Va informam ca Hotararea Guvernului nr. 302/2023 pentru modificarea Normelor metodologice privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale pe teritoriul Romaniei, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 337/2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 290 din 6 aprilie 2023.
Detasarea salariatilor in Romania - modificari aparute
Articol unic. — Normele metodologice privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale pe teritoriul Romaniei, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 337/2017, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 411 din 31 mai 2017, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
Cunoasteti noile restrictii impuse de legislatie companiilor care detaseaza angajati in spatiul UE si non-UE? Ar trebui! Aflati care sunt principalele probleme intalnite in practica, dar si solutiile care va feresc de amenzi, detalii aici >>>
1. La articolul 11, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
„Art. 11 - (1) Persoana desemnata de catre o intreprindere prevazuta la art. 3 lit. a) din Lege sa asigure legatura cu autoritatile competente din Romania are obligatia de a pune la dispozitia inspectorilor de munca, la solicitarea acestora, documentele necesare realizarii controlului privind respectarea conditiilor de munca prevazute la art. 6 din Lege.”
2. La articolul 11, alineatul (2) se abroga.
[(2) Intreprinderile prevazute la art. 3 lit. a) din Lege, care nu au un reprezentant legal pe teritoriul Romaniei, vor desemna pe unul dintre salariatii detasati in Romania ca persoana de legatura in relatia cu organele de control, care va avea toate obligatiile prevazute la alin. (1).]
3. La articolul 15 alineatul (1), litera j) va avea urmatorul cuprins:
„j) refuzul persoanei desemnate de catre o intreprindere prevazuta la art. 3 lit. a) din Lege sa asigure legatura cu autoritatile competente din Romania de a pune la dispozitia inspectorilor de munca, la solicitarea acestora, documentele necesare controlului privind respectarea conditiilor de munca prevazute la art. 6 din Lege.”
4. La anexa nr. 1 la normele metodologice, punctul 2.4 va avea urmatorul cuprins:
„2.4. [ ] Persoana desemnata sa asigure legatura cu autoritatile competente din Romania.”
5. La anexa nr. 1 la normele metodologice, sintagma „Numele si prenumele reprezentantului legal/ imputernicitului“ se inlocuieste cu sintagma „Numele si prenumele persoanei desemnate sa asigure legatura cu autoritatile competente din Romania“.
6. La anexa nr. 2 la normele metodologice, punctul 2.4 va avea urmatorul cuprins:
„2.4. [ ] Persoana desemnata sa asigure legatura cu autoritatile competente din Romania.”
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Posibilitate continuare activitate. Pensie limita de varstaIntrebare: Avem un angajat (nascut la data de 09.08.1962.), pentru care am primit de la Casa Teritoriala de Pensii o informare legata de decizia de admitere privind acordarea pensiei pentru limita de varsta, data emiterii deciziei de pensionare fiind 10.01.2025. Angajatul doreste sa lucreze in continuare. Intrebarea noastra este suntem obligati sa desfacem CIM? Daca da, cu ce data? Dupa desfacerea CIM putem sa reangajam fara ca dl. in cauza sa nu piarda pensia? Am avea nevoie urgent de un raspuns!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
CIM cu clauza de telemunca. Act aditional de modificare telemunca hibridIntrebare: Avem situatia urmatoare: - cim actual cu clauza de telemunca - Recent ni s-a impus lucrul de la birou 3 zile pe saptamana (conditiile impuse: WFO minim 3 zile/saptamana, Luni este munca de la birou, Fara zile consecutive de lucru de acasa) Care este cel mai corect mod de a implementa in contractul de munca acest nou regim hibrid? este obligatoriu sa facem act aditional sau este suficienta o decizie interna? Care este cea mai corecta formulare pentru noua clauza de regim hibrid in CIM?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<