Fisa postului pentru Director Comercial

Fisa postului pentru Director Comercialfisa de post director comercialatributii director comercial
Fisa postului pentru Director Comercial
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
Identificarea postului
 
1. Numele si prenumele titularului: ................
2. Denumirea postului: Director Comercial
 
[Daca in organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
 
3. Pozitia in COR / Cod: 112017
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]
 
Rentrop & Straton va ofera acum cea mai bogata culegere de fise de post actualizate conform noului COR in vigoare: 250 modele de fise de post, EDITABILE, toate continand criterii de evaluare a performantelor va ajuta acum, pe dvs., angajator/sef HR, detalii AICI >>>
 
4. Departamentul / locatia: Departament Comercial
 
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
 
5. Nivelul postului:
a. Conducere / coordonare: Top
b. Executie: Nu este cazul
 
6. Relatiile:
a. Ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
• se subordoneaza: Directorului General
• are in subordine: Managerul de Achizitii, Directorul de Vanzari, Managerul de Marketing
b. Functionale (colaborare, pe orizontala): Cu toate departamentele functionale din firma
c. Reprezentare (colaborare, consultanta): Este reprezentantul firmei, in limita responsabilitatilor acordate, in relatiile cu administratia publica centrala si locala. De asemenea, reprezinta firma in relatiile cu furnizorii, clientii, cu managementul altor firme etc.
[Pentru punctele a, b si c se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
 
II. Descrierea postului
 
1. Scopul general al postului
 
Coordonarea si dezvoltarea activitatilor specifice domeniului sau de actiune (achizitii, vanzari, stocuri, marketing, merchandising) avand ca principal scop valorificarea maxima a potentialului firmei, cuantificat prin cresterea cifrei de afaceri si a profitului.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
 
2. Obiectivele postului
 
• Coordonarea si administrarea activitatii de achizitionare a materialelor si a altor produse necesare desfasurarii activitatii societatii, in conformitate cu bugetul alocat acestei activitati si cu politicile firmei.
• Monitorizarea permanenta a pietei si a concurentei si elaborarea strategiei eficiente de mentinere a pozitiei pe piata.
• Cresterea prestigiului de marca si crearea unei imagini cat mai bune pentru produsele comercializate de firma.
• Dezvoltarea strategiei de relationare cu furnizorii interni si externi.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei obiectivele pot diferi.]
3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
• Prospecteaza potentialii distribuitori din afara tarii si selecteaza o lista de prospecti, in functie de criteriile stabilite, de strategia generala a firmei si de politicile acesteia.
• Face oferta de achizitie / import tinand cont de toate particularitatile prospectului.
• Initiaza primele contacte si stabileste termenii contractuali preliminari.
• Negociaza si finalizeaza contractele de achizitii, evalueaza corect oportunitatea acceptarii unui furnizor nou.
• Urmareste permanent optimizarea stocurilor.
• Controleaza si garanteaza buna desfasurare a contractelor.
• Urmareste stadiul de executare al contractelor in derulare si vegheaza permanent la buna desfasurare a activitatii.
• Semnaleaza si propune masuri de corectie pentru abaterile sistemului de la normele stabilite, valorile si misiunea strategica a firmei.
• Coordoneaza si gestioneaza activitatea de vanzare si distributie a produselor, implementeaza politica de vanzare pentru produse si propune planuri de eficientizare a activitatii.
• Identifica segmentele de piata adecvate distributiei directe.
• Propune masuri concrete de optimizare a costurilor de distributie si de crestere a fortei de vanzare.
• Coordoneaza activitatea de colectare de informatii de piata relevante despre pozitia produselor firmei si a principalilor sai competitori.
• Analizeaza oportunitatile spatiului concurential in vederea identificarii celui mai bun plasament pentru organizatie si pentru produsele comercializate de firma (largimea pietei, nivelul competitional, game de clienti stabili, noi oportunitati).
• Urmareste prin toate actiunile crearea celei mai bune imagini pentru firma si pentru produsele comercializate de firma.
• Identifica si propune actiuni de merchandising specifice.
• Supravegheaza atent toate actiunile concurentei in vederea identificarii celor mai bune strategii de de mentinere a pozitiei pe piata.
• Asigura o cunoastere aprofundata a grupurilor specifice de clienti si a nevoilor acestora.
• Influenteaza opiniile, politicile si procedurile in vederea imbunatatirii relatiei cu clientii.
• Analizeaza factorii care cresc profitul si indicatorii de crestere a afacerii, precum si modul in care sunt afectati acesti factori.
• Stabileste conform structurii organizatorice si a ROF sarcinile si responsabilitatile personalului din subordine, in baza fiselor de post.
• Verifica pontajul lunar pentru personalul din subordine si-l transmite Departamentului Resurse Umane.
• Organizeaza acordarea concediului de odihna si a zilelor libere pentru personalul din subordine.
• Negociaza salariile personalului din subordine si aproba sistemul de bonusare conform Regulamentului Intern si procedurilor specifice firmei.
• Evalueaza personalul din subordine, conform procedurii de evaluare a performantelor.
 
• Exercita permanent sau temporar, prin delegarea competentelor, acele atributii specifice specialitatii sale, stabilite prin actul constitutiv al societatii sau prin organul decizional statutar (AGA, CA) in sarcina reprezentantului legal.
• Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic in realizarea strategiilor pe termen scurt ale companiei in limitele respectarii temeiului legal.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei sarcinile / atributiile / activitatile
pot diferi.]
 

4. Descrierea responsabilitatilor postului
 

a) Privind relatiile interpersonale / comunicarea
• Promoveaza respectul reciproc, colaborarea si transparenta in interiorul departamentului, in raporturile cu alte departamente, precum si in relatiile cu
persoanele din afara firmei.
• Raspunde de mentinerea, in cadrul departamentului, a unui climat favorabil indeplinirii sarcinilor de lucru.
• Incurajeaza si permite membrilor echipei sa isi asume responsabilitati si sa isi exercite initiativa.
• Asigura reprezentarea si apararea intereselor si imaginii firmei in relatiile cu autoritatile de stat si cu administratia publica locala.
• Asigura mentinerea unor relatii de colaborare intre toate departamentele din firma.
b) Fata de echipamentul din dotare
• Raspunde de functionarea in bune conditii a echipamentului, aparaturii si a utilajelor din dotarea departamentului.
• Raspunde de insusirea si respectarea procedurilor interne legate de utilizarea in conditii optime a echipamentului, aparaturii si a utilajelor din dotare, de catre intreg
personalul din subordine.
• Raspunde de informarea imediata a persoanelor responsabile privind orice defectiune in functionare a echipamentului cu care isi desfasoara activitatea.
• Respecta procedurile interne legate de utilizarea autovehiculului pe care-l are in
folosinta.
c) In raport cu obiectivele postului
 
• Raspunde de utilizarea optima a resurselor materiale, financiare, patrimoniale si umane alocate pentru realizarea obiectivelor stabilite.
• Raspunde de organizarea generala a activitatilor, urmarind asigurarea cu forta de munca si organizarea optima a programului de lucru, in raport cu obiectivele propuse.
• Raspunde de respectarea angajamentelor contractuale scrise si / sau verbale fata de clienti si fata de furnizori.
• Raspunde de fundamentarea masurilor de motivare si sanctionare a personalului din subordine, participand (alaturi de persoanele abilitate) la luarea acestor masuri, conform procedurilor interne si prevederilor legislative in vigoare.
• Identifica nevoile de instruire ale personalului din subordine si asigura formarea continua a acestuia.
• Raspunde de mentinerea si imbunatatirea sistemului de management al calitatii.
• Raspunde de pastrarea confidentialitatii informatiilor la care are acces.
 
d) Privind securitatea si sanatatea muncii
• Respecta normele de Securitate si Sanatatea Muncii si de PSI si raspunde de insusirea si respectarea acestora de catre toti angajatii din subordine.
• Raspunde de efectuarea instruirii la locul de munca si a celei periodice a tuturor angajatilor din subordine.
• Consemneaza rezultatul instruirii in fisele de instruire individuala, cu indicarea materialului predat, a duratei si a datei instruirii.
• Raspunde de pastrarea fiselor de instruire individuala ale angajatilor din subordine.
• Raspunde de luarea la cunostinta si de aplicarea masurilor stabilite in urma evaluarii riscurilor in zonele cu risc ridicat.
• Raspunde de luarea tuturor masurilor tehnice, organizatorice, igienico-sanitare sau de alta natura stabilite de angajator in Planul de prevenire si protectie in urma evaluarii riscurilor, pentru asigurarea securitatii si sanatatii angajatilor din subordine.
e) Privind regulamentele / procedurile de lucru
• Respecta si asigura cunoasterea si aplicarea Regulamentului Intern si a Regulamentului de Organizare si Functionare de catre intreg personalul din subordine.
• Respecta si aplica politicile generale ale firmei si raspunde de insusirea si respectarea acestora de catre intreg personalul din subordine.
• Respecta si aplica actele normative in vigoare si Contractul Colectiv de Munca
aplicabil.
f) Protectia datelor cu caracter personal
• Sa respecte cu strictete procedurile interne referitoare la protectia datelor cu caracter personal, precum si procedurile privind securitatea informatica;
• Sa pastreze in conditii de strictete parolele si mijloacele tehnice de acces la datele cu caracter personal pe care le prelucreaza in virtutea atributiilor sale de serviciu;
• Nu va divulga nimanui si nu va permite nimanui sa ia cunostinta de parolele si mijloacele tehnice de acces in sistemele informatice pe care le utilizeaza in
desfasurarea atributiilor de serviciu;
• Nu va copia pe suport fizic niciun fel de date cu caracter personal disponibile in sistemele informatice ale societatii, cu exceptia situatiilor in care aceasta activitate se regaseste in atributiile sale de serviciu sau a fost autorizata de catre superiorul sau
ierarhic;
• Sa interzica in mod efectiv si sa impiedice accesul oricarui alt salariat la canalele de accesare a datelor personale disponibile pe computerul societatii cu ajutorul caruia isi desfasoara activitatea;
• Sa manipuleze datele cu caracter personal stocate pe suport fizic la care are acces in virtutea atributiilor sale cu cea mai mare precautie, atat in ce priveste conservarea suporturilor, cat si in ce priveste depunerea lor in locurile si in conditiile stabilite in procedurile de lucru;
• Nu va divulga nimanui datele cu caracter personal la care are acces, atat in mod nemijlocit, cat si, eventual, in mod mediat, cu exceptia situatiilor in care comunicarea datelor cu caracter personal se regaseste in atributiile sale de serviciu sau a fost autorizata de catre superiorul sau ierarhic;
• Nu va transmite pe suport informatic si nici pe un altfel de suport date cu caracter personal catre sisteme informatice care nu se afla sub controlul societatii sau care sunt accesibile in afara societatii, inclusiv stick-uri USB, HDD, discuri rigide, casute de e-mail, foldere accesibile via FTP sau orice alt mijloc tehnic;
• Respectarea de catre salariat a tuturor obligatiilor referitoare la protectia datelor cu caracter personal prevazute in regulamentul intern, fisa postului si instructiunile directe ale superiorilor ierarhici este foarte importanta pentru societate, nerespectarea lor este sanctionata potrivit regulamentului intern.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei responsabilitatile postului pot diferi.
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]
 
5. Conditiile de lucru ale postului
 
a. Programul de lucru 8 ore si suplimentar cand este nevoie...mai multe in lucrarea 250 modele de fise de post, EDITABILE, toate continand criterii de evaluare a performantelor va ajuta acum, pe dvs., angajator/sef HR, detalii AICI >>>

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Fisa postului pentru Director Comercialfisa de post director comercialatributii director comercial

Data aparitiei: 16 Noiembrie 2023
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Fisa postului pentru Director Comercial Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


ARTICOLE SIMILARE

Fisa postului pentru Director Comercial

Mai multe articole despre fisa de post director comercial
Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]