Se cer clarificari privind diurna, reincadrata gresit ca salariu. De ce au aparut nemultumiri

Isabela Alexe
Isabela Alexe
24 Martie 2021
24 Martie 2021
Isabela Alexe
Isabela Alexe
reincadrare diurnadiurna venit de natura salarialataxare retroactivaplata diurnauntrr
Se cer clarificari privind diurna, reincadrata gresit ca salariu. De ce au aparut nemultumiri
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ministerului de Finante i-a fost recent solicitata publicarea unei note prin care sa fie aduse mai multe clarificari in ce priveste plata diurnei in contextul in care pentru o anumita categorie de salariati, in urma unor controale recente, diurna a fost reincadrata ca venit de natura salariala. 
 
In concret, Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR)  arata printr-un comunicat oficial ca inspectiile din ultimele luni la firme de transport rutier, in urma carora diurna a fost reincadrata ca venit de natura salariala, "produc o ingrijorare maxima in randul firmelor de transport rutier din Romania, mai ales in lipsa unor informatii publice transparente clare, care sa constituie o referinta neinterpretabila, atat pentru agentii de control, dar si pentru firmele controlate".
 
"Operatorii de transport rutier se confrunta cu probleme operationale pe termen scurt, cum ar fi timpii lungi de asteptare la frontiere, conformarea la noile prevederi COVID-19 din fiecare tara, dar si lipsa lichiditatilor si a veniturilor. 60% dintre firmele de transport rutier de marfuri din Romania prezentau risc de insolventa inainte de criza COVID-19, iar multe dintre ele au intampinat dificultati in a accesa instrumentele de finantare puse la dispozitie de stat. Acest lucru a fost accentuat si de faptul ca firmele care si-au suspendat finantarile potrivit OUG 37/2020 au fost raportate incepand cu 1 iunie 2020 in Centrala Riscului de Credit", se arata in comunicatul amintit. 
 
De asemenea, in acelasi comunicat se mentioneaza ca industria de transport rutier de marfuri din Romania este platita sub media europeana, cu sub 1 euro pe km, in timp ce transportatorii vestici primesc 1,5 euro pe km. “Costurile generate de criza COVID-19 si Pachetul Mobilitate 1 cresc, iar marja industriei se ingusteaza. In 2018, marja de profit a companiilor de profil a fost de 3,6%. UNTRR a cerut Comisiei Europene sa investigheze si analizeze diferentele semnificative intre tarifele pentru aceleasi servicii in acelasi loc, la acelasi standard de calitate si profesionalism", se arata in comunicat.
 
UNTRR subliniaza ca industria de transport rutier de marfuri nu a inclus in costurile de operare taxarea diurnei, astfel ca nu se afla in situatia in care sa fi incasat sume de bani pentru aceasta: 
 
"Reincadrarea «diurnei» ca venit salarial si taxarea retroactiva inchide firmele de transport rutier. Avem solicitarea de a verifica daca exista vreun caz in care firmele sanctionate au platit si au continuat activitatea, si procentual cate firme in aceasta situatie s-au inchis si cate au continuat - fara cele care au beneficiat de amnistie fiscala”.
 
UNTRR solicita Ministerului Finantelor Publice elaborarea si publicarea unei note de orientare sau de bune practici prin care sa fie clarificate acele situatii in care diurna platita de firmele de transport rutier international conducatorilor auto nu face subiectul reincadrarii ca venituri de tip salarial, si, de asemenea, situatiile in care poate face acest subiect - cazuri intalnite la firme de plasare de forta de munca, cu un numar de soferi de zeci sau sute de ori mai mare decat numarul de autovehicule licentiate si operate, ceea ce nu reprezinta profilul firmelor de transport rutier international de marfuri.
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Ati modificat Regulamentul Intern conform noutatilor legislative?


Hotararea Guvernului 970 a  MODIFICAT Regulamentul Intern!

Scapati ACUM de stresul intocmirii Regulamentului Intern!

In lucrarea Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz gasiti modificarile din lege si MODELELE Editabile!

Vezi AICI 10 modele gata redactate de Regulament Intern >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]