Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale (GDPR), instituie amenzi administrative aproape neverosimile (de 20 de milioane de euro sau de pana la 4% din cifra de afaceri a firmei) pentru incalcari ale confidentialitatii informatiilor despre angajatii sau clientii dvs.
Ghidul GDPR pentru contabili va arata TOT >>>
Sau, mai exact, va arata cum trebuie sa va reganditi modul in care prelucrati date cu caracter personal, de zi cu zi, astfel incat sa nu comiteti abateri (fie si accidental) si sa nu materializati cumva cel mai sumbru scenariu – o amenda de 4% din cifra de afaceri a firmei!
"Legea cu privire la Protectia datelor cu caracter personal aduce modificari si in redactarea continutului contractelor de munca? Dar a fiselor de post?"
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Raspunsul specialistilor PortalCodulMuncii:
Referitor la contractul individual de munca (CIM), din perspectiva asigurarii masurilor de protectia datelor cu caracter personal, apreciem ca este necesar ca angajatorul sa includa o clauza de confidentialitate in CIM ale persoanelor care au atributii de prelucrare a acestor date (de regula pentru personalul din departamentele de resurse umane si salarizare, marketing, relatii clienti, dar si in cazul altor salariati care au acces/prelucreaza date cu caracter personal).
ATENTIE!
Este indicata o eventuala actualizare a fiselor de post ale salariatilor care au acces si prelucreaza date cu caracter personal, in sensul de a preciza foarte clar care sunt atributiile concrete in ceea ce priveste prelucrarea datelor, astfel incat fiecare salariat sa stie ce este autorizat si ce nu este autorizat sa faca cu datele personale pe care le gestioneaza.
Aceste aspecte ar trebui prevazute si in procedurile operationale/de lucru pe care le aplica salariatii in activitatea lor astfel incat acestia sa stie pentru ce operatiuni sunt responsabili si cum sa le realizeze, dar si cum sa evite si sa semnaleze accesul neautorizat la datele cu caracter personal.
Insa toate acestea trebuie analizate in functie de specificul activitatii entitatii si de masura in care salariatii realizeaza in activitatea lor profesionala prelucrari de date cu caracter personal.
Sursa: PortalCodulMuncii