Atentie: Conditii pentru angajarea unui Consultant in Resurse Umane

resurse umanemanagement resurse umanemanagementul resurselor umanemotivare resurse umane
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Care sunt reglementarile legale de care tinem cont cand dorim sa angajam un consultant in Resurse Umane? Vom tine cont de studii, vechime in munca si de alte conditii.

Conform prevederilor legislatiei in vigoare, nu sunt instituite conditii speciale de studii sau de vechime in munca cu privire la ocuparea unui post de consultant in resurse umane. Referiri specifice pentru aceasta functie se fac in Codul Ocupatiilor din Romania.

Conform noului COR, regasim aceasta ocupatie in cadrul Grupei majore 2 - Specialisti in diverse domenii de activitate, Subgrupa majora 24 - Specialisti in domeniul administrativ-comercial, Grupa minora 242 - Specialisti in domeniul administrativ, avand codul COR 242317 (nivel de instruire: studii superioare).


Noul COR prevede faptul ca specialistii in domeniul resurselor umane si de personal, inclusiv consultantul in resurse umane, furnizeaza servicii legate de politicile de personal, cum ar fi recrutarea sau dezvoltarea personalului, analize ocupationale si orientare profesionala.

Codul muncii, republicat prevede in cuprinsul art. 29 posibilitatea angajatorului de a verifica cunostintele si aptitudinile profesionale ale viitorului salariat. Astfel, apreciem ca pentru postul respectiv trebuie sa intocmim o fisa a postului in care sa fie stipulate conditiile generale si conditiile specifice stabilite de angajator necesare a fi indeplinite de o persoana care doreste sa ocupe o astfel de functie.

Concludem ca stabilirea acestor conditii este la latitudinea angajatorului, fiind unicul responsabil de organizarea activitatii sale. Cu toate acestea, in stabilirea acestora trebuie sa tinem cont ca aceste conditii sa nu fie elaborate cu incalcarea principiului egalitatii de sanse sau a altor principii legale.

Asadar, avem nevoie de studii superioare de specialitate in domenii precum: psihologice, pedagogie, sociologie, management, resurse umane.

De asemenea, avem nevoie de bune cunostinte de limba englexa si PC, plus asemenea conditii esentiale pentru desfasurarea activitatilor specifice.

Raspuns oferit de specialistii PortalCodulMuncii.ro


NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
resurse umanemanagement resurse umanemanagementul resurselor umanemotivare resurse umane

Data aparitiei: 03 Martie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Atentie: Conditii pentru angajarea unui Consultant in Resurse Umane Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]