Ministerul Muncii arata ca in perioada de urgenta au fost vizati 1.295.873 beneficiari si au fost facute plati de peste 1,78 miliarde de lei reprezentand indemnizatie de
somaj tehnic sau prelungirea indemnizatiei de crestere copil ori a indemnizatiilor de incadrare in grad de handicap.
Conform Ministerului Muncii, cele mai multe fonduri alocate pe perioada starii de urgenta au fost platite prin Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANFOM), institutie care a asigurat acordarea indemnizatiilor pentru somaj tehnic. La ANOFM au fost inregistrate in total cereri valide de la 129.149 de angajatori, suma totala platita catre acestia fiind de 1,38 miliarde de lei pentru 1.118.865 de angajati trimisi in somaj tehnic.
La 14 mai 2020 s-a prelungit perioada de acordare a somajului tehnic pana la data de 1 iunie 2020 (in aceleasi conditii) cu posibilitatea mentinerii masurii dupa 1 iunie in domeniile in care se vor mentine restrictiile, informeaza Agerpres.
"Pentru a facilita accesul angajatorilor in vederea obtinerii sumelor necesare pentru plata somajului tehnic, ANOFM a organizat un call-center intern si a stabilit un numar unic de apel la care cetatenii pot suna pentru a obtine informatii suplimentare cu privire la modalitatile de acordare a somajului tehnic", citeaza aceeasi sursa comunicatul oficial.
Totodata, au fost efectuate prin Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS) plati in valoare totala de 405.251.109 lei, din care 384.186.249 pentru acordarea indemnizatiei de sprijin Covid 19, potrivit OUG nr.30/2020, pentru PFA, avocati, persoane fizice care obtin venituri exclusiv din drepturile de autor si drepturile conexe, avocati, structuri sportive etc. In total, ANPIS a platit 143.698 de astfel de indemnizatii.
Tot prin ANPIS s-au mai facut plati in valoare de aproape 8,6 milioane de lei pentru 4.044 de beneficiari carora li s-a prelungit indemnizatia pentru crestere copil si de 12.467.316 lei pentru 29.266 de beneficiari carora li s-au prelungit in starea de urgenta certificatele de incadrare in grad de handicap.
Pentru obtinerea oricarui beneficiu social, MMPS a reglementat in aceasta perioada proceduri de depunere electronica, astfel incat beneficiarii sa evite orice drum pentru depunerea documentelor.
Aceeasi sursa reaminteste ca s-a decis acordarea unor
zile libere platite parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant si prelungirea acestei masuri pana la 12 iunie 2020. Totodata, a fost prelungita cu 90 de zile perioada de acordare a stimulentului de insertie in situatia suspendarii ori incetarii contractului de munca ca urmare a efectelor generate in economie de pandemia COVID 19.
Certificatul de incadrare in grad de handicap la copii si adulti cu dizabilitati a fost prelungit pentru evitarea aglomerarilor si expunerii la contacte multiple la fel ca si perioada de acordare a indemnizatiei pentru ingrijirea copilului cu dizabilitati pana la varsta de 7 ani pe toata durata starii de urgenta, chiar daca copilul a implinit aceasta varsta in aceasta perioada.
Alte masuri adoptate de ministerul de resort au vizat acordarea indemnizatiei de acomodare prevazute la art. 50 din Legea nr.273/2004 privind procedura adoptiei pe toata durata instituirii starii de urgenta, chiar daca in acest timp s-a finalizat perioada maxima de concediu prevazuta de lege, sistarea anchetelor sociale in teren pentru a proteja beneficiarii, dar si asistentii sociali si suspendarea sau neinceperea masurilor de executare silita prin poprire a pensiilor, incepand cu luna aprilie 2020 si pana la expirarea termenului de 60 de zile de la data incetarii starii de urgenta.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Incadrarea deplasarii salariatului se stabileste in functie de motivul deplasariiIntrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fisa de post pentru Inginer de dezvoltare a produselor softwareIntrebare: Va rog sa-mi trimiteti un model fisa de post pentru codul COR 251207: Inginer de dezvoltare a produselor software.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<