Noul proiect are ca obiect modificarea si completarea Legii nr. 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor si se doreste o dinamizare a colaborarii directe, unde cadrul tehnic in securitatea si protectia la incendiu sa fie in subordinea directa a conducatorului institutiei, NU a personalului administrativ care are si alte sarcini in cadrul institutiei respective.
Se adauga astfel la art. 12 alin. (2) si art. 15 lit. B), un nou alineat g^1, iar la art. 27 un nou alineat h) din Legea privind apararea impotriva incendiilor.
Cum se modifica legea pentru apararea impotriva incendiilor
Potrivit Legii nr. 319/2006 a Securitatii si sanatatii in munca, Legii 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor, Legii nr. 481/2004 privind protectia civila, activitatea de protectie si prevenire se subordoneaza ca structura distincta in subordinea angajatorului, respectiv a reprezentantului legal al acestuia.
Angajatorul trebuie sa consemneze in regulamentul intern sau regulamentul de organizare si functionare a activitatilor de prevenire si protectie pentru lucratorii care au competente, capacitati si mijloace adecvate.
Securitatea si sanatatea in munca presupun si obligatii ale angajatorului in caz de "pericol grav si eminent", ceea ce reprezinta temeiul legal care permite, potrivit competentei, ca personalul specializat sa indeplineasca si activitati in domeniul apararii impotriva incendiilor si a situatiilor de urgenta.
In toate dispozitiile scrise care reglementeaza organizarea impotriva incendiilor, structurile si responsabilitatile in acest domeniu, in cea de numire a cadrului tehnic (care este o dispozitie obligatorie individualizata), subordonarea se stabileste direct in sarcina administratorului/directorului general.
Cine e responsabil de prevenire si protectie la incendiu?
Desi responsabilitatile din legile amintite sunt in sarcina conducatorului institutiei si a responsabilului cu securitatea si protectia la incendiu si ar trebui sa fie in subordinea directa a acestora, in practica, atrag atentia initiatorii proiectului, in cele mai multe institutii publice, personalul care raspunde de prevenire si protectie are si multe alte sarcini din alte domenii (de exemplu, este angajat la birou si are rol administrativ).
Se considera ca, din aceasta pozitie, este practic imposibil sa impuna respectarea normelor de prevenire si protectie a urmatorilor: sef birou, sef serviciu, director adjunct, director general. De asemenea, se considera ca acesta este unul dintre motivele principale pentu care nu se respecta normele de prevenire si protectie in institutiile publice.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Angajare studenti straini. Program inegalIntrebare: In cazul studentilor straini non UE care au contracte de munca cu timp partial (20 ore/saptamana) putem sa le facem program inegal? De exemplu, 2 zile sa lucreze cate 6 ore/zi, iar in alte 2 zile sa lucreze 4 ore/zi.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Concediere salariati in vederea suspendarii activitati societatiiIntrebare: Micro, isi suspenda activitatea la onrc. Pot inchide contractele active (am doua contracte cu 4 h fiecare) cu art. 65 alin. (1)?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<