Hotarare de Guvern: toti angajatorii trebuie sa organizeze sau sa angajeze activitati de securitate si sanatate in munca
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Hotararea Guvernului Romaniei nr. 955/08.09.2010 publicata in Monitorul Oficial nr.0661 din 27 Septembrie 2010 face "ordine" in activitatile de prevenire si securitate in munca. Iata cele mai importante prevederi:
- pentru societatile ce au pana la 9 salariati, angajatorul poate efectua singur activitatea de protectie si securitatea muncii. Conditia este ca aceasta persoana sa fie autorizata prin urmarea unui curs de specialitate de 40 ore. Societatea nu trebuie sa aiba ca obiect de activitate unul cu risc ridicat de inbolnavire sau accident (chimic, extractiv, paza si ordine)
- pentru societatile cu salariati de la 10 la 49 de persoane, angajatorul poate efectua singur activitatea de prevenire si protectia muncii, respectand conditiile de mai sus, la care se adauga cateva suplimentare, cum ar fi identificarea punctula a riscurilor de accident.
- pentru angajatorii cu mai mult de 50 de salariati trebuie stabilita cel putin o persoana responsabila cu securitatea in munca, autorizata conform procedurilor stabilite tot de acest act normativ.
- Daca angajatorul nu detine pregatirea mentionata sau nu doreste angajarea unei persoane cu astfel de atributii are obligatia sa apeleze la serviciile unui tert, arata analiza consultantului citat.
Actul normativ detaliaza conditiile de organizare a "serviciilor interne" sau de contractare a serviciilor externe, dupa caz.
Astfel, incepand cu 01.06.2011, lucratorii din cadrul serviciului intern de prevenire si protectie a muncii vor fi numai persoane angajate cu contract individual de munca, cu norma intreaga.
In ceea ce priveste contractarea serviciilor externe, lucrurile sunt si mai complicate. Aceste servicii trebuie abilitate de catre o Comisie care se va infiinta la inspectoratele teritoriale de munca. Se va numi Comisia de abilitare si avizare iar cei care doresc sa primeasca "abilitarea" trebuie sa prezinte un dosar cu 11 categorii de documente. Odata abilitat, serviciul extern trebuie sa elaboreze rapoarte semestriale catre ITM. Daca nu a depus doua rapoarte semestriale consecutiv, abilitarea i se retrage.
Instruirea la locul de munca va cuprinde cel putin urmatoarele:
a) informatii privind riscurile de accidentare si imbolnavire profesionala specifice locului de munca si/sau postului de lucru
b) prevederile instructiunilor proprii elaboarte pentru locul de munca si/sau postul de lucru
c) masuri la nivelul locului de munca si/sau postului de lucru privind acordarea primului ajutor, stingerea incendiilor si evacuarea lucratorilor, precum si in cazul pericolului grav si iminent etc
Atentie: Legea integrala o veti regasi in Editia Speciala de sambata a Newsletterului Legislatia Muncii (Alerta Legislativa), dedicata exclusiv actelor publicate de Monitorul Oficial
NOUTATI din Legislatie muncii
Atentie: La 1 septembrie 2024 intra in vigoare NOUA LEGE A PENSIILOR!
si 100% profesionista absolut toate aspectele pensionarii!
Afla:
- ce tipuri de pensie exista
- care sunt modalitatile si conditiile de pensionare
- ce acte trebuie sa contina dosarul de pensionare
- cum se calculeaza cuantumul pensiei
- cum inceteaza contractul individual de munca
- posibilitati de continuare a raporturilor de munca
- modalitati de cumulare a pensiei cu alte venituri etc.
de Legislatia Muncii
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
ARTICOLE SIMILARE
Responsabili cu activitatea de SSM si cu activitatea de PSI. Cerinte de pregatireDesemnarea persoanei potrivite pentru activitatea de protectia munciiFunctionarea comitetului de SECURITATE SI SANATATE IN MUNCACare sunt scopul si durata instruirii periodice?Inspectia muncii: Care sunt documentele solicitate angajatorilor in vederea efectuarii controluluiULTIMELE ARTICOLE
Norme SSM - elaborarea tematicii de instruire periodica. Sfaturi utileInterzicerea utilizarii telefonului personal la locul de munca - este posibila si LEGALA?MODEL instructiuni proprii SSM pentru lucrul la inaltimeNorme SSM: evaluarea riscurilor pentru functia ghid de turism - PROCEDURAOBLIGATIA angajatorului in legatura cu problemele de vedere ale salariatilor“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”
![Rentrop ∧ Straton](https://legislatiamuncii.manager.ro/images/rs_info_300x67.png)
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special
![Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz](https://media.rs.ro/filemanagerraport/LegislatiaMuncii/RAPLMG240115142338.png)
![Noutati](https://legislatiamuncii.manager.ro/images/icon_noutati.gif)
» Detalii Click Aici « Atentie la Contractul Colectiv de Munca - AMENZILE ajung pana la 20.000 de lei!
» Detalii Click Aici « Atentie la procedura OBLIGATORIE ce trebuie parcursa la angajarea strainilor in Romania!
» Detalii Click Aici « LEGEA PENSIILOR: noile MODIFICARI intra in vigoare! ATENTIE la schimbarea legii
» Detalii Click Aici «