ITM Arad avertizeaza angajatorii asupra obligatiei de a asigura sanatatea si securitatea angajatilor la locul de munca. Sanatatea si securitatea muncii reprezinta un ansamblu de activitati avand ca scop asigurarea conditiilor optime in desfasurarea procesului de munca, apararea sanatatii, integritatii corporale si vietii angajatilor/lucratorilor si a altor persoane angrenate in procesul de munca.
Astfel, pentru prevenirea accidentelor de munca, a bolilor profesionale sau a imbolnavirilor in toate aspectele legate de munca, angajatorii au obligatia de a intocmi un plan de prevenire si protectie compus din masuri tehnice, igienico-sanitare si organizatorice, bazat pe evaluarea riscurilor precum si de a asigura echipamentele individuale de protectie care sa indeplineasca cerintele de securitate si sanatate in munca specifice locului de munca.
In sensul dispozitiilor legale in materie, echipamentul individual de protectie reprezinta echipamentul destinat sa fie purtat sau ţinut de lucrator pentru a-l proteja impotriva unuia ori mai multor riscuri care ar putea sa ii puna in pericol securitatea şi sanatatea la locul de munca.
In acest context, data fiind situatia actuala, inspectorii de munca atentioneaza atat angajatorii, cat si angajatii/lucratorii ca au obligatia sa ia toate masurile care se impun pentru prevenirea infectarii angajatilor/lucratorilor cu noul coronavirus - COVID - 19.
Astfel, li se vor prelucra angajatilor/lucratorilor principalele masuri necesar a fi intreprinse:
- spalarea manilor cat mai des posibil cu apa si sapun sau dezinfectarea cu un dezinfectant pentru maini pe baza de alcool;
-
- utilizarea mastilor de protectie de catre persoanele bolnave;
-
- evitarea contactului cu persoane care sunt suspecte de infectii respiratorii acute;
-
- evitarea atingerii nasului, ochilor sau gurii cu mainile nedezinfectate;
-
- acoperirea gurii, nasului in caz de tuse sau stranut;
-
- dezinfectarea periodica a suprafetelor de contact cu solutii pe baza de clor sau alcool.
Totodata, angajatorii trebuie sa aiba in vedere dispozitiile legale conform carora masurile privind securitatea, sanatatea si igiena in munca nu comporta, in nicio situatie, obligatii financiare pentru angajati/lucratori.
Reiteram ca gestionarea corespunzatoare a securitatii si sanatatii in munca are ca efect imbunatatirea performantei si, nu in ultimul rand, a productivitatii muncii.
Sursa: ITM Arad
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Suspendare unilaterala a unor clauze din CCMIntrebare: Printr-o decizie interna, conducatorul unitatii a suspendat unilateral o serie de clauze din contractul colectiv de munca la nivel de unitate pe motiv ca acestea nu sunt economicoase. Este vorba de clauzele care prevad ca liderii de sindicat care sunt scosi din productie, acestia avand avantaje foarte mari si produc prejudicii societatii. Este posibila o anulare in instanta a deciziei respective?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Angajare cetatean strain din Sri Lanka. Documente calificareIntrebare: Revin asupra spetei prezentate mai sus deoarece acum am realizat ca de fapt nu ni s-a pus la dispozitie diploma de calificare pt unul dintre cetatenii din Sri Lanka, respectiv pt electrician. Am primit avizul de munca pe care sunt specificate urmatoarele: pentru obtinerea vizei de lunga sedere / permisului de sedere in scop de munca in calitate de lucrator permanent, cod cor 311306 Tehnician energetician / electrician. In aceasta situatie, avand avizul de munca eliberat de IGI pe care este...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<