Un salariat poate cere angajatorului o adeverinta privind confidentialitatea salariului? Specialistii explica

Ioana Pavel
Ioana Pavel
04 Iunie 2024
04 Iunie 2024
Ioana Pavel
Ioana Pavel
confidentialitatea salariuluiadeverinta salariu
Un salariat poate cere angajatorului o adeverinta privind confidentialitatea salariului? Specialistii explica
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Daca un fost angajat solicita ca angajatorul sa ii elibereze o adeverinta prin care sa confirmam confidentialitatea salariului catre institutiile statului cu motivul de a preveni diseminarea informatiilor in spatiul public, angajatorul este obligat sa elibereze o astfel de adeverinta sau poate refuza eliberarea? Noi consideram ca nu ar trebui sa eliberam o astfel de adeverinta."
 
Raspunsul specialistului:  
 
Conform dispozitiilor art. 17 alin. (1) si (7) din Codul muncii, anterior incheierii sau modificarii contractului individual de munca, angajatorul are obligatia de a informa persoana selectata in vederea angajarii ori, dupa caz, salariatul, cu privire la clauzele esentiale pe care intentioneaza sa le inscrie in contract sau sa le modifice.  Cu privire la informatiile furnizate salariatului, intre parti poate interveni un contract de confidentialitate.
 
Inspectorii ITM veniti in control va pot solicita nu mai putin de 160 de documente!
 
Nicio grija! Le puteti prezenta imediat ORICE document, intocmit fara greseala, in concordanta cu ultimele modificari legislative, detalii AICI >>>
 
Totodata, potrivit art. 26 din acelasi act normativ, prin clauza de confidentialitate partile convin ca, pe toata durata contractului individual de munca si dupa incetarea acestuia, sa nu transmita date sau informatii de care au luat cunostinta in timpul executarii contractului, in conditiile stabilite in regulamentele interne, in contractele colective de munca sau in contractele individuale de munca.
 
Pentru a isi produce efectele juridice in domeniul dreptului muncii, clauza de confidentialitate trebuie sa intruneasca o serie de conditii de valabilitate, respectiv sa fie expres prevazuta in contractul individual de munca (de regula, pe intreaga durata a contractului) si sa se prevada expres care sunt informatiile confidentiale, daca este facultativa si poate fi negociata intre parti: angajator – salariat.
 
Din interpretarea sistematica a dispozitiilor legale incidente, opinam ca  in cazurile in care exista norme speciale sau clauze privind asigurarea confidentialitatii veniturilor solicitantului este obligatorie eliberarea  unei adeverinte salariale prin care se confirma existenta clauzei, respectiv indicarea normelor speciale care instituie obligatia de confidentialitate, situatie in care se poate dispune anonimizarea informatiilor privind veniturile realizate.
 
Asadar, orice angajat poate cere angajatorului o adeverinta privind confidentialitatea salariului daca intre parti exista o clauza de confidentialitate. Numai in aceste conditii, angajatorul poate elibera o astfel de adeverinta, fara sa riste nimic.
 
Pentru a asigura protectia datelor personale ale angajatului, angajatorul trebuie sa respecte legislatia privind protectia datelor si sa pastreze confidentialitatea informatiilor furnizate in adeverinta de salariat. 
 
Aceasta implica limitarea accesului la document numai catre persoanele autorizate si asigurarea ca datele personale nu sunt divulgate fara consimtamantul angajatului.
 
Un raspuns oferit in iunie 2024, de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Ce obligatii noi a adus pentru dvs. Legea nr. 367/2022?


Pe 25 decembrie 2022 a intrat in vigoare Legea nr. 367/2022, care a abrogat celebra Lege nr. 62/2011 a dialogului social si a adus obligatii noi pentru dvs., cu aplicabilitate imediata. Aceste obligatii, care au schimbat multe lucruri din vechea legislatie, vizeaza aspecte importante ale relatiei cu angajatii, cum ar fi:
  •     incheierea contractele colective de munca si clauzele minime ale acestora
  •     alegerea reprezentantilor salariatilor
  •     conditiile de infiintare a sindicatelor (...mai multe aici >>)

Explicatii pe larg gasiti in lucrarea Ghid practic. Contractul colectiv de munca. Legislatie explicata + modele de formulare!
...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie la legea pensiilor!

Vizionati webinarul GRATUIT

"Noua lege a pensiilor"
Noua lege a pensiilor

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Vizionati webinarul GRATUIT
“Noua lege a pensiilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la legea pensiilor!
Vizionati webinarul GRATUIT

"Noua lege a pensiilor"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]