Precizari de la Guvern despre Somajul Tehnic: Va fi o declaratie pe propria raspundere. Sunt eligibili cei cu scadere de 25 la suta a cifrei de afaceri

Ioana Pavel
Ioana Pavel
20 Martie 2020
20 Martie 2020
Ioana Pavel
Ioana Pavel
somajul tehnicsprijin guvern somaj tehnicplata penalitati suspendata
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
 
 
Ministrul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, Virgil Popescu, a oferit saptamana aceasta clarificari cu privire la sprijinul de la stat pentru somajul tehnic. In primul rand, aceasta finantare se va acorda companiilor afectate direct de implementarea ordonantei militare, care a inchis activitatile in restaurante, baruri, cafenele. Totodata, va fi acordat sprijin de la stat si celor cu incasari scazute cu cel putin 25%.
 
"Pentru a beneficia de somaj tehnic, exista doua categorii de companii care beneficiaza: una care a fost afectata direct de implementarea decretului, acea ordonanta militara care a inchis activitatile in restaurante, baruri, cafenele si asa mai departe. (...) A doua categorie este una foarte larga, o categorie de firme afectate si ele la randul lor de aceasta epidemie. Am considerat ca este foarte larg daca vom pune o cifra de incasari scazuta de minimum 25%. Acest lucru se va face pe baza unei declaratii pe proprie raspundere, nu va mai fi vorba de o chestie birocratica", a mentionat Virgil Popescu intr-o interventie telefonica in cadrul unei emisiuni televizate, informeaza Agerpres.
 
Companiile afectate direct de ordonanta militara trebuie sa aiba un certificat pentru situatii de urgenta pe care Ministerul Economiei il va pune la dispozitia firmelor in mod online incepand de saptamana viitoare. Certificatul va atesta ca firmele in cauza si-au inchis activitatea.
"La inceputul lunii aprilie, cand se pot face platile pentru luna martie, pentru somaj tehnic, angajatorul se duce cu lista de angajati si va beneficia, prin Agentia Nationala de Somaj, prin agentiile judetene, de plata acestor bani", a adaugat Virgil Popescu, citat de aceeasi sursa.



Totul despre Somajul Tehnic din cauza crizei Coronavirus - Solutii, modele si exemple
 
 

 
Totodata, conform aceleiasi surse, ministrul a precizat ca vor fi luate si alte masuri, dupa acest prim val de decizii.
 
"S-a suspendat plata penalitatilor pentru declaratiile nedepuse de catre companii in termenul de 25 ale lunii. Nu se mai fac executari, ati vazut ca ANAF nu mai pleaca in teritoriu sa faca executari... Vom avea si alte actiuni aditionale. La astea lucram in continuare, suntem intr-un grup de lucru. Impreuna cu primul ministru lucram si ne gandim si la un val doi, poate si la un val trei, in asa fel incat economia va trebui sa o repornim dupa aceasta criza", a mai spus Virgil Popescu. 
 
"La inceputul lunii aprilie, cand se pot face platile pentru luna martie, pentru somaj tehnic, angajatorul se duce cu lista de angajati si va beneficia, prin Agentia Nationala de Somaj, prin agentiile judetene, de plata acestor bani", a adaugat ministrul Economiei.

In plus, trebuie subliniat faptul ca certificatul de situatie de urgenta emis de Ministerul Economiei va fi necesar companiilor incepand din luna aprilie 2020, deoarece starea de urgenta a fost decretata in luna martie, conform unui anunt facut de ministrul Virgil Popescu pe pagina sa online. 
 
"Foarte important de stiut: certificatul starii de urgenta va fi necesar incepand cu luna aprilie 2020, intrucat starea de urgenta a fost decretata in luna martie. Da, facem tot ce este posibil sa ne adaptam provocarilor pe care ni le aduce aceasta criza, pentru ca economia trebuie sa mearga inainte", a precizat Popescu.
 
Totodata, ministrul Economiei a anuntat ca ordinul care va reglementa obtinerea acestui certificat de situatie de urgenta va fi gata in curand, iar toate informatiile utile in aceasta privinta vor putea fi consultate online, impreuna cu documentul necesar.
 
La jumatatea saptamanii, in ce priveste noile masuri fiscale adoptate, premierul Ludovic Orban a declarat:
 
“Am decis prin OUG sa majoram plafonul de garantare a creditelor pentru IMM-uri. Am putut sa o facem cu 5 miliarde in prima faza. Suntem pregatiti sa il majoram cu inca 5 miliarde si ne putem duce pana la 15 miliarde.
 
Practic garantam credite pentru investitii si pentru asigurarea capitalului de lucru. Dobanda e subventionata 100%. Garantia va fi de 90% din credite pentru cele pana intr-un milion si de 80% peste un milion”.
 
Totodata, au fost incluse si masuri care privesc rambursarea TVA, in afara de cele care vizeaza somajul tehnic. 
 
“Am decis sa asiguram rambursarea TVA pana in limita sumei de 9 miliarde, pentru a asigura fluxuri de capital prin intermediul rambursarii TVA, pentru a permite companiilor sa beneficieze de capitalul de lucru.
 
La rectificarea bugetara crestem bugetul astfel incat sa asiguram decontarea concediilor medicale.
 
Asiguram plata somajului tehnic, plata angajatilor care intra in somaj tehnic, din bugetul ministerului muncii, prin intermediul ANOFM, prin bugetul de somaj. Am luat aceasta decizie pentru ca este clar ca foarte multe companii sunt afectate direct sau indirect de epidemie si multe nu au capacitatea, veniturile necesare, pentru a asigura plata salariilor angajatilor si exista riscul ca angajatii sa fie trimisi in somaj sau sa fie dati afara.
 
Decizia este de a plati din bugetul fondului de somaj 75% din salariul brut, cat este practic indemnizatia lunara pentru somaj tehnic, dar nu mai mult de 75% din salariul mediu brut.
 
Am avut si varianta de a sustine plata salariului, dar am fi instituit obligatia acestor angajati de a merge la munca. Am considerat ca e mai utila masura de a plati acest somaj tehnic pentru a sta acasa”, a declarat Ludovic Orban.
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Ce obligatii noi a adus pentru dvs. Legea nr. 367/2022?


Pe 25 decembrie 2022 a intrat in vigoare Legea nr. 367/2022, care a abrogat celebra Lege nr. 62/2011 a dialogului social si a adus obligatii noi pentru dvs., cu aplicabilitate imediata. Aceste obligatii, care au schimbat multe lucruri din vechea legislatie, vizeaza aspecte importante ale relatiei cu angajatii, cum ar fi:
  •     incheierea contractele colective de munca si clauzele minime ale acestora
  •     alegerea reprezentantilor salariatilor
  •     conditiile de infiintare a sindicatelor (...mai multe aici >>)

Explicatii pe larg gasiti in lucrarea Ghid practic. Contractul colectiv de munca. Legislatie explicata + modele de formulare!
...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]