Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Accidentul de munca de circulatie. Cand lucratorul nu cunoaste domeniul SSM

ssmMedicul de medicina munciimedicina muncii
Angajatorul A a trimis o echipa de muncitori, in baza unui contract de prestari servicii incheiat cu primaria X, sa planteze material pomicol si dendrologic intr-o zona extravilana a respectivei administratii teritoriale.

Pentru efectuarea transportului a pus la dispozitia unuia dintre lucratori o autoutilitara cu 5 locuri, intrucat acesta detinea permis de conducere categoria B. Acesta urma sa transporte echipa de muncitori, impreuna cu materialul saditor, la locatia respectiva ce se afla la o distanta de aproximativ 120 km de sediul social al societatii.

Intr-o curba periculoasa, pe fondul neadaptarii vitezei la conditiile de drum, muncitorul respectiv a pierdut controlul autovehicului in cauza, oprindu-se intr-un cap de pod.

In urma impactului, soferul de ocazie si pasagerul din dreapta au fost accidentati mortal, iar ceilalti trei asezati pe locurile din spate au suferit vatamari grave soldate cu incapacitate temporara de munca de cel putin 3 zile calendaristice.

Autoutilitara a fost avariata in proportie de 70 %.

In urma cercetarii, acest eveniment a fost  incadrat ca accident de munca colectiv de circulatie.

Comisia de cercetare a constatat urmatoarele neconformitati in domeniul securitatii si sanatatii in munca:

- Lucratorul caruia ii fusese incredintat autovehiculul respectiv, chiar daca avea permis auto corespunzator, conducea pentru prima data acest tip de autovehicul fara a i se face un instructaj suplimentar de protectia muncii;

- In urma verificarilor documentelor medicale, angajatorul A a prezentat fisa de aptitudine a celui care a condus autoutilitara, cu mentiunea”APT” pentru meseria de muncitor necalificat, nu si pentru sofer;

- Angajatorul nu a eliberat foaie de parcurs sau ordin de deplasare cu mentiuni privind starea tehnica a autovehiculului respectiv;

- Analizandu-se fisele de instruire individuala, cat si a tematicilor pentru instruirea periodica s-a constatat ca soferul nu a fost instruit privind conducerea autovehiculelor pe drumurile publice.

Recomandari si masuri dispuse in urma cercetarii:

1.Angajatorul va lua in considerare capacitatile lucratorului in ceea ce priveste securitatea si sanatatea in munca, atunci cand ii incredinteaza sarcini de conducere pe drumurile publice:

- Angajatorul va verifica existenta permisului de conducere valabil corespunzator autovehiculului rutier care urmeaza sa fie predat salariatului;

- Angajatorul va dispune prin decizie, prin completarea fisei de post a salariatului respectiv sau prin mentionare pe ordinul de deplasare a faptul ca acesta va conduce suplimentar autovehicule rutiere in interesul firmei

2.Angajatorul va  asigura o supraveghere medicala din care sa rezulte ca lucratorul este”APT” din punct de vedere medical(clinic si psihologic) sa conduca autovehicule rutiere:

- Angajatorul trebuie sa angajeze numai persoane care, in urma examenului medical si, dupa caz, a testarii psihologice a aptitudinilor, corespund sarcinii de munca pe care urmeaza sa o execute si sa asigure controlul medical periodic si, dupa caz, controlul psihologic periodic, ulterior angajarii;

- Dupa completarea fisei de identificare a factorilor de risc profesional la rubrica “ Alte riscuri “ se va bifa obligatoriu ca salariatul in cauza va conduce masina institutiei.

- Controlul medical periodic va fi solicitat, obligatoriu, la intervalele stabilite prin HG 355/2008 (clinic – anual, psihologic – anual, oftalmologic – anual, audiometric – anual);  

- Medicul de medicina muncii va elibera angajatorului o fisa de aptitudine a salariatului ca urmare a investigatiilor impuse de fisa de identificare a factorilor de risc profesional. In situatia in care salariatul nu are viza “ APT “ acestuia nu ii vor fi incredintate sarcini suplimentare de conducere a autovehiculelor rutiere.

3.Angajatorul va asigura conditii pentru ca fiecare lucrator sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de munca

- Angajatorul va elabora instructiuni de proprii de transport, pentru aceasta categorie de personal, care vor cuprinde, obligatoriu, reglementari din cadrul OUG 195/2002(Codul rutier):

- Vor fi prelucrate notiuni referitoare la mecanica autovehiculelor si intretinerea acestora;

- Aceasta instruire se va efectua la intervale de maxim 6 luni, chiar daca personalul respectiv este tehnico-administrativ;

- Instruirea va fi consemnata in fisa individuala de instruire a lucratorului.

4. Angajatorul va  pune la dispozitia lucratorului un echipament de munca( autovehicul rutier) fara pericol pentru securitatea si sanatatea acestuia

- Autovehiculul trebuie sa detina ITP-ul in termen de valabilitate;
- Autovehiculul va fi dotat cu trusa medicala, extinctor si triunghiuri reflectorizante;
- Angajatorului va elibera pentru lucrator foaie de parcurs (ordin de deplasare) cu  mentiuni privind starea tehnica a autovehiculului



 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ssmMedicul de medicina munciimedicina muncii

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 11 Decembrie 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Accidentul de munca de circulatie. Cand lucratorul nu cunoaste domeniul SSM Nota: 4.25 din 5 - 6 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Data La Care Se Poate Pensiona Un Salariat Născut La 20.10.1956Intrebare: La ce dată de poate pensiona un salariat născut la 20.10.1956 cu 39 ani stagiu de cotizare fără alte grupe de muncă?
 

Raspuns: La varsta de 65 de ani la limita de varsta<br />Oricand la pensie anticipata partiala avand in... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!

Modele de Fise de Post actualizate in 2018
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"
7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!
Modele de Fise de Post actualizate in 2018

Descarcati gratuit Raportul Special

"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]