Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Evaluarea riscurilor: Deciderea actiunilor preventive

evaluarea riscurilorprevenirea riscurilorrisc

Riscurile fiind evaluate, urmatoarea etapa este aceea de a aplica masurile de prevenire si protectie. Printre aspectele care trebuie sa se ia in considerare in aceasta etapa, se numara:

1. Posibilitatea evitarii sau prevenirii riscurilor. Este posibil sa se elimine riscul? Aceasta se poate face, spre exemplu, prin:
* stabilirea necesitatii sarcinii sau a muncii;
* eliminarea pericolului;
* folosirea de substante sau procese de lucru diferite.

2. Daca riscurile nu pot fi evitate sau prevenite, modul in care se pot reduce riscurile la un nivel la care sanatatea si securitatea celor expusi nu este compromisa. Cand stabilesc o strategie de reducere si tinere sub control a riscurilor, angajatorii trebuie sa fie informati cu privire la urmatoarele principii generale de prevenire suplimentare:
* combaterea riscurilor la sursa;
* adaptarea muncii la individ, mai ales in ceea ce priveste proiectarea locurilor de munca, alegerea echipamentelor de lucru si a metodelor de productie si munca, avand in vedere, in mod deosebit, reducerea muncii monotone si a lucrului intr-un ritm prestabilit si reducerea efectului acestora asupra sanatatii;
* adaptarea la progresul tehnic;
* inlocuirea elementelor periculoase cu elemente nepericuloase sau mai putin periculoase (inlocuirea masinii sau a materialului sau a altor factori care expun pericolelor, prin mijloace alternative);
* dezvoltarea unei politici coerente generale de prevenire, care sa acopere tehnologia, organizarea muncii, conditiile de lucru, relatiile sociale si influenta factorilor legati de mediul de lucru;
* acordarea de prioritate masurilor de protectie colectiva fata de masurile de protectie individuala (de exemplu, controlul expunerii la emisii prin utilizarea ventilarii locale in locul utilizarii aparatelor de protectie respiratorie);
* acordarea de instructiuni corecte lucratorilor.

Pentru orientari privind tinerea sub control a riscurilor prin aceste masuri, angajatorii trebuie sa consulte specificatiile din legislatia nationala, normele nationale, orientarile publicate si alte criterii similare, publicate de autoritatile nationale.

Un alt principiu general important pe care angajatorii trebuie sa il cunoasca este faptul ca acestia nu trebuie sa transfere riscurile. Aceasta inseamna ca prin identificarea solutiei pentru o problema nu trebuie sa se creeze o alta problema. Spre exemplu, montarea de geamuri duble la ferestrele birourilor pentru a reduce zgomotul din exterior ar fi un avantaj indoielnic daca nu se prevede o ventilare corecta.


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
evaluarea riscurilorprevenirea riscurilorrisc

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 04 Mai 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Evaluarea riscurilor: Deciderea actiunilor preventive Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Angajata Cu Codul Muncii Vechi Din 2002Intrebare: Buna ziua ! Sunt angajată cu Codul Muncii vechi cu o vechime de 16 ani in munca in domeniul medical .De 4 ani noii asistenți au Noul Cod al Muncii in care ei sunt mai bine plătiți ca noi Avem spor doar de 15 % .La Resurse Umane nimeni nu ma lămurit ce s-a întâmplat cu vechime mea si salariul meu mic. Mulțumesc.
 

Raspuns: Conform Codului muncii (art. 16, alin. 3), munca prestata in temeiul unui contract individual de mun... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]