Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Sanatatea si securitatea in munca – clauza obligatorie in Regulamentul intern

securitatea in muncaclauza obligatorieRegulament intern

 

Obligatia de a cuprinde in Regulamentul intern reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii este reluata in art. 173 alin. (2) din Codul muncii, care prevede: 

„In cuprinsul regulamentelor interne sunt prevazute in mod obligatoriu reguli privind securitatea si sanatatea in munca“.

Cu privire la aceste prevederi ale Regulamentului intern, legea va obliga pe dvs., in calitate de angajator, sa va consultati nu numai cu sindicatul, respectiv cu reprezentantii salariatilor (ca in cazul celorlalte prevederi), ci si cu Comitetul de securitate si sanatate in munca.

Intr-un plan mai larg, dvs. aveti obligatia de a lua masurile necesare pentru:

* protejarea securitatii si sanatatii salariatilor;
* prevenirea riscurilor profesionale;
* informarea si pregatirea salariatilor cu privire la aceste riscuri;


* organizarea protectiei muncii si a mijloacelor necesare acesteia

Prevederile privind protectia, igiena si securitatea in munca, ce se cuprind in Regulamentul intern, vor urmari:

* evitarea riscurilor;
* evaluarea riscurilor care nu pot fi evitate;
* combaterea riscurilor la sursa;
* adaptarea muncii la om, in special in ceea ce priveste proiectarea locurilor de munca si alegerea echipamentelor si metodelor de munca si de productie, in vederea atenuarii, cu precadere, a muncii monotone si a muncii repetitive, precum si a reducerii efectelor acestora asupra sanatatii;
* luarea in considerare a evolutiei tehnicii;
* inlocuirea a ceea ce este periculos cu ceea ce nu este periculos sau cu ceea ce este mai putin periculos;
* planificarea prevenirii;
* adoptarea masurilor de protectie colectiva cu prioritate fata de masurile de protectie individuala;
* aducerea la cunostinta salariatilor a instructiunilor corespunzatoare.

Atentie
Prevederi cu privire la securitatea in munca in cadrul unitatii se vor regasi nu numai in Regulamentul intern, dar si in alte acte, cum ar fi Contractul colectiv de munca sau Regulamentul de organizare si functionare, dupa cum prevede Legea securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, publicata in M.Of. nr. 646 din 26 iulie 2006.
Potrivit Ordonantei de urgenta nr. 96/2003 privind protectia maternitatii la locurile de munca, a aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 25/2004: „Pentru asigurarea securitatii si sanatatii in munca a salariatelor gravide si/sau mame, lauze sau care alapteaza, regulamentele interne ale unitatilor trebuie sa contina masuri privind igiena, protectia sanatatii si securitatea in munca a acestora, in conformitate cu prevederile prezentei ordonante de urgenta si ale celorlalte acte normative in vigoare“ (art. 18).

Potrivit Ordonantei de urgenta nr. 96/2003: salariata gravida este femeia care  anunta in scris angajatorul asupra starii sale fiziologice de graviditate si anexeaza un document medical eliberat de medicul de familie sau de medicul specialist care sa ii ateste aceasta stare;

* salariata care a nascut recent este femeia care si-a reluat activitatea dupa efectuarea concediului de lauzie si solicita angajatorului in scris masurile de protectie prevazute de lege, anexand un document medical eliberat de medicul de familie, dar nu mai tarziu de 6 luni de la data la care a nascut;
* salariata care alapteaza este femeia care, la reluarea activitatii dupa efectuarea concediului de lauzie, isi alapteaza copilul si anunta angajatorul in scris cu privire la inceputul si sfarsitul prezumat al perioadei de alaptare, anexand documente medicale eliberate de medicul de familie in acest sens.

In calitate de angajator aveti obligatia sa adoptati masurile necesare, astfel incat sa preveniti expunerea salariatelor gravide si/sau mame, lauze sau care alapteaza la riscuri ce le pot afecta sanatatea si securitatea, si sa nu le constrangeti la efectuarea unei munci daunatoare sanatatii sau starii lor de graviditate ori copilului nou-nascut, dupa caz.

Daca o asemenea salariata desfasoara la locul de munca activitate care prezinta riscuri asupra sarcinii sau alaptarii, ii veti modifica in mod corespunzator conditiile si/sau orarul de munca ori o veti repartiza la un alt loc de munca fara riscuri pentru sanatatea sau securitatea sa. Daca indeplinirea acestei obligatii nu este posibila, salariata va intra in concediu de risc maternal.

INFO
In plus, veti informa in scris salariatele asupra rezultatelor evaluarii privind riscurile la care pot fi supuse la locurile lor de munca, precum si asupra drepturilor care le revin, potrivit legii si Regulamentului intern.


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
securitatea in muncaclauza obligatorieRegulament intern

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 21 Decembrie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Sanatatea si securitatea in munca – clauza obligatorie in Regulamentul intern Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cum Se Calculeaza Zilele De ConcediuIntrebare: Buna ziua, Revin cu urmatoarea intrebare : cum se calculeaza zilele de concediu daca lucrez 12 ore cu 36 ore libere ( lucrez o zi cu o zi libera ). Mentionez ca angajatorul meu considera ca daca solicit 10 zile de concediu el trebuie sa imi calculeze ca am beneficiat de 15 zile deoarece lucrez 12 ore pe zi si pentru fiecare zi lucratoare am lucrat o zi si jumatate ( 8 + 4 ore ) si asa imi calculeaza si concediul.
 

Raspuns: Zilele de concediu de odihna se trec in pontaj ca co de luni pana vineri,sambata si duminica fiind z... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018
Descarcati GRATUIT raportul special

"7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018"
 

 

 


 
7 modele de Documente pentru Departamentul HR
- actualizate conform GDPR in 2018 -
Cum le intocmiti rapid si corect?

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]