Legea pentru Apararea impotriva Incendiilor se modifica! Pro

Legea pentru Apararea impotriva Incendiilor Securitatea si sanatatea in muncaprevenire si protectie la incendiu
Legea pentru Apararea impotriva Incendiilor se modifica! Pro
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
Noul proiect are ca obiect modificarea si completarea Legii nr. 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor si se doreste o dinamizare a colaborarii directe, unde cadrul tehnic in securitatea si protectia la incendiu sa fie in subordinea directa a conducatorului institutiei, NU a personalului administrativ care are si alte sarcini in cadrul institutiei respective.
 
Se adauga astfel la art. 12 alin. (2) si art. 15 lit. B), un nou alineat g^1, iar la art. 27 un nou alineat h) din Legea privind apararea impotriva incendiilor.
 

Cum se modifica legea pentru apararea impotriva incendiilor
 

Potrivit Legii nr. 319/2006 a Securitatii si sanatatii in munca, Legii 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor, Legii nr. 481/2004 privind protectia civila, activitatea de protectie si prevenire se subordoneaza ca structura distincta in subordinea angajatorului, respectiv a reprezentantului legal al acestuia.
 
Angajatorul trebuie sa consemneze in regulamentul intern sau regulamentul de organizare si functionare a activitatilor de prevenire si protectie pentru lucratorii care au competente, capacitati si mijloace adecvate.
 
Securitatea si sanatatea in munca presupun si obligatii ale angajatorului in caz de "pericol grav si eminent", ceea ce reprezinta temeiul legal care permite, potrivit competentei, ca personalul specializat sa indeplineasca si activitati in domeniul apararii impotriva incendiilor si a situatiilor de urgenta.
 
In toate dispozitiile scrise care reglementeaza organizarea impotriva incendiilor, structurile si responsabilitatile in acest domeniu, in cea de numire a cadrului tehnic (care este o dispozitie obligatorie individualizata), subordonarea se stabileste direct in sarcina administratorului/directorului general.
 

Cine e responsabil de prevenire si protectie la incendiu?
 

Desi responsabilitatile din legile amintite sunt in sarcina conducatorului institutiei si a responsabilului cu securitatea si protectia la incendiu si ar trebui sa fie in subordinea directa a acestora, in practica, atrag atentia initiatorii proiectului, in cele mai multe institutii publice, personalul care raspunde de prevenire si protectie are si multe alte sarcini din alte domenii (de exemplu, este angajat la birou si are rol administrativ).
 
Se considera ca, din aceasta pozitie, este practic imposibil sa impuna respectarea normelor de prevenire si protectie a urmatorilor: sef birou, sef serviciu, director adjunct, director general. De asemenea, se considera ca acesta este unul dintre motivele principale pentu care nu se respecta normele de prevenire si protectie in institutiile publice.
 
 
 
 
 

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Legea pentru Apararea impotriva Incendiilor Securitatea si sanatatea in muncaprevenire si protectie la incendiu

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 21 Septembrie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Legea pentru Apararea impotriva Incendiilor se modifica! Pro Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Salariul minim de 2550 lei. RevisalIntrebare: De la data de 01.01.2022 salariu minim va fi 2550 lei,cand se inregistreaza in Revisal majorarea,in luna decembrie 2021 sau in primele zile ale lunii ianuarie 2022?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Decesul salariatului care este si asociat unic si administrator. Incetare contract de muncaIntrebare: Avem o societate la care asociatul unic care este si administrator a decedat. Acesta era si singurul angajat pe firma. In acest caz cine poate semna decizia de incetare a contractului de munca si adeverinta de vechime? Poate prestatorul extern de servicii de resurse umane si salarizare sa semneze aceste acte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021
Descarcati GRATUIT raportul special

"Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021"
 

 


 
Atentie la pontaj si programul de lucru!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]