In opinia omului de afaceri Dragos Petrescu, mediul de business din Romania are nevoie de o legislatie simplificata si de renuntarea la aspecte precum dosarul cu sau fara sina, precum si la cele mai multe interactiuni fizice dintre contribuabili si administratie.
"Pare simplu, dar e complicat, pentru ca este nevoie de multa vointa si intelepciune politica ca astfel de schimbare de paradigma sa aiba loc. (...) Transparenta si simplificare. Nu este nimic nou in ceea ce ne dorim, dar este mai actual ca oricand. Romania are nevoie de cresterea dialogului si transparenta intre cetateni si administratie", a declarat Dragos Petrescu, la conferinta de presa organizata de Coalitia pentru Dezvoltarea Romaniei, potrivit Agerpres.
In opinia sa, in acest moment, cerintele pentru firme au atins “nivelul care frizeaza absurdul", facand referire la responsabilitatile nenumarate pe care le are o firma, indiferent de numarul de angajati.
"Suntem cu totii prinsi intre doua zicale in aceasta tara: “Pana la Dumnezeu te omoara sfintii” si “Pestele de la cap se impute”. Este foarte putin loc de buna credinta intre aceste doua zicale.
Cerintele legale pentru firme au ajuns la nivelul care frizeaza absurdul. Fie ca esti o pravalie cu doi angajati, fie ca esti o corporatie, cu mii de angajati, astazi trebuie sa ai: responsabil cu securitatea muncii, responsabil pentru spalarea banilor, responsabil pentru protectia datelor, responsabil pentru securitatea fizica care trebuie sa produca analize de risc, responsabili cu arhiva, contracte anuale obligatorii de medicina muncii. Si astea, mai toate, in dosar cu sina, mai nimic digitalizat - si cu amenzi usturatoare daca nu te conformezi.
Acestea sunt doar cerintele generale atunci cand te duci pe fiecare sector de activitate ai si alte responsabilitati. Toate aceste lucruri costa foarte mult si impovareaza orice bilant al societatilor comerciale din aceasta tara. Vestea buna este ca sunt doua solutii pe masa: simplificare si digitalizare", a precizat Dragos Petrescu, citat de aceeasi sursa.
In opinia sa, la momentul actual, Romania trece prin cea mai grea perioada dupa 1989, iar sectoare precum economie, educatie si sanatate sunt profund afectate.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Posibilitate continuare activitate. Pensie limita de varstaIntrebare: Avem un angajat (nascut la data de 09.08.1962.), pentru care am primit de la Casa Teritoriala de Pensii o informare legata de decizia de admitere privind acordarea pensiei pentru limita de varsta, data emiterii deciziei de pensionare fiind 10.01.2025. Angajatul doreste sa lucreze in continuare. Intrebarea noastra este suntem obligati sa desfacem CIM? Daca da, cu ce data? Dupa desfacerea CIM putem sa reangajam fara ca dl. in cauza sa nu piarda pensia? Am avea nevoie urgent de un raspuns!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
CIM cu clauza de telemunca. Act aditional de modificare telemunca hibridIntrebare: Avem situatia urmatoare: - cim actual cu clauza de telemunca - Recent ni s-a impus lucrul de la birou 3 zile pe saptamana (conditiile impuse: WFO minim 3 zile/saptamana, Luni este munca de la birou, Fara zile consecutive de lucru de acasa) Care este cel mai corect mod de a implementa in contractul de munca acest nou regim hibrid? este obligatoriu sa facem act aditional sau este suficienta o decizie interna? Care este cea mai corecta formulare pentru noua clauza de regim hibrid in CIM?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<