Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Hotarare de Guvern: toti angajatorii trebuie sa organizeze sau sa angajeze activitati de securitate si sanatate in munca

securitate si sanatate in munca
Toti angajatorii trebuie sa organizeze unul sau mai multe servicii interne sau sa apeleze la un serviciu extern care sa desfasoare activitati de securitate si sanatate in munca, potrivit unei Hotarari de Guvern publicata luni, 27 septembrie in Monitorul Oficial. In cazul firmelor mici, cu maximum 49 de angajati, angajatorii pot sa "efectueze" si singuri activitatile mentionate insa pentru aceasta trebuie sa urmeze "cel putin un program de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu o durata minima de 40 de ore.

Hotararea Guvernului Romaniei nr. 955/08.09.2010 publicata in Monitorul Oficial nr.0661 din 27 Septembrie 2010 face "ordine" in activitatile de prevenire si securitate in munca. Iata cele mai importante prevederi:

- pentru societatile ce au pana la 9 salariati, angajatorul poate efectua singur activitatea de protectie si securitatea muncii. Conditia este ca aceasta persoana sa fie autorizata prin urmarea unui curs de specialitate de 40 ore. Societatea nu trebuie sa aiba ca obiect de activitate unul cu risc ridicat de inbolnavire sau accident (chimic, extractiv, paza si ordine)

- pentru societatile cu salariati de la 10 la 49 de persoane, angajatorul poate efectua singur activitatea de prevenire si protectia muncii respectand conditiile de mai sus, la care se adauga cateva suplimentare, cum ar fi identificarea punctula a riscurilor de accident.

- pentru angajatorii cu mai mult de 50 de salariati trebuie stabilita cel putin o persoana responsabila cu securitatea in munca, autorizata conform procedurilor stabilite tot de acest act normativ.

- Daca angajatorul nu detine pregatirea mentionata sau nu doreste angajarea unei persoane cu astfel de atributii are obligatia sa apeleze la serviciile unui tert, arata analiza consultantului citat.

Actul normativ detaliaza conditiile de  organizare a "serviciilor interne" sau de contractare a serviciilor externe, dupa caz.

Astfel, incepand cu 01.06.2011, lucratorii din cadrul serviciului intern de prevenire si protectie a muncii vor fi numai persoane angajate cu contract individual de munca cu norma intreaga.

In ceea ce priveste contractarea serviciilor externe, lucrurile sunt si mai complicate. Aceste servicii trebuie abilitate de catre o Comisie care se va infiinta la inspectoratele teritoriale de munca. Se va numi Comisia de abilitare si avizare iar cei care doresc sa primeasca "abilitarea" trebuie sa prezinte un dosar cu 11 categorii de documente. Odata abilitat, serviciul extern trebuie sa elaboreze rapoarte semestriale catre ITM. Daca nu a depus doua rapoarte semestriale consecutiv, abilitarea i se retrage.

Instruirea la locul de munca va cuprinde cel putin urmatoarele:

a) informatii privind riscurile de accidentare si imbolnavire profesionala specifice locului de munca si/sau postului de lucru

b) prevederile instructiunilor proprii elaboarte pentru locul de munca si/sau postul de lucru

c) masuri la nivelul locului de munca si/sau postului de lucru privind acordarea primului ajutor, stingerea incendiilor si evacuarea lucratorilor, precum si in cazul pericolului grav si iminent etc

Atentie: Legea integrala o veti regasi in Editia Speciala de sambata a Newsletterului Legislatia Muncii (Alerta Legislativa), dedicata exclusiv actelor publicate de Monitorul Oficial

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
securitate si sanatate in munca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 29 Septembrie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Hotarare de Guvern: toti angajatorii trebuie sa organizeze sau sa angajeze activitati de securitate si sanatate in munca Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Incetare CIM si incheiere CIM nou. RevisalIntrebare: Un angajat al societatii noastre ,nascut in anul 1955 martie 01 indeplineste cumulativ conditiile de varsta standard si stagiu minim de cotizare pentru pensionare. In anul 2020 01 martie este duminica, de la ce data incetam CIM? Cand raportam in REVISAL? In data de 28 februarie se poate complecta formularele si raporta in REVISAL cu data de incepere 01 martie? Mentionam ca angajatorul are in vedere de a incheia un nou CIM cu angajatul sus amintit.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Externalizare serviciu. Desfiintare post. DocumenteIntrebare: Care sunt pasii de urmat pentru incetarea unui contract de munca cu un salariat urmare desfiintarii postului. Serviciul urmeaza sa fie externalizat. Trebuie sa incheiem contract de prestari servicii cu acelasi fost salariat? Desfiinarea postului este determinata de interese economice- financiare, reducerea cheltuielilor si responsabilitatilor suplimentare in cazul unui contract de munca fata de un contract de prestari servicii. Va rog daca se poate sa-mi transmiteti si modele de documente de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Aflati totul despre modificarile din contractele part-time
in 2020!

Descarcati gratuit Raportul Special
"CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii"
CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Aflati totul despre modificarile din contractele part-time in 2020!
Descarcati gratuit Raportul Special

"CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]