De gradul de motivare al angajatilor nostri depinde gradul de productivitate pe care acestia il vor infuza in mersul activitatii lor profesionale.
Un lucru esential pentru orice departament de resurse umane este ca procesul de motivare a angajatilor sa fie pus la punct si condus de catre specialisti in acest domeniu.
Iata cateva sfaturi esentiale, enuntate de catre specialisti in ghidul "Totul despre Motivarea Resurselor Umane":
1. Analizati transmiterea informatiilor
Sondati ce posibilitati va ofera structura informationala existenta in firma pentru a garanta informatii transparente. Un sistem bun foloseste mai multe surse de informatii. Nu uitati sa faceti apel la cunostintele angajatilor.
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Daca observati ca sistemul are si puncte slabe, discutati cu sefii dvs. Si incercati sa faceti schimbari in cadrul acestuia.
2. Oferiti informatii relevante despre obiectivele si activitatea firmei
Aveti grija ca angajatii sa primeasca toate informatiile de care au nevoie pentru a-si putea asuma responsabilitati si pentru a lucra independent. Nu le fixati limite rigide.
Pe langa datele absolut necesare cum ar fi, de exemplu, date despre clienti sau veniturile actuale, angajatii dvs. au nevoie si de alte informatii. De exemplu, despre obiectivele firmei, despre schimbarile de tehnologie preconizate si despre concurenta.
Numai daca angajatii vor intelege cum se incadreaza activitatea lor in intregul sistem, ei vor putea avea idei interesante si utile.
3. Incurajati dezvoltarea profesionala
Impulsionati angajatii sa-si largeasca domeniul de informare. Treziti-le dorinta de a fi la curent cu noutatile din domeniul lor profesional sau din domenii legate de profesia lor. Succesele obtinute au un efect esential asupra motivarii. Ele determina intotdeauna dorinta de afla mai multe.
4. Favorizati schimbul de informatii
Determinati angajatii sa-si comunice intre ei informatiile nou-dobandite. Fiecare va putea astfel sa profite de efortul de informare al celorlalti. Faceti tot posibilul ca informatiile sa fie difuzate si folosite la timp.
Tineti angajatii la curent cu toate informatiile, facand publice chiar si informasiile de importanta medie. De exemplu, daca un angajat remarca la ce teme reactioneaza in mod pozitiv un client, acest lucru poate fi un indiciu de valoare pentru colegii sai. Acel angajat va afla el insusi, prin intermediul acestui transfer de informatii, cat de importante sunt datele pe care le-a comunicat.
5. Dati-va ca exemplu
Dati-va ca exemplu. Aratati-le angajatilor ca nu ati incetat sa va informati. Organizati comunicari prin care sa prezentati in rezumat ultimele noutati pe care le-ati aflat. Cu cat va pregatiti mai bine, cu atat mai putin timp va va lua sa va desfasurati. Observati ce anume i-a interesat pe angajati si ce nu. Daca anumite probleme au o cota ridicata de interes, aprofundati-le, cautand noi materiale. Daca timpul nu va permite, delegati acest lucru unui angajat.
6. Planificati un buget pentru obtinerea de informatii
Pentru a obtine informatii de calitate si in numar mare este nevoie in primul rand de mijloace financiare. Asigurati-va ca dispuneti de acestea. Planificati o parte din buget special pentru acest domeniu. Cu cat un anumit domeniu se bazeaza mai mult pe informatiile de ultima ora, cu atat nevoia de resurse materiale si de personal va fi mai ridicata.
sursa: Totul despre Motivarea Resurselor Umane