Securitate si sanatate in munca. Subordonare

02 Aprilie 2012
02 Aprilie 2012
securitate si sanatate in muncaSSM
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Intrebare: Responsabilul SSM trebuie sa fie obligatoriu subordonat direct Directorului General? Activitatea de SSM poate fi inclusa in departamentul de Managementul Calitatii, alaturi de Protectia mediului si siguranta uzinala sau exista acte normative care sa ma oblige sa il evidentiez si subordonez acste activitati direct directorului general?

Raspuns: In functie de marimea intreprinderii activitatile in domeniul securitatii si sanatatii in munca se pot asigura, dupa caz, de catre angajator, de unul sau mai multi lucratori, prin serviciul intern de prevenire si protectie sau prin serviciile externe, in conformitate cu dispozitiile cuprinse in art. 16, 17, 18 si 19 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006.

Lucratorul care se ocupa de activitatile de prevenire si protectie este desemnat prin decizie scrisa de catre angajator din randul salariatilor incadrati cu contract individual de munca pe durata nedeterminata, in conformitate cu dispozitiile art. 20 alin. (1) si (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006.

Angajatorul va consemna in fisa postului activitatile de prevenire si protectie pe care lucratorul desemnat are capacitatea, timpul necesar si mijloacele adecvate sa le efectueze, potrivit prevederilor alin. (3) din aceleasi norme.

In concluzie, responsabilul SSM poate fi desemnat dintre salariatii angajatorului care indeplineste cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, prin decizia scrisa a angajatorului, activitatile de prevenire si protectie fiind consemnate in fisa de post a acestuia.

Prin urmare, legiuitorul nu solicita infiintarea unui post distinct pentru responsabilul SSM in subordinea directa a directorului general, orice salariat care indeplineste cerintele minime putand indeplini activitatile privind securitatea si sanatatea in munca  alaturi de atributiile postului pe care a fost angajat.

Daca insa atributiile de securitate si sanatate in munca in unitate sunt realizate prin serviciul intern de prevenire si protectie, atunci serviciul va fi organizat obligatoriu in subordinea directa a angajatorului ca o structura distincta, in conformitate cu dispozitiile art. 24 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006.

In acest caz lucratorii din cadrul serviciului intern de prevenire si protectie trebuie sa desfasoare numai activitati de prevenire si protectie si cel mult activitati complementare cum ar fi: prevenirea si stingerea incendiilor si protectia mediului (art. 24 alin. 2 din norme).

Asadar, activitatea de SSM poate fi inclusa intr-un serviciu care poate cuprinde, cel mult, activitati de prevenirea si stingerea incendiilor, precum si protectia mediului.


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]