Motivarea resurselor umane reprezinta unul dintre cele mai importante procese ce ajuta la rentabilizarea si profitabilizarea oricarui proiect, oricarui departament, oricarei afaceri.
Iata si cateva reguli de aur de care tinem cont in motivarea resurselor umane in mod eficient, conform ghidului "Totul despre Motivarea Resurselor Umane":
Aratati interes
Cresterea motivarii angajatilor este o sarcina proprie managerilor. Este foarte usor sa satisfaceti cateva cerinte minime ale angajatilor pentru ca acestia sa fie motivati.
Indepliniti nevoia de baza a unui individ, aceea de a fi respectat si luat in seama.
Daca le aratati angajatilor ca va intereseaza munca pe care o desfasoara, performantele, opinia si persoana lor, ei se vor simti luati in serios. Puteti arata interes oricand si pentru orice tip de activitate. Trebuie numai sa vreti! Tineti cont de urmatoarele sfaturi pentru ca interesul dvs. sa fie vizibil.
40 Modele de Regulament Intern
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Comunicati verbal
Cand se iveste ocazia, discutati cu angajatul. In loc sa trimiteti un e-mail sau un biletel, telefonati-i sau, mai bine, mergeti la el. Intr-o discutie verbala obtineti reactii mai sigure decat prin intermediul comunicarii scrise. In afara de aceasta, multi angajati vor considera acest gest (cand seful vine la subaltern) ca o apreciere la adresa persoanei lor. Distribuiti inmod egal atentia. Veti elimina riscul de a naste invidii pe motivul aprecierilor partinitoare.
Discutati si lucruri personale
Nimeni nu renunta la personalitatea sa, cand vine la serviciu. Separarea totala a vietii personale de cea profesionala nu este posibila. Din punctul de vedere al motivarii nu este nici de dorit intotdeauna. De exemplu, orele suplimentare au efect asupra vietii personale a angajatului. Daca ii adresati angajatului intrebari privind atat viata personala, cat si cea profesionala, va simti ca va intereseaza cu adevarat persoana sa. Nu purtati discutii numai despre rezolvarea unor probleme de serviciu.
Discutati, cand se iveste ocazia, si despre teme personale cum ar fi, de exemplu, sportul, filmele, concediul sau copiii. O mica discutie de acest fel creeaza o atmosfera de lucru plina de incredere.
Purtati un adevarat dialog
Monologand incercati mai degraba sa va impuneti. Dialogul demonstreaza interes. Dati angajatului posibilitatea de a-si exprima parerea. Ascultati-l cu atentie, chiar daca va critica. Desigur, nu trebuie sa acceptati orice afirmatie, dar trebuie sa cunoasteti si opinia angajatului. De aceea, abordati in discutie numai anumite puncte. Evitati folosirea cuvintelor prea elevate sau a frazelor dezarmante, cum sunt cele de tipul: „Asa ceva nu s-a intamplat aici niciodata“. O astfel de comunicare distruge
in mod sigur motivarea oricui.
Informati-va in mod deschis subalternii despre orice problema
A arata interes inseamna si a informa. Daca nu permiteti angajatilor sa aiba acces la informatii inseamna ca ii considerati drept „necopti“. Comunicati-le tot ceea ce este relevant pentru echipa lor, chiar si lucrurile neplacute. Prezentati aceste aspecte intr-un mod clar. Fiti deschis opiniilor altora.
Aratati fiecarui angajat importanta sarcinilor sale
Fiecare sarcina indeplinita contribuie la succesul firmei. Acest lucru nu este intotdeauna recunoscut si apreciat. Ganditi-va la o operatoare telefonica. Ea este cartea de vizita a firmei si, pentru multi clienti potentiali, primul contact cu firma dvs.
Explicati-le clar angajatilor cat de importanta este munca lor pentru firma. Cel mai indicat moment de a scoate in evidenta
Sursa: Totul despre motivarea resurselor umane >>>>