Vesti bune pentru companiile romanesti care au fost profund afectate de criza generata de pandemia Covid-19, in contextul in care Guvernul a pregatit un proiect de ordonanta de urgenta pentru a prelungi masura somajului tehnic pana in aprilie 2022.
Cu alte cuvinte, s-ar extinde aplicarea masurii somajului tehnic si acordarea indemnizatiei aferente acestuia pana la 31 martie 2022.
Asadar, din 2022 indemnizatia de
somaj tehnic va fi in cuantum de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2022, se arata in proiectul de OUG citat de
Economica.net.
Masura somajului tehnic se va aplica pana la 1 aprilie 2022.
ATENTIE! Mentionam ca este vorba despre un proiect de lege care are nevoie de adoptarea sa de catre Guvern si publicarea in Monitorul Oficial pentru a intra in vigoare si a produce efecte la nivel de tara.
La fel ca si pana acum, beneficiarii somajului tehnic sunt salariatii angajatorilor pe perioada intreruperii temporare a activitatii, total sau partial, in contextul cresterii incidentei raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2 si al masurilor pentru diminuarea impactului tipului de risc prevazute de hotararile Guvernului pentru prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei.
Ramane de vazut daca prevederile OUG 111/2021 vor fi prelungite cu inca 3 luni, adica pana la data de 31 martie 2022.
Practic noua ordonanta ar schimba textul OUG 111/2021, iar art.1 va deveni:
"Art. I – (1) Masurile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2021 pentru stabilirea unor masuri de protectie sociala a angajatilor si a altor categorii profesionale in contextul interzicerii, suspendarii ori limitarii activitatilor economice, determinate de situatia epidemiologica generata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, se acorda pe perioada starii de alerta, dar nu mai tarziu de 31 martie 2022".
Va reamintim ca OUG nr. 111/2021 pentru stabilirea unor masuri de protectie sociala a angajatilor si a altor categorii profesionale in contextul interzicerii, suspendarii ori limitarii activitatilor economice, determinate de situatia epidemiologica generata de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 945 din 04 octombrie 2021.
"Art. 1. — (1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si pana la 31 decembrie 2021, pentru perioada suspendarii temporare a contractului individual de munca, din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2, indemnizatiile de care beneficiaza salariatii se stabilesc la 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat si se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2021 nr. 16/2021, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) De prevederile alin. (1) beneficiaza salariatii angajatorilor pe perioada intreruperii temporare a activitatii, total sau partial, in contextul cresterii incidentei raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2 si al masurilor pentru diminuarea impactului tipului de risc prevazute de hotararile Guvernului pentru prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei"...textul integral al
OUG 111/2021 >>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Incadrarea deplasarii salariatului se stabileste in functie de motivul deplasariiIntrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fisa de post pentru Inginer de dezvoltare a produselor softwareIntrebare: Va rog sa-mi trimiteti un model fisa de post pentru codul COR 251207: Inginer de dezvoltare a produselor software.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<