Proiect legislativ privind detasarea salariatilor: cooperare transnationala sporita

detasare salariatiservicii transnationaleinspectia muncii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
O noua lege privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale urmeaza sa stabileasca aplicarea la nivel national a celor mai recente modificari comunitare privind detasarea lucratorilor.

In Romania, regulile privind detasarea transnationala a lucratorilor si drepturile acestora sunt reglementate prin Legea nr. 344/2006, adoptata in conformitate cu Directiva 96/71/CE din 1996. Pentru o mai buna aplicare a regulilor stabilite la nivel european, in 2014 a fost adoptata Directiva 2014/67/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 15 mai 2014 privind punerea în aplicare a Directivei 96/71/CE, urmand ca fiecare stat memebru sa transpuna noile prevederi in legislatiile nationale.

Cu obiectivul de a spori securitatea juridica in cazul prestarii de servicii transnationale si de a combate cazurile de falsa detasare, Directiva 2014/67/UE urmareste:

- o mai buna informare a lucratorilor detasati transnational si a intreprinderilor cu privire la drepturile si obligatiile lor
- stabilirea normelor de cooperare intre autoritatile nationale vizate
- definirea clara a situatiilor de detasare transnationala
- stabilirea masurilor administrative si de control pe care le pot impune statele membre prestatorilor de servicii din alte state membre, care detaseaza lucratori pe teritoriul lor
- introducerea unui sistem de asistenta reciproca intre statele membre, pentru a facilita aplicarea transfrontaliera a amenzilor administrative in cazul nerespectarii prevederilor privind detasarea

Proiectul legislativ vizeaza consolidarea cooperarii administrative între autoritățile competente ale statelor membre responsabile  de problematica detasarii transnațional, ceea ce presupune schimbul de informatii, schimbul de documente pentru notificare/recuperarea sumelor provenite dn amenzi, precum si transmiterea oricaror alte documente necesare.

Cooperarea administrativa se realizeaza prin intermediul IMI (sistemul de informare al pietei interne), un instrument electronic furnizat de Comisia Europeana. Exceptie fac autoritatile competente din Confederatia Elvetiana, care nu au acces la IMI, prin urmare acestea vor coopera cu autoritatile din Romania prin intermediul acordurilor bilaterale.
In plus, sunt stabilite cerintele administrative si masurile de control ce vizeaza prestatorii de servicii, pentru o monitorizare eficienta de catre inspectorii de munca.

Obligatiile prestatorilor de servicii in domeniul detasarii transnationale


- obligaţia de a transmite o comunicare  în limba  romană  privind detaşarea salariaţilor proprii, inspectoratului teritorial de muncă în a cărui rază teritorială urmează să se desfăşoare activitatea, care să conțină informațiile relevante necesare pentru a permite controale faptice la locul de muncă;

- obligatia de a detine si de a pune la dispozitia inspectorilor de munca, la solicitarea acestora, copii ale documentelor echivalente privind contractul de munca, salariul si dovada platii acestuia, durata timpului de lucru si fisa de prezenta;

- obligatia de a furniza o traducere in limba romana a documentelor mentionate

- obligatia de a desemna o persoana care sa asigure legatura cu autoritatile competente nationale si care sa trimita sau sa primeasca documente, daca este cazul

Inspectia Muncii poate stabili, prin hotarare a Guvernului, cerinte administrative si masuri de control suplimentare, in cazuri justificate. Art.23 alin.(3) prevede posibilitatea efectuarii unor controale aleatorii de catre ITM.
Inspectorii de munca pot aplica sanctiuni de la 3.000 pana la 100.000 de lei in cazul nerespectarii de catre prestatorii de servicii a oligatiilor stabilite prin lege.

Recuperarea transfrontaliera a sumelor provenite din sanctiuni


Aplicarea transfrontaliera a amenzilor administrative este facilitata prin stabilirea procedurilor de cooperare intre Inspectia Muncii, Agentia Nationala de Administrare Fiscala si celelalte autoritati competente ale statelor membre.
Astfel, in cazul in care ANAF nu are posibilitatea sa recupereze sumele datorate in urma amenzilor aplicate de catre Inspectia Muncii unui prestator de servicii pe teritoriul altui stat decat Romania, poate solicita autoritatii competente din statul respectiv sa recupereze sumele datorate.
La fel, ANAF raspunde solicitarilor similare venite din partea autoritatilor competente din statele membre. Sumele recuperate vor reveni autoritatii solicitate.
Proiectul de lege stabileste faptul ca autoritatile competente nationale nu solicita una alteia rambursarea cheltuielilor ce decurg din asistenta acordata.


La data intrării în vigoare a prezentului proiect de act normativ, se abrogă Legea nr. 344/2006 privind detașarea salariaților în cadrul prestarii de servicii transnaționale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 636 din 24 iulie 2006, cu modificările și completările ulterioare.

Pana la data de 07.04.2016, puteti transmite sugestii si propuneri referitoare la acest proiect legislativ, la adesa de e-mail dezbateri@mmuncii.ro

Sursa: www.mmuncii.ro

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
detasare salariatiservicii transnationaleinspectia muncii

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 30 Martie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Proiect legislativ privind detasarea salariatilor: cooperare transnationala sporita Nota: 4 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Prevederi in CIM. Program de lucruIntrebare: 1.Programul nostru in CIM este 9-18 insa am salariati care lucreaza si in alte intervale care se tot schimba; lucreaza tot 8h pe zi / 40h pe sapt si cu 2 zile repaus ; de ex posibil 4h dimineata , 4 h seara. Este in regula sa le fac act aditional cu aceasta formulare?: "Programul de lucru se desfasoara inegal (durata turei poate varia), in intervalul 00:00-24:00, conform intelegerii dintre salariat si manager si se reflecta in programul ERP Intern."
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Kurzarbeit. Program inegalIntrebare: In luna mai am redus programul de lucru al salariatilor cu 50% lunar-kurzarbeit. Primele 4 zile si ultimele 2 zile (6 zile total) nu s-a lucrat deloc, 12 zile s-a lucrat 6 ore si 2 zile 4 ore. In situatia in care, s-a stat zilele de la inceputul lunii (cele 4) si apoi in cursul lunii unii salariati au adus concediu medical, la finalul lunii, orele prestate nu mai sunt egale cu orele reduse (50%-50%), sunt ex 50 lucrate si 70 reduse. In aceasta situatie, pe platforma aici.gov cum completam in pdf...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"
Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]