Cunoasteti toate masurile pe care trebuie sa le ia orice manager de resurse umane incepand cu data de 25 mai? La acea data intra in vigoare Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale, iar amenzile sunt uriase - de pana la 20 de milioane de euro sau de pana la 4% din cifra de afaceri.
Termenul de 25 mai la care GDPR va intra in vigoare se apropie cu repeziciune si, daca nu luati masuri acum, va puteti afla intr-un pericol real! (
...detalii aici >>)
Ce trebuie sa faceti dvs., in calitate de manager HR, pentru a nu incalca prevederile acestui Regulament si pentru a nu pune firma in pericol?
Exista obligativitati specifice pentru Departamentul de HR? Cine trebuie sa le aplice si, mai ales, care sunt acele detalii despre care trebuie sa tinem seama?
Stim, va ganditi ca probabil ca firma dvs. nu este vizata de aceste prevederi sau ca amenzile sunt prea aberante ca sa se si aplice in mod practic, dar va garantam ca treaba este cat se poate de serioasa. Termenul de 25 mai la care GDPR va intra in vigoare se apropie cu repeziciune si, daca nu luati masuri acum, va puteti afla intr-un pericol real!
Ghidul va explica exact ce masuri trebuie sa luati pentru a va conforma Regulamentului.
Spre exemplu:
1. Intocmiti dosarele de personal ale angajatilor?
2. Operati inregistrari si modificari in Revisal?
3. Transmiteti Declaratia 112?
4. Arhivati diverse documente care contin date personale ale salariatilor?
Incepand cu data de 25 mai toate aceste operatiuni, practic toate operatiunile pe care le desfasurati intr-o zi obisnuita de lucru, vor fi supuse unor proceduri speciale. Ghidul GDPR pentru managerii HR va arata care sunt aceste proceduri si ce aveti de facut pas cu pas. (
...detalii aici >>)
In ghidul GDPR pentru HR gasiti detalii complete despre:
• Analiza activitatilor de prelucrare a datelor cu caracter personal de catre Departamentul HR
• Evidenta activitatilor de prelucrare
• Procedura de raspuns solicitarilor privind drepturile persoanelor vizate; solutii si modele
• Responsabilul privind protectia datelor cu caracter personal (DPO)
• Evaluarea impactului asupra protectiei datelor (DPIA)
• Securitatea datelor cu caracter personal
• Modele de politici
• Modele de proceduri si masuri organizatorice
• Modele de notificari catre Autoritate si catre personele vizate
Iar conformarea presupune un efort complex care incepe cu identificarea datelor sensibile si localizarea acestora si continua cu gestionarea accesului la ele si cu protectia lor. Iata de ce aveti nevoie, cu siguranta, de informatii utile, care se aplica strict Departamentului HR.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Aplicarea facilitatilor in sectorul constructiiIntrebare: O societate desfasoara activitate conform codului CAEN 4120 a Lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale. In anul 2019 societatea inregistreaza o cifra de afaceri de 5.083.954 lei, din care cifra de afaceri aferenta constructiilor este de 3.859.577 lei. In acest caz, in anul 2019 cifra de afaceri din constructii este inferioara pragului de 80% din cifra de afaceri (4.067.163 lei). In anul 2020, intrucat in anul precedent societatea nu a indeplinit conditiile, activitatea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Obligatii privind stabilirea drepturilor salarialeIntrebare: O societate cu obiect de activitate Restaurante 5611, desfasoara activitatea in zile lucratoare si in weekend si salariatii primesc spor de weekend proportional cu perioada lucrata conform CIM. La intocmirea pontajului de catre administratorul restaurantului, exista situatia in care un salariat a efectuat doar 18 zile din numarul de zile lucratoare din luna respectiva, exemplu 21 zile lucratoare in acea luna. Administratorul restaurantului doreste sa plateasca salariu de baza intreg (salariu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<