Cunoasteti toate masurile pe care trebuie sa le ia orice manager de resurse umane incepand cu data de 25 mai? La acea data intra in vigoare Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale, iar amenzile sunt uriase - de pana la 20 de milioane de euro sau de pana la 4% din cifra de afaceri.
Termenul de 25 mai la care GDPR va intra in vigoare se apropie cu repeziciune si, daca nu luati masuri acum, va puteti afla intr-un pericol real! (
...detalii aici >>)
Ce trebuie sa faceti dvs., in calitate de manager HR, pentru a nu incalca prevederile acestui Regulament si pentru a nu pune firma in pericol?
Exista obligativitati specifice pentru Departamentul de HR? Cine trebuie sa le aplice si, mai ales, care sunt acele detalii despre care trebuie sa tinem seama?
Stim, va ganditi ca probabil ca firma dvs. nu este vizata de aceste prevederi sau ca amenzile sunt prea aberante ca sa se si aplice in mod practic, dar va garantam ca treaba este cat se poate de serioasa. Termenul de 25 mai la care GDPR va intra in vigoare se apropie cu repeziciune si, daca nu luati masuri acum, va puteti afla intr-un pericol real!
Ghidul va explica exact ce masuri trebuie sa luati pentru a va conforma Regulamentului.
Spre exemplu:
1. Intocmiti dosarele de personal ale angajatilor?
2. Operati inregistrari si modificari in Revisal?
3. Transmiteti Declaratia 112?
4. Arhivati diverse documente care contin date personale ale salariatilor?
Incepand cu data de 25 mai toate aceste operatiuni, practic toate operatiunile pe care le desfasurati intr-o zi obisnuita de lucru, vor fi supuse unor proceduri speciale. Ghidul GDPR pentru managerii HR va arata care sunt aceste proceduri si ce aveti de facut pas cu pas. (
...detalii aici >>)
In ghidul GDPR pentru HR gasiti detalii complete despre:
• Analiza activitatilor de prelucrare a datelor cu caracter personal de catre Departamentul HR
• Evidenta activitatilor de prelucrare
• Procedura de raspuns solicitarilor privind drepturile persoanelor vizate; solutii si modele
• Responsabilul privind protectia datelor cu caracter personal (DPO)
• Evaluarea impactului asupra protectiei datelor (DPIA)
• Securitatea datelor cu caracter personal
• Modele de politici
• Modele de proceduri si masuri organizatorice
• Modele de notificari catre Autoritate si catre personele vizate
Iar conformarea presupune un efort complex care incepe cu identificarea datelor sensibile si localizarea acestora si continua cu gestionarea accesului la ele si cu protectia lor. Iata de ce aveti nevoie, cu siguranta, de informatii utile, care se aplica strict Departamentului HR.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Abonament pentru utilizarea facilitatilor sportive. Tratament fiscal in anul 2025Intrebare: Conform art. 76 lit. h) contravaloarea abonamentelor pentru utilizarea facilitatilor sportive in vederea practicarii sportului si educatiei fizice cu scop de intretinere, profilactic sau terapeutic oferite de furnizori ale caror activitati sunt incadrate la codurile CAEN 9311, 9312 sau 9313, precum si contravaloarea abonamentelor, oferite de acelasi furnizor care actioneaza in nume propriu sau in calitate de intermediar, ce includ atat servicii medicale, cat si dreptul de a utiliza facilitatile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Indemnizatie pentru folosirea masinii personale. Tratament fiscalIntrebare: Va rugam sa ne precizati ce obligatii fiscale are angajatul si angajatorul in urmatoarea situatie: Angajatorul doreste sa acorde o indemnizatie salariatilor care folosesc masina proprie in interes de servici (agenti de vanzari). Ce document se incheie cu acesta?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<