Programul de lucru obisnuit, adica de la 9 la 17, nu este valabil pentru toata lumea, in contextul in care 52,7% dintre salariatii romani lucreaza in perioade mai putin obisnuite, precum seara, noaptea sau in zilele de week-end.
Diana Popa, expert in cadrul Institutului National de Statistica (INS), a prezentat recent rezultatele unei anchete asupra pietei muncii din Romania, informeaza Agerpres.
"Munca atipica se refera la activitati desfasurate seara, noaptea, sambata, duminica sau in schimburi (...)", a declarat Diana Popa, referindu-se la intrebarile sondajului care a avut loc in Romania.
Date fiind aceste circumstante, 52,7% dintre cei chestionati, adica persoane incadrate in munca, au declarat ca au lucrat in perioade atipice ale zilei, adica seara, noaptea sau in zilele de sambata si duminica.
25,8% dintre cei care au participat la sondaje au mentionat ca au lucrat in schimburi. 12% lucreaza noaptea, iar unii fac parte din mai multe categorii, adica lucreaza si in weekend si in cursul noptii, spre exemplu.
Conform sondajului INS, in medie in Romania se munceste aproximativ 39,8 ore pe saptamana. Se afla sub media mentionata angajatii din agricultura (lucreaza doar 35,6 ore), in timp ce angajatii din industrie, constructii si servicii lucreaza peste medie.
Sursa:
INS
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Posibilitate continuare activitate. Pensie limita de varstaIntrebare: Avem un angajat (nascut la data de 09.08.1962.), pentru care am primit de la Casa Teritoriala de Pensii o informare legata de decizia de admitere privind acordarea pensiei pentru limita de varsta, data emiterii deciziei de pensionare fiind 10.01.2025. Angajatul doreste sa lucreze in continuare. Intrebarea noastra este suntem obligati sa desfacem CIM? Daca da, cu ce data? Dupa desfacerea CIM putem sa reangajam fara ca dl. in cauza sa nu piarda pensia? Am avea nevoie urgent de un raspuns!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
CIM cu clauza de telemunca. Act aditional de modificare telemunca hibridIntrebare: Avem situatia urmatoare: - cim actual cu clauza de telemunca - Recent ni s-a impus lucrul de la birou 3 zile pe saptamana (conditiile impuse: WFO minim 3 zile/saptamana, Luni este munca de la birou, Fara zile consecutive de lucru de acasa) Care este cel mai corect mod de a implementa in contractul de munca acest nou regim hibrid? este obligatoriu sa facem act aditional sau este suficienta o decizie interna? Care este cea mai corecta formulare pentru noua clauza de regim hibrid in CIM?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<