Sfatul specialistului: Procedura angajatorului de decontare a salariului de 41,5%. Model cereri decontare salariu

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
09 Octombrie 2020
09 Octombrie 2020
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
decontare salariu 415%documente procedura decontare salariudecontare salariu oug 30/2020
Sfatul specialistului: Procedura angajatorului de decontare a salariului de 41,5%. Model cereri decontare salariu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Conform art. I alin. (1) din OUG 92/2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative, incepand cu data de 1 iunie 2020, angajatorii ai caror angajati au beneficiat de somaj tehnic in baza OUG 30/2020, precum si angajatorii ai caror angajati au avut contractele individuale de munca suspendate pentru somaj tehnic in baza Codului muncii (conform art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003) si nu au beneficiat de indemnizatie de la bugetul asigurarilor pentru somaj in perioada starii de urgenta sau alerta, beneficiaza, pentru o perioada de trei luni, de decontarea unei parti din salariu, suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj, reprezentand 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, respectiv 5.429 lei.
 
Textul citat prevede ca angajatorul poate sa deconteze 41,5% din salariu de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, fara a se mentiona ce venituri intra in categoria salariului in sensul acestei ordonante.
 
Conform art. II alin. (1) din OUG 92/2020 sumele prevazute la art. I alin. (1) se acorda din bugetul asigurarilor pentru somaj, in limita bugetului aprobat.
 
In vederea decontarii sumelor prevazute la art. I alin. (1) trebuie indeplinite urmatoarele conditii:
 
- angajatorii suporta integral contravaloarea salariilor angajatilor care beneficiaza de prevederile OUG 92/2020, incepand cu data de intai pana la data de 25 a lunii urmatoare perioadei de raportare careia ii sunt aferente veniturile;
 
- depun, prin mijloace electronice, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social urmatoarele documente:
 
- o cerere semnata si datata de reprezentantul legal;
 
- o declaratie pe propria raspundere;
 
- lista persoanelor care beneficiaza de aceasta suma, asumata de reprezentantul legal al angajatorului.
 
Totodata, angajatorii isi asuma raspunderea pentru corectitudinea si pentru veridicitatea datelor inscrise in aceste documente.
Decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a acestor sume se efectueaza in termen de cel mult 10 zile de la data indeplinirii de catre angajatori, potrivit legii, a obligatiilor declarative si de plata aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor din perioada de raportare pentru care se face solicitarea.
 
Plata sumelor se face prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit, dupa verificarea de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti a indeplinirii conditiilor.
 
Obligatia de plata a taxelor se refera la perioada de raportate pentru care se face solicitarea. In luna iulie s-a efectuat solicitarea pentru luna iunie, iar in luna august solicitarea se face pentru luna iulie. In luna iulie, angajatorul a facut dovada platii taxelor aferente veniturilor lunii iunie. In situatia in care in luna august nu se poate face dovada platii taxelor pentru luna iulie, angajatorul nu poate solicita decontarea sumelor aferente lunii iulie, dar nu are obligatia sa restituie sumele primite pentru luna iunie.
 
Angajatorii care au beneficiat de decontarea unei parti din salariu, suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj, reprezentand 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, au obligatia mentinerii raporturilor de munca pana la data de 31 decembrie 2020, cu exceptia lucratorilor sezonieri.
 
Obligatia nu se aplicain cazul in care incetarea contractului de munca intervine din motive neimputabile angajatorului.
Beneficiaza de aceasta facilitate numai persoanele care au avut o durata a suspendarii a contractului individual de munca de minimum 15 zile in perioada starii de urgenta sau de alertasi au beneficiat de indemnizatie de somaj tehnic.
 
 
 
 
Documentele necesare pentru decontare a salariului de 41,5%
 
Modelul documentelor prevazute de OUG 92/2020 a fost aprobat prin Ordinul 457/2020, publicat in Monitorul Oficial nr. 481 din 5 iunie 2020.
 
 
CERERE
Angajator ..................................
CUI/CIF ...................................
Cod CAEN ...............................
Adresa ....................................
Cont IBAN ...............................
Deschis la ...............................
Telefon/Fax ..............................
E-mail .....................................
Catre Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca Judeteana ..................../Municipiului Bucuresti
 
Subsemnatul/Subsemnata, .............................., in calitate de reprezentant legal al angajatorului .............................., cu sediul social in localitatea ........................, str. ..................... nr. ............, judetul ................../municipiul .............., sectorul ........, in temeiul art. II alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative, va solicit decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a sumei totale de .......... lei, reprezentand 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificarile ulterioare, aferent:
- lunii ....................... pentru un numar de ............... persoane, conform listei pe care o atasez prezentei*);
_______________
*)Se completeaza de catre contribuabilii care declara lunar obligatiile fiscale aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor.
- lunii ........................ din cadrul trimestrului .............. pentru un numar de ................ persoane, conform listei pe care o atasez prezentei**).
______________
**)Se completeaza cate un rand pentru fiecare luna din cadrul trimestrului pentru care se solicita decontarea de catre contribuabilii care declara trimestrial obligatiile fiscale aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor (spre exemplu, in cazul in care se solicita decontarea pentru lunile iulie si august din cadrul trimestrului III, se completeaza o singura cerere cu cate un rand pentru fiecare lunain parte).
Mentionez ca am depus la Agentia Nationala de Administrare Fiscala declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate aferenta lunii/trimestrului pentru perioada pentru care solicit decontarea.
Anexez copia documentului din care rezulta dovada platii (ordin de plata/extras de cont etc.) obligatiilor fiscale aferente lunii/trimestrului ................... respectiv(e).
Numele si prenumele reprezentantului legal, in clar ...................................
Semnatura ..........................
Data ...................
 
 
DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE
conform art. II alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative
 
Subsemnatul/Subsemnata, ......................, legitimat/legitimata cu CI/BI seria .... nr. .........., eliberata/eliberat de ............ la data de .............., CNP ........................., in calitate de reprezentant legal al angajatorului ..........................., avand CUI .........., cod CAEN ............., cu sediul social in localitatea ......................, str. ..................... nr. ....., judetul ................./municipiul ..............., sectorul ....., telefon ............, fax ............., e-mail ................, cunoscand prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 – Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la falsul in declaratii, declar pe propria raspundere ca:
1. persoanele pentru care se solicita decontarea sumei reprezentand 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificarile si completarile ulterioare*):
______________
*)Se va bifa in mod corespunzator de catre declarant.
 
|_| au avut o durata a suspendarii contractului individual de munca de minimum 15 zile in perioada starii de urgenta sau de alertasi au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020;
 
|_| au avut o durata a suspendarii contractului individual de muncain conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de minimum 15 zile in perioada starii de urgenta sau de alertasi au beneficiat de prevederile art. 53 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
|_| au avut o durata a suspendarii conventiei individuale de muncaincheiate in baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare, de minimum 15 zile in perioada starii de urgenta sau de alertasi au beneficiat de prevederile art. XV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020;

2. angajatorul a indeplinit obligatiile declarative si de plata aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor din perioada de raportare pentru care se face solicitarea;
 

3. angajatorul nu a optat pentru aplicarea prevederilor art. X din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative;

4. angajatorul nu se aflain situatiile prevazute de art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2020.

Numele si prenumele reprezentantului legal, in clar ..........
Semnatura .............
Data ................
 
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Ce obligatii noi a adus pentru dvs. Legea nr. 367/2022?


Pe 25 decembrie 2022 a intrat in vigoare Legea nr. 367/2022, care a abrogat celebra Lege nr. 62/2011 a dialogului social si a adus obligatii noi pentru dvs., cu aplicabilitate imediata. Aceste obligatii, care au schimbat multe lucruri din vechea legislatie, vizeaza aspecte importante ale relatiei cu angajatii, cum ar fi:
  •     incheierea contractele colective de munca si clauzele minime ale acestora
  •     alegerea reprezentantilor salariatilor
  •     conditiile de infiintare a sindicatelor (...mai multe aici >>)

Explicatii pe larg gasiti in lucrarea Ghid practic. Contractul colectiv de munca. Legislatie explicata + modele de formulare!
...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]