Inspectia Muncii a transmis un comunicat prin care reitereaza faptul ca securitatea si sanatatea in munca reprezinta ansamblul activitatilor avand ca scop asigurarea conditiilor optime in desfasurarea procesului de munca, apararea sanatatii, integritatii corporale si a vietii angajatilor si a altor persoane implicate in procesul de munca.
Institutia reaminteste ca, in vederea prevenirii accidentelor de munca, a bolilor profesionale sau a imbolnavirilor in toate aspectele legate de munca, angajatorii au obligatia de a intocmi un plan de prevenire si protectie compus din masuri tehnice, igienicosanitare si organizatorice, bazat pe evaluarea riscurilor precum si de a asigura echipamentele individuale de protectie care sa indeplineasca cerintele de securitate si sanatate in munca specifice locului de munca.
Activitatea de comunicare si relatii cu publicul a Inspectiei Muncii nu va fi intrerupta, insa siguranta tuturor este cea mai importanta in contextul actual. Astfel, recomandam publicului sa evite deplasarile care nu sunt obligatorii si sa se limiteze la cele strict necesare. Pentru depunerea documentelor, persoanele fizice si juridice au la dispozitie mijloace de comunicare indicate pe site-ul Inspectiei Muncii: https://www.inspectiamuncii.ro/buletin-informativ, https://www.inspectiamuncii.ro/petitii-si-sesizari si, pentru inspectoratele teritoriale de munca, la adresa: https://www.inspectiamuncii.ro/contact.
Inspectia Muncii atentioneaza atat angajatorii cat si angajatii/lucratorii ca au obligatia sa ia toate masurile care se impun pentru prevenirea infectarii angajatilor/lucratorilor cu virusul COVID - 19.
Angajatorii au obligatia de a prelucra angajatii/lucratorii asupra principalelor masuri necesar a fi intreprinse:
- spalarea mainilor cat mai des posibil cu apa si sapun sau dezinfectarea cu un dezinfectant pentru maini pe baza de alcool;

57 de modele de fise de post actualizate conform GDPR

Caiet practic de completare in ReviSal

Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
- utilizarea mastilor de protectie de catre persoanele bolnave;
- evitarea contactului cu persoane care sunt suspecte de infectii respiratorii acute;
- evitarea atingerii nasului, ochilor sau gurii cu mainile nedezinfectate;
- acoperirea gurii, nasului in caz de tuse sau stranut;
- dezinfectarea periodica a suprafetelor de contact cu solutii pe baza de clor sau alcool;
Totodata, angajatorii trebuie sa aiba in vedere dispozitiile legale conform carora masurile privind securitatea, sanatatea si igiena in munca nu comporta, in nici o situatie, obligatii financiare pentru angajati/lucratori.
In scopul prevenirii imbolnavirilor si recuperarii capacitatii de munca, asiguratii pot beneficia de concediu si indemnizatie pentru carantina, conform reglementarilor cuprinse in O.U.G. nr. 158/2005, privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si in Normele de aplicare a prevederilor acesteia, aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii si al presedintelui CNAS nr. 15/1311/2018, cu modificarile si completarile ulterioare.
Inspectia Muncii a anuntat, prin comunicatul emis la inceputul saptamanii in curs, ca va verifica in continuare, cu responsabilitate, modul in care angajatorii respecta prevederile legale in vigoare, in domeniile de competenta.