Informare Consiliul IMM-urilor privind somajul tehnic de la 1 aprilie

indemnizatie somaj tehniccontributii asigurari sociale 2020oug 32/2020
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
1. Somajul tehnic este o terminologie utilizata in spatiul public care defineste suspendarea temporara a contractului de munca, dispusa unilateral de catre angajator ca urmare a intreruperii sau suspendarii activitatii din motive economice, tehnologice, structurale sau similare (ex. Adoptarea unor masuri ca urmare a instituirii starii de urgenta).
 
2. Reglementare
 
Art. 52 si 53 din Codul Muncii.
 
3. Veniturile angajatilor pe perioada "somajului tehnic"
 
75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat.
 
4. Cine poate beneficia de "somaj tehnic"
 
Orice angajator, persoana fizica sau juridica care se confrunta cu probleme economice, tehnice, structural sau similare. 
 
5. Prevederi speciale pe perioada starii de urgenta
 
OUG nr.30/2020, modificata si completata prin OUG 32/2020, prevede ca pe perioada starii de urgenta statul acorda angajatorilor care au fost afectati direct sau indirect de masurile adoptate pentru stoparea infectiei cu COVID-19, o indemnizatie in valoare de 75% din salariul de baza dar nu mai mult de 75% din salariul mediu brut (4.071,75 lei), pentru a-i sprijini financiar in aceasta perioada si pentru a nu se ajunge la concedieri in masa.
 
6. Conditiile pe care trebuie sa le indeplinesca angajatorii pentru a beneficia de indemnizatia de somaj tehnic alocata de stat:
 
Angajatorii trebuie sa aiba redusa sau intrerupta temporar activitatea total sau partial ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2.
 
7. Conditiile pentru alocarea indemnizatiei:
 
Cerere semnata de angajator
Declaratie pe proprie raspundere
Lista cu angajati care beneficiaza de indemnizatie ca urmare a suspendarii temporare a contractului de munca. - Toate FORMULARELE disponibile AICI!
 
8. Termenul de depunere a cererii de acordare a indemnizatiei
 
Cererea se depune in luna curenta pentru plata indemnizatiei din luna anterioara.
 
Teoretic depunerea cererilor se poate face incepand cu data de 1 Aprilie.
 
Practic ordonanta mentioneaza ca modelul listei angajatilor care beneficiaza de indemnizatie se aproba prin ordin al ministrului muncii. Prin urmare trebuie ca angajatorii sa astepte acest ordin.
 
9. Unde se depune cererea
 
Cererea se va depune la agentiile judetene de ocupare a fortei de munca.
 
Conform mesajului existent pe site-ul ANOFM cererile vor fi transmise electronic la adresa de email formata din nume judet@anofm.gov.ro
 
10. Termen de plata a sumelor solicitate
 
Autoritatile vor aloca sumele solicitate de catre angajatori in termen de 15 de zile de la inregistrarea cererilor acestora.
 
Angajatorii vor avea obligatia achitarii indemnizatiei catre angajati in termen de 3 zile lucratoare de la inregistrarea in cont a sumelor virate de AJOFM.
 
11. Plata impozitului si a contributiilor sociale
 
Angajatorii vor achita impozitul pe venit, contributia de asigurari sociale de stat si contributia de asigurari sociale de sanatate pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care s-a alocat suma solicitata.
 
Pentru contractele de munca suspendate in conditiile OUG 30/2020, modificata prin OUG 32/2020 si art.52 Codul Muncii nu se datoreaza contributia asiguratorie de munca pe perioada starii de urgenta.
 
12. Concluzie
 
Pentru angajatii care au mai multe contracte de munca nu poate fi solicitata la AJOFM idemnizatia daca au activ un contract de munca cu norma intreaga iar pentru angajatii care au mai multe contracte de munca cu timp partial, toate suspendate pe perioada starii de urgenta, solicitarea indemnizatiei va putea fi facuta doar de catre angajatorul la care are inregistrat contractul de munca cel mai oneros.
 
Angajatorul poate suporta din fonduri proprii:
 
  • diferenta rezultata dintre nivelul maxim al indemnizatiei acordate de stat cf. OUG 30/2020 si cuantumul indemnizatiei la care este indreptatit angajatul cf art.53 din Codul Muncii
     
  • indemnizatia care se cuvine angajatului conform Codului Muncii, daca acesta se afla in situatiile de mai sus in care indemnizatia nu se aloca de la bugetul asigurarilor de somaj.
     
In completarea ordonantelor de urgenta mentionate mai sus sau pentru alte aspecte nereglementate de acestea se aplica prevederile Codului Muncii.

Sursa: CNIPMMR

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Atentie! Regulamentul Intern trebuie modificat conform actelor normative intrate in vigoare in ultima perioada!
Riscati amenzi de pana la 30.000 de lei!

Scapati instantaneu de stresul
intocmirii Regulamentului Intern!

In lucrarea pe stick „Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz” gasiti TOT!

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
indemnizatie somaj tehniccontributii asigurari sociale 2020oug 32/2020

Data aparitiei: 03 Aprilie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Informare Consiliul IMM-urilor privind somajul tehnic de la 1 aprilie Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]