pentru luna anterioara, la casele de asigurari de sanatate la care acestia au optat.
Potrivit instructiunilor de completare pentru raportarile CASMB, in momentul intrarii in concediu de crestere a copilului, se raporteaza salariatul ca lichidat din societate, iar in momentul intoarcerii salariatului din concediul de crestere a copilului, se raporteaza ca intrat in societate.
Art. 32 alin. (2) din OPCNAS nr. 617/2007 precizeaza ca, pentru persoanele beneficiare de indemnizatie pentru cresterea copilului pana la varsta de 2 ani, acestea vor fi inscrise de catre directia de munca pe anexa nr. 2 a), iar coasiguratii acestora vor fi inscrisi pe anexa nr. 2b).
Luati intotdeauna deciziile corecte referitoare la salarizare! Evitati neintelegerile cu angajatii in probleme de legislatia muncii! Totul in conformitate cu noile modificari ale Codului Fiscal! Detalii aici >>>