Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Studiu de caz: Responsabilitatile incluse in fisa de post a unui lucrator desemnat

accidente de muncasanatatea in muncasecuritatea munciiobligatii angajator

Valabil la 9.09.2011

Angajatorul are obligatia de a desemna nominal, prin decizie scrisa, un lucrator sau mai multi care sa se ocupe de activitatile de prevenire si protectie prevazute de lege. Toate aceste activitati vor fi consemnate in fisa postului si angajatorul se va asigura ca lucratorul desemnat are capacitatea, timpul necesar si mijloacele adecvate sa le efectueze.

Astfel, acesta trebuie sa asigure identificarea pericolelor si evaluarea riscurilor pentru fiecare componenta a sistemului de munca, respectiv executant, sarcina de munca, echipamente de munca si mediul de munca. In plus, acesta intocmeste si actualizeaza planul de prevenire si protectie. Asigura monitorizarea indeplinirii acestui plan.

Angajatorul elaboreaza instructiuni proprii pentru completarea si/sau aplicarea reglementarilor de securitate si sanatate in munca, tinand seama de particularitatile activitatilor si ale unitatii/intreprinderii, precum si ale locurilor de munca/posturilor de lucru, si asigura difuzarea acestora in intreprindere si/sau unitate numai dupa ce au fost aprobate de catre angajator. In plus, acesta propune responsabilitatile ce le revin lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca si care vor fi aprobate de angajator prin fisa postului.

Alte obligatii ale angajatorului:

- verifica insusirea si aplicarea de catre toti lucratorii a masurilor prevazute in planul de prevenire si protectie, a instructiunilor proprii, precum si a atributiilor si responsabilitatilor ce le revin in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
- intocmeste necesarul de documentatii cu caracter tehnic de informare si instruire a lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
- elaboreaza tematici pentru toate fazele de instruire si stabileste, in scris, periodicitatea instruirilor pentru fiecare loc de munca in instructiunile proprii;
- asigura informarea si instruirea lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca si verificarea insusirii si aplicarii de catre lucratori a informatiilor primite.
- elaboreaza programul de instruire si testare la nivelul organizatiei.
- intocmeste planul de actiune in caz de pericol grav si iminent si instruieste lucratorii cu privire la aplicarea lui.
- tine evidenta zonelor cu risc ridicat si specific.

Tot angajatorul este cel care stabileste zonele care necesita semnalizare de securitate si sanatate in munca, precum si tipul de semnalizare necesar si amplasarea conform prevederilor legale, tine evidenta meseriilor si a profesiilor prevazute de legislatia specifica pentru care este necesara autorizarea exercitarii lor, evidenta posturilor de lucru care necesita examene medicale suplimentare, precum si evidenta posturilor de lucru care, la recomandarea medicului de medicina muncii necesita testarea aptitudinilor si/sau control psihologic periodic.

Angajatorul va trebui, in plus, sa monitorizeze functionarea sistemelor si dispozitivelor de protectie, a aparaturii de masura si control, precum si a instalatiilor de ventilare sau a altor instalatii pentru controlul noxelor in mediul de munca. De asemenea, acesta verifica starea de functionare a sistemelor de alarmare, avertizare, semnalizare de urgenta, precum si a sistemelor de siguranta si efectueaza controalele interne la locurile de munca, cu informarea angajatorului, in scris, asupra deficientelor constatate in timpul controalelor efectuate la locul de munca si a masurilor propuse pentru remedierea lor.

Acesta va tine evidenta echipamentelor de munca si va urmari ca verificarile periodice si, daca este cazul, incercarile periodice ale echipamentelor de munca sa fie efectuate de persoane competente. Angajatorul identifica echipamentele individuale de protectie necesare si intocmeste necesarul de dotare a lucratorilor cu echipament individual de protectie, urmareste ca intretinerea, manipularea si depozitarea echipamentelor individuale de protectie, precum si inlocuirea lor sa se faca in mod adecvat si la termenele stabilite si participa la comunicarea si cercetarea evenimentelor. De asemenea, angajatorul intocmeste:
-    Registrul unic de evidenta a accidentatilor in munca;
-    Registrul unic de evidenta a incidentelor periculoase;
-    Registrul unic de evidenta a accidentelor usoare;
-    Registrul unic de evidenta a accidentatilor in munca ce au ca urmare incapacitate de munca mai mare de 3 zile de lucru.

Tot acestuia ii revine sarcina de a elabora rapoartele privind accidentele de munca suferite de lucratori, in conformitate cu prevederile legale, de a urmari realizarea masurilor dispuse de catre inspectorii de munca, cu prilejul vizitelor de control si al cercetarii evenimentelor, de a colabora cu lucratorii si/sau reprezentantii lucratorilor, serviciile externe de prevenire si protectie, medicul de medicina muncii in vederea coordonarii masurilor de prevenire si protectie.

Angajatorul propune sanctiuni si stimulente pentru lucratori, pe criteriul indeplinirii obligațiilor și atributiilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca, propune clauze privind securitatea si sanatatea in munca la incheierea contractelor de prestari de servicii cu alti angajatori, inclusiv la cele incheiate cu angajatori straini, intocmeste necesarul de mijloace materiale pentru desfasurarea activitatilor de prevenire si protectie, asigura evidenta echipamentelor, zonarea corespunzatoare. Urmareste ca verificarile si/sau incercarile periodice ale echipamentelor de munca sa fie efectuate la timp si de catre persoane competente si are in responsabilitate alte activitati necesare/specifice asigurarii securitatii si sanatatii lucratorilor la locul de munca.


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
accidente de muncasanatatea in muncasecuritatea munciiobligatii angajator

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 08 Septembrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Studiu de caz: Responsabilitatile incluse in fisa de post a unui lucrator desemnat Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Calcul Concediu De Odihna Dupa Un Concediu Fara PlataIntrebare: Buna ziua, Puteti sa ma ajutati cu un raspuns in legatura cu baza de calcul a unui concediu de odihna in cazul in care un angajat a avut 2 zile concediu fara plata in luna Mai, iar in luna August 5 zile concediu de odihna?Se elimina din baza de calcul cele 2 zile fara plata sau media pe cele 3 luni se face tinand cont de numarul de zile lucratoare din luna? Se tine cont de salariul de baza sau in luna mai se face medie pe salariul de baza/ numrul de zile lucratoar din luna? Va multumesc.
 

Raspuns: Va multumesc pentru clarificare. ... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018
Descarcati GRATUIT raportul special

"7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018"
 

 

 


 
7 modele de Documente pentru Departamentul HR
- actualizate conform GDPR in 2018 -
Cum le intocmiti rapid si corect?

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]