legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Care sunt factorii de stres la locul de munca?

21 Octombrie 2011
21 Octombrie 2011
streslocul de muncamuncastres la locul de munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Printre factorii obisnuiti ai stresului la locul de munca se numara lipsa controlului asupra muncii, solicitarile necorespunzatoare pentru lucratori si lipsa sprijinului din partea colegilor si a conducerii.

Stresul este cauzat de nepotrivirea dintre noi si munca pe care o realizam, de relatiile precare si de prezenta violentei fizice sau psihologice la locul de munca, precum si de conflictele dintre sarcinile noastre de la locul de munca si din afara acestuia.

Stilul de conducere

- lipsa unor obiective clare;
- slaba comunicare si lipsa de informare in cadrul organizatiei;
- neconsultarea si neimplicarea angajatilor in schimbarile si modificarile de la locul de munca;
- lipsa sprijinului din partea conducerii.

Statutul, rolul in organizatie

- statut neclar in organizatie;
- obiective si prioritati contradictorii;
- nivel inalt de responsabilitate la locul de munca.

Cariera

- incertitudine in evolutia carierei;
- frustrari in dezvoltarea carierei;
- statut incert si lipsa recunoasterii;
- nesiguranta locului de munca;
- insuficienta programelor de instruire;
- modificarea statutului in cadrul organizatiei.

Decizie si contraol

- slaba participare la luarea deciziilor;
- lipsa posibilitatii de control asupra propriei munci.

Relatiile la locul de munca

- izolare fizica sau sociala;
- legaturi slabe cu superiorii, lipsa de comunicare;
- conflicte interpersonale;
- diferite tipuri de hartuire (agresivitate verbala, hartuire sexuala etc.).

Proiectarea locului de munca

- sarcini de munca repetitive si monotone;
- riscuri semnificative de accidentare si imbolnavire profesionala la locul de munca (tehnologii cu riscuri de accidentare, zgomot, noxe chimice etc.);
- teama de tehnologie in raport cu responsabilitatea;
- lipsa de competenta.

Sarcina de munca si ritmul de munca

- lipsa controlului asupra ritmului de munca;
- sarcini de munca supra sau subincarcate;
- lipsa prioritizarii activitatilor.

Programul de munca

- program de lucru inflexibil;
- aparitia imprevizibila a unor supraincarcari ale sarcinii de munca;
- ore de lucru suplimentare neplanificate;
- lucrul in schimburi;
- lucrul suplimentar excesiv.

NOUTATI din Legislatia muncii

Regulamentul intern – Baza disciplinei in firma!


Stabiliti clar drepturile, obligatiile si regulile pe care angajatii trebuie sa le respecte.

* Document esential prevazut de Codul muncii!

Nu lasati loc interpretarilor! Asigurati-va un mediu de lucru organizat si sigur.

Obtineti acum exemplarul dvs.!


 

 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT
REGES Online. Modificarile din lege + Studii de Caz si Greseli frecvente

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“REGES Online. Modificarile din lege + Studii de Caz si Greseli frecvente”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
a
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"REGES Online. Modificarile din lege + Studii de Caz si Greseli frecvente"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]