Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Continutul dosarului personal al salariatului, in contextul aplicarii GDPR. Ce OBLIGATII legale are angajatorul

dosar personal salariatgdpr 2018regulamentul privind protectia datelor cu caracter personal
Obligatia angajatorului de a prelucra, pentru scopul realizarii evidentei muncii si pentru declararea si plata obligatiilor fiscale, datele personale ale salariatilor este o obligatie legala, stabilita prin Codul muncii, Codul fiscal, HG 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor (Revisal), alte acte normative in domeniul asigurarilor sociale, sanatatii si securitatii lucratorilor etc.

Asadar, chiar daca a intrat in vigoare Regulamentul privind Protectia Datelor cu Caracter Personal, angajatorii au dreptul in continuare de a prelucra astfel de informatii, in anumite conditii.

Afla totul despre GDPR consultand PortalProtectiaDatelor, in mod GRATUIT >>>


Iata o speta intalnita pe PortalCodulMuncii.ro: "Avand in vedere Regulamentul (UE) nr. 6792016, privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date, precum si HG 905/2017, va rugam sa ne clarificati continutul dosarului de personal."


Raspunsul specialistilor:

Va readucem aminte ca potrivit HG 905/2017, dosarul personal al salariatului cuprinde cel putin urmatoarele documente: actele necesare angajarii, contractul individual de munca, actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca, acte de studii/certificate de calificare, precum si orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru.

Rezulta ca sunt obligatorii urmatoarele documente:

  • - Copii dupa actele de identitate ale angajatului: buletin/carte de identitate, certificat de nastere, certificat de casatorie;
  • - Copii dupa actele de studii/calificari/formare profesionala;
  • - Copie dupa permisul de conducere – daca este cazul;
  • - Formularul de candidatura (inclusiv CV si, eventual, scrisori de referinta);
  • - Cererea de angajare;
  • - Informarea prealabila la angajare (aici vor intra si precizarile privind procesarea datelor cu caracter personal);
  • - Fisa de aptitudini cu mentiunea „apt de angajare“, emisa de medicul de medicina a muncii;
  • - Fisa de instruire la angajare privind sanatatea si securitatea in munca;
  • - Certificatul de cazier judiciar – daca este cazul;
  • - Recomandari/caracterizari de la locurile de munca anterioare;
  • - Avizul de angajare – daca angajatul este cetatean strain (extra-european);
  • - Contractul individual de munca si fisa postului;
  • - Actele aditionale referitoare la modificarea contractului individual de munca
  • - Deciziile angajatorului referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca
  • - Dovada comunicarii salariatului a unui exemplar al regulamentului intern/contractul colectiv  de munca
  • - Documentele privind evaluarea performantelor profesionale;
  • - Acte aditionale referitoare la formarea profesionala;
  • - Plangeri ale salariatului si documentele prin care plangerile au fost rezolvate de angajator;
  • - Situatia concediilor de odihna si a  altor concedii;
  • - Orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru.

Urmatoarele documente nu sunt prevazute de lege ca sunt obligatorii insa apreciem ca acestea sunt obligatorii pentru ca angajatorul sa isi poate indeplini obligatiile prevazute de lege in sarcina sa.

In ceea ce priveste relatia angajator -angajat din perspectiva prelucrarii datelor personale este evident ca angajatorul detine si prelucreaza datele personale ale angajatilor obtinute atat in procesul de recrutare, angajare, executare si incetare contract individual de munca, cat si in procesul de monitorizare a activitatii angajatilor, utilizarea calculatorului/internetului la locul de munca, utilizarea autotuturismelor de serviciu.

Angajatorul prelucreaza datele personale ale angajatilor cu respectarea principiilor prevazute la art. 5 din Regulament, respectiv:


- datele sunt prelucrate in mod legal, echitabil si transparent fata de persoana vizata...vezi continuarea pe PortalCodulMuncii >>>




de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
dosar personal salariatgdpr 2018regulamentul privind protectia datelor cu caracter personal

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 06 Iunie 2018
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Continutul dosarului personal al salariatului, in contextul aplicarii GDPR. Ce OBLIGATII legale are angajatorul Nota: 3.8 din 5 - 10 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Contract de mandat presedinte bloc in anul 2015. Retineri presedinte. Retineri asociatieIntrebare: In anul 2015 , pentru functia de presedinte al unei asociatii de proprietari , s-a achitat suma de 800 lei,net / lunar, primit in mana, conform contractului de mandat aprobat in adunarea generala . Pentru aceasta suma de 800 de lei net, s-au achitat toate taxele si impozitele solicitate in anul respectiv, de catre asociatie, eu fiind pensionar iesit la termenul legal, astfel ca suma totala inscrisa in statul de plata ajungea la 1133 lei lunar. Intrebari: 1 - Din ce este formata diferenta de la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Demisia. Respetarea termenului de preaviz nu este considerat motiv imputabil angajatoruluiIntrebare: Conform Ordonanatei 92/2020 alin (2) Angajatorii prevazuti la alin. (1) au obligatia mentinerii raporturilor de munca pana la data de 31 decembrie 2020, cu exceptia lucratorilor sezonieri si (6) Obligatia prevazuta la alin. (2) nu se aplica in cazul in care incetarea contractului de munca intervine din motive neimputabile angajatorului. In cazul in care un salariat solicita incetarea contractului de munca in baza art. 81 alin. (1) - Codul muncii, cu respetarea termenului de preaviz (de 20 zile)...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]